Hardyho coupé Z20LET
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Do takto upraveného Z20LET 10W-40 nepatří!! Nutností je jakýkoli slušný olej 5W-40 na zimu (lze i na léto pokud se motor více zatěžuje jen občas). V případě častější a drsnější zátěže je na léto vhodný olej 5W-50 nebo 10W-50. Výměnu oleje a filtru provádět po půl roce nebo max. 8000 km. Slušný olej nemusí být drahý, velmi dobré oleje za slušnou cenu jsou např. Total Quartz 9000 5W-40, Q8 Excel 5W-40, Q8 F1 10W-50, Gulf Formula G 5W-40, Shell Helix Ultra 5W-40, Elf Evolution SXR 5W-40, Divinol Syntholight 5W-50 atd. Stačí jen hledat na internetu, jeden litr těchto výborných olejů se pohybuje cenově mezi 130-180 Kč. Pokud se to někomu zdá moc, ať radši chodí pěšky.
Astra Coupé Turbo
- Reklama
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Chlapi no ja neviem po toľkých názoroch si človek ťažko spraví úsudok. Chcelo by to nejaké dôkazy.
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET
In memoriam Paul Walker - R.I.P
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
odkial mas to ze olej viskozity "10W40" tam nepatri ..??? (si to len myslis ..??)marek píše:Do takto upraveného Z20LET 10W-40 nepatří!! Nutností je jakýkoli slušný olej 5W-40 na zimu (lze i na léto pokud se motor více zatěžuje jen občas). .......
odkial mas to ze olej 5W40 je "slusny" ..?? (to si tiez len myslis ..??)
aky to je ten "slusny olej" ... ??
...vysvetli mi/nam prosim tieto pojmy ..
Hardy kuk sem ... je to momentalne velmi "zerave tema"
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 11 kvě 2014, 20:24, celkem upraveno 1 x.
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
A jaké důkazy bys chtěl? Stačí nějaké znalosti a zdravý rozum. Nicméně všechno podstatné najdeš na internetu. Pokud se ti ovšem nebude chtít tu spoustu informací studovat a přemýšlet nad nimi, budeš muset někomu věřit.
Astra Coupé Turbo
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
..GENIALNA ODPOVED ...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
roztrhejte si občanky
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
nemaam...
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Trochu tribotechnických znalostí mám, pracoval jsem v této oblasti a také jsem studoval všemožné informace a publikace dostupné nejen na internetu. Rozhodně to nemyslím nijak arogantně, ale vysvětlovat proč nepatří částečně syntetický olej 10W-40 do dvoulitrového přeplňovaného motoru Z20LET s výkonem zvýšeným oproti sérii o několik desítek procent (navíc, který má jako standard předepsán syntetický olej), to snad není třeba a ani se mi to rozepisovat nechce. Já jsem poradil dle svých znalostí i zkušeností (viz. mé auto) a pokud to někdo chce do hloubky, musí se sám trochu snažit. Slušným olejem 5W-40 jsem myslel slušnou značku - rozepsáno v původním příspěvku.
Astra Coupé Turbo
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Pokial teda mas "trochu" tribotechnickych znalosti, tak by si mal vediet, ze na syntetiku a polosyntentiku sa uz nejaku tu dobu nehrajeme..
a pokial mam spravne informacie, tak su v predaji oleje s oznacenim "HC Synthese" - co je skutocne olej vyrobeny syntezov
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... -syntetika
(pre ostatych: https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku)
ja rozhodne nikomu nebudem radit ziadnu konkretnu znacku, na zaklade pracovnej teploty viem poradit aku viskozitu oleja bude vhodne vybrat,
a vykonova charakteristika motoroveho oleja je to, co doporucuje/predpisuje vyrobca motora.
Mam tu pred sebou "servisnu knizku" pre motor T18SED 1.8L 16V NA
kde je napisane:
Viskozita: SAE 5W/30 10W30, SAE 10W40 15W40
Specifikaca: API SH alebo ACEA A3-96/B3-96
o ziadnej syntetike, polosyntetike, znacke vyrobcu oleja apod. tam nieje ani zmienka ....
a pokial mam spravne informacie, tak su v predaji oleje s oznacenim "HC Synthese" - co je skutocne olej vyrobeny syntezov
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... -syntetika
(pre ostatych: https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku)
ja rozhodne nikomu nebudem radit ziadnu konkretnu znacku, na zaklade pracovnej teploty viem poradit aku viskozitu oleja bude vhodne vybrat,
a vykonova charakteristika motoroveho oleja je to, co doporucuje/predpisuje vyrobca motora.
Mam tu pred sebou "servisnu knizku" pre motor T18SED 1.8L 16V NA
kde je napisane:
Viskozita: SAE 5W/30 10W30, SAE 10W40 15W40
Specifikaca: API SH alebo ACEA A3-96/B3-96
o ziadnej syntetike, polosyntetike, znacke vyrobcu oleja apod. tam nieje ani zmienka ....
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
No chlapi preštudujem si všetko ale zatiaľ asi nebudem meniť každopádne dík za rady . Teraz riešim iný problém. Zvykne to cukať najčastejšie pri 3000ot a pri 4000ot...myslel som že je to benzínom ale nie je tankoval som už kadejaký a furt stejné...sviečky som tiež vymenil lebo už aj tak trebalo a tiež je to rovnaké...včera som bol z nemcami od nás z práce čo tiež sú maniaci do tuningu a vraveli mi že mám vyhodiť tú 15eurovú univerzál šišku (teraz sa hanbím ) a dať tam sériový airbox a do neho kvalitnú vložku KN...lebo to vyzerá že pri tých 3000ot kedy tam turbo tlači 1,5bar tak sa zdá že nestíha byť zásobované vzduchom resp. že šiška možno neprepúšťa dobre (už je aj stará)...keď sme pri tom cukaní pozerali na budík tlaku turba tak presne keď to cuklo bolo vidieť pokles plniaceho tlaku v turbe z tych 1,5 na 1,3-1,4....akoby to chcelo tlacit ale nemalo čo, takže požičiam si od kamoša jeho airbox (moj ostal v prahe) a oskúšame...potom keď to nepomôže ešte radili sviečky (ale tie už mám vymenené aj keď niečo bľabotali o medzere medzi elektródami) a benzínový filter a keď ani tieto veci nezaučinkujú tak písať do EDS. Čo myslíte vy je v tom čo som napísal nejaká logika? JRD ty s tým svojim 280 koňovým eFkom by si mohol vedieť poradiť.
Naposledy upravil(a) Hardy dne 11 kvě 2014, 21:30, celkem upraveno 1 x.
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET
In memoriam Paul Walker - R.I.P
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
-
- Příspěvky: 363
- Registrován: 18 dub 2011, 14:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
je to Hcko.. a neni moje..
pokial viem, tak davaju airbox z dizlaku, na ktory pasuve aj vacsia vaha vzduchu..
ale skus dat s5 ten seriovy...
keby nepalila sviecka, tak ti to bude strielat vo vyfuku ..
..hoci ani chyba zapalovacieho modulu nieje vylucena..
..od pocitaca ti nepoviem..
podtlakove hadicky nemas derave ..??
(ovladanie wastegate, brzdovy posilovac a pod ...)
sanie je 100% tesne ..??
pokial viem, tak davaju airbox z dizlaku, na ktory pasuve aj vacsia vaha vzduchu..
ale skus dat s5 ten seriovy...
keby nepalila sviecka, tak ti to bude strielat vo vyfuku ..
..hoci ani chyba zapalovacieho modulu nieje vylucena..
..od pocitaca ti nepoviem..
podtlakove hadicky nemas derave ..??
(ovladanie wastegate, brzdovy posilovac a pod ...)
sanie je 100% tesne ..??
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
montaz STANDALONE jednotiek, GO motorov
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
"podtlakove hadicky nemas derave ..??
(ovladanie wastegate, brzdovy posilovac a pod ...)
sanie je 100% tesne ..??"
-Pred chipom bolo všetko v poriadku a turbo zaberalo plynule tak tieto veci asi môžme vylúčiť. Lišta si myslím že bude ok lebo od 4500ot do 7000ot ťahá už plynule keď sa turbo z 1,5bar natlačí a tlak klesne na 1,2bar vtedy to ide stabilne celkom. Vlastne skoro stále sa problém objavuje (možno aj bez ohľadu na otáčky) vtedy keď turbo chce nafúkať 1,5bar. A k tej váhe vzduchu. To mi je už známe akurát nikto mi nevie poradiť že čo sa stane keď prejdem z mojej sériovej váhy vzduchu (70mm myslím) na tú väčšiu z H OPC 80mm. Nebude treba programovať znova niečo?
(ovladanie wastegate, brzdovy posilovac a pod ...)
sanie je 100% tesne ..??"
-Pred chipom bolo všetko v poriadku a turbo zaberalo plynule tak tieto veci asi môžme vylúčiť. Lišta si myslím že bude ok lebo od 4500ot do 7000ot ťahá už plynule keď sa turbo z 1,5bar natlačí a tlak klesne na 1,2bar vtedy to ide stabilne celkom. Vlastne skoro stále sa problém objavuje (možno aj bez ohľadu na otáčky) vtedy keď turbo chce nafúkať 1,5bar. A k tej váhe vzduchu. To mi je už známe akurát nikto mi nevie poradiť že čo sa stane keď prejdem z mojej sériovej váhy vzduchu (70mm myslím) na tú väčšiu z H OPC 80mm. Nebude treba programovať znova niečo?
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET
In memoriam Paul Walker - R.I.P
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Jak už jsem uvedl, rozepisovat to nebudu. Moje rada byla laicky pochopitelná a jednoduchá, což je důležité pro člověka, který o olejích moc neví. Myslím, že Hardymu moc nepomůže rozebírání jestli ten či onen olej je PAO syntetický nebo "hydrokrak", asi je přínosnější rovnou poradit co zvolit. A já se nebojím někomu poradit konkrétní značku a typ oleje, nejen proto, že mám auto se stejným upraveným motorem už 8 let.
Ať už si nějakou dobu hraje kdo chce na co chce, tak pořád lze obecně jednoduše napsat, že oleje 10W-40 jsou částečně syntetické a oleje 5W-40/5W-50/10W-50 jsou syntetické (není podstatné, zda PAO či HC - specifikace záměrně nezmiňuji, protože všechny doporučené oleje splňují specifikace generačně starých motorů v Astře G). A syntetické oleje jsou jednoznačně vhodnější pro tento upravený Z20LET.
A bude-li to Hardy brát jako "důkaz", tak zde je doporučení velmi renomovaného britského úpravce Courtenay Sport, který přímo využívá "remapy" od EDS: "Courtenay Sport Ltd recommend a Fully Synthetic oil with an API rating of SL/SM and viscosity of 5w-40. Do not mix with normal mineral oil. Always ensure that for maximum turbo life the engine has regular oil changes (using the oil we recommend, and we suggest every 5,000 miles/6 months whichever occurs first) and the correct start up/hot stop procedure is adhered to."
Ať už si nějakou dobu hraje kdo chce na co chce, tak pořád lze obecně jednoduše napsat, že oleje 10W-40 jsou částečně syntetické a oleje 5W-40/5W-50/10W-50 jsou syntetické (není podstatné, zda PAO či HC - specifikace záměrně nezmiňuji, protože všechny doporučené oleje splňují specifikace generačně starých motorů v Astře G). A syntetické oleje jsou jednoznačně vhodnější pro tento upravený Z20LET.
A bude-li to Hardy brát jako "důkaz", tak zde je doporučení velmi renomovaného britského úpravce Courtenay Sport, který přímo využívá "remapy" od EDS: "Courtenay Sport Ltd recommend a Fully Synthetic oil with an API rating of SL/SM and viscosity of 5w-40. Do not mix with normal mineral oil. Always ensure that for maximum turbo life the engine has regular oil changes (using the oil we recommend, and we suggest every 5,000 miles/6 months whichever occurs first) and the correct start up/hot stop procedure is adhered to."
Astra Coupé Turbo
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
Hosi co hovorite na Castrol 10w-60? Je to pouzitelny olej na takyto upraveny motor?? Momentalne fungujem na 5w-30 Dexos2, ale tiez som uvazoval ci nebude vhodne to vymenit za nieco ine..Dakujem
Hardy ja mam aj KN vlozku tak to mozme zajtra vyskusat prehodit teda
Hardy ja mam aj KN vlozku tak to mozme zajtra vyskusat prehodit teda
J OPC
Astra Coupe Z20LET, LEH turbo, precat pipe, balancer shaft deletion kit, EDS Phase 1- ex
Astra Coupe Z20LET, LEH turbo, precat pipe, balancer shaft deletion kit, EDS Phase 1- ex
Re: Hardyho coupé Z20LET - EDS Phase 1 str. 19
No Mišo tak zajtra ti volam . Osobne sa mi dosť pozdáva odporúčanie od courtney kedže courtney su fak špička v tomto obore a na naše motory no uvidíme .
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET
In memoriam Paul Walker - R.I.P
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Kód: Vybrat vše
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292