Zdravím pánové a pánové,
než přejdu k věci, tak chci vám jen říct, že jsem se snad trefil do správné sekce, pokud ne, tak se omlouvám, prosil bych lidi, které zaujmu tímto tématem a budou mi chtít nějak poradit nebo něco napsat, ať se zdrží výrazu od "Je to šrot, kup si nové auto" až po "Další, co neumí hledat na fóru". Děkuji.
Od ledna 2014 jsem dostal po tatíkovi Astru X17DTL (musím aktualizovat vlákno o mém autě, udělal jsem vela změn). Budu psát detailně, možná v některém okamžiku nastal určitý zlom. Jezdím s Astrou klidně, úsporně (chudý student). Přeřazuji u 2k otáček, ale někdy vytočím i na víc. O víkendu jsem jel trasu Karviná - Havířov - Orlová. Celá cesta bez problému V Orlové jsem potom jel od chaty do obchodu a jel do prudkého kopce cca 35km/h na dvojku. Auto mi z ničeho nic chcíplo. Začalo cukat, tak jsem sešlápl spojku a chcíplo. Nastartoval jsem a jel dal. Nezabýval jsem se tím, když mi to startlo a dovezlo tam a zase zpět. Na druhý den jsem jel trasu Orlová - Havířov - Karviná a celou cestu v pohodě. Až v Karviné mi to chcíplo na semaforech. Nešla nakopnout. Nasadil jsem vestu, šel do kufru pro trojúhelník. Pak jsem šel zase do auta, zkusil to ještě jednou a chytla. Dojel jsem domů v pohodě. Auto stálo cca hodinu venku. Pak to vzal tata a šel to projet. Chcíplo mu to cca 300m od baráku. Nešlo nastartovat. Nechal u krajnice a jel pryč. Volal mi, ať se pro to stavím. Po dvou hodinách spánku jsem pro auto šel. Chytla opravdu na poprvé. Prostě sekunda a jede. Tak jako normálně. No a dneska jsem zase jezdil v pohodě tam a zpět. Pak jsem nechal auto na hodinu odpočinout a jel jsem domů. Ujel jsem zase cca 300m a chcíplo to. Odtlačil jsem na parkoviště, jel jsem s tatou na florbal a po cca dvou hodinách jsme se vrátili k autu a zase bezproblému nastartovalo.
Pokud jste vydrželi číst ten sloh, tak gratuluji. A teď co mě právě zajímá... Jak je možné, že jezdím s autem i hodinu v pohodě, nechám ho pak na chvilku odstát (teplota motoru nespadne snad ani na venkovní), nastartuji, ujedu cca 300m a chcíp...
Auto teď stojí tam, kde jsem ho odtlačil. Sice startuje, ale jenom já byl schopný řídit. Takže zítra zase zkusím zajet domů, nechat to stát na hodinu a nastartovat.. schválně jestli mi to chcípne.
Teď se tedy ptám.. Máte někdo zkušenosti?
Pro ty, co rádi píšou diagnostika.. Byl jsem, házelo to chybu čerpadla (P108 myslím...).
Ano, nové čerpadlo by mi to asi vyřešilo. Ale je v prdeli jednotka nebo celé čerpadlo? Kdyby se mi zadřelo čerpadlo, tak už nenastartuji, ne? Nemá to hodinové stání a následný pokus o ježdění nějaký vliv na to čerpadlo? Že se třeba teplotou roztáhne nebo tak? A pak jak se ochladí, tak jde zase zpátky?
Čerpadlo je v autě již druhé. Měněné při 132k km. Aktuálně 210k km.
Děkuji za rady
ps.: našel jsem témata o tomto čerpadlu a problémech s ním, ale žádné téma, co se podobá mému problému.
Pomoc - problém s čerpadlem?
- Reklama
Re: Pomoc - problém s čerpadlem?
Nedávno jsem podobnou věc informativně řešil s Dennym. Služební auto vw transporter T5 v spec ůpravě na převoz hotovosti. Auto docela v zápřahu. Za 10 měsíců najeto 107 tisíc. A nemluvím o váze komponentů který jsou na autě nastrojený. Jízda do kopce a zatočení vlevo. Plyn a dvojka zařazená a auto zhaslo. Když se to stalo jednou, tak ok asi chyba řidiče a možná špatný rychlostní stupeň. Pak po týdnu zase a opakovalo se to. Pak zablikalo žhavení a konec. Diagnoza servisu - odešlo čerpadlo jelikož špatná nafta způsobila že nemazalo a zadřelo se. Jelikož se jeho přidíráním vytvořily mikroskopické šponky a ty se dostali dále přepadama do nádrže a celé palivové soustavy, bylo nutné vyměnit a vyčistit všechny komponenty. Cena 120tisíc. Myslím že i tebe opouští čerpadlo. Ale přál bych ti aby to bylo něco levnějšího.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní