![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Toť záhada!
Věci, co by mohli pomoci při identifikaci problému:
Voda někdy drží, někdy ne. Hladina oleje je nízká, tudíž množství vody v oleji je nepravděpodobné, na víčku motoru není žádná emulze. Nejde bílá pára z výfuku. Vodu pod koberci jsem nenahmatal. Jakmile je motor zahřátý, voda zmizí krásně v oběhu, jakmile začínám víčko povolovat, celá se zase krásně vrací zpět, průser je, že když jsem tu udělal cca před dvěma hodinami, tak se voda sice vrátila z oběhu, ale do pěti minut všechna někde zmizela. Při dnešním prvním startu byl lehký náznak nějakého lehkého jakoby dušení, ale pak motor krásně naskočil. V pátek sem měl problém, že mi vychcala všechna voda z té hadice, co je mezi motorem a chladičem. Tam byla povolená sponka, která drží hadici, nádherně bylo vidět, kde to teče, když se spustil obrovský proud vody, tak to byla hračka opravit - následně jsem do nádržky nalil čistou destilovanou vodu a odjel domů. Do teď tam kapalina držela. Po tom, co jsem tam kapalinu dolil (cca před půl hodinou), tak voda velice nepatrně rotovala, jak kdyby lehoulince někam unikala. Nic méně... oddělal jsem si baterku i s tím držákem... koukal všude v okolí, ale opravdu jsem na nic nepřišel... ležel jsem pod autem... koukal jestli někde něco kápne... vůbec nic! Nepatrně bylo vidět něco u chladiče... ale kdo ví, jestli to nebyla ta mazlavá kapalina ještě z pátku...
Klimatizaci mám.
Co se týče jízdy, tak si nemyslím, že by byl problém s menším okruhem chlazení (hlava válců, blok motoru, výměník tepla pro topení), protože chvilku to vždycky drží, jakmile už jedu dlouho, tak teprve nastávají problémy s ubýváním kapaliny a následovanou velkou teplotou motoru... Ale zase si to protiřečí s incidentem, který se stal dneska, který je popsaný výše. Nic méně, problém v velkém okruhu by byl snadnější ( termostat - měněný, ale mechanik mi tam dal starline -_- ale co...v záruce to mám..., chladič ,v entilátor - ten funguje určo, ale ten s vodou nemá co dělat, pokud s nemýlím.)
U těsnění pod hlavou, je možné, že kapalina teče ještě někam jinam, než do oleje?
V servisu jsem s tím byl už 3x. Nejdřív se měnil termostat. Pak se měnili asi 2 prasklé hadičky. Naposledy se měnila nádržka na kapalinu i s víčkem. (+ další věci, ale ty nejsou podstatné v tomto problému ... si myslím).
Rozvody i s pumpou byly dělané před půl rokem.
Už nevím co s tím... Všichni jenom kroutí hlavou... V knížce (Jak na to?) píšou, že je vhodné na netěsnost chladícího systému použít spešl přístroj - Hazet 4800 - 1/2/7, ale jaksi nevím, jestli ho můj servis má, když tak bych s tím musel jinam....
Uvítám každou radu!!!