Zdravím všechny a prosím o radu. Před 10 dny jsem koupil pro rodinu opla zafiru 1.8 16V 92kW. Začaly mi kolísat otáčky a to tak, že při stání na volnoběh to vypadá, že auto skoro chcípne a najednou zas dojde ke zvýšení cca na 800ot. Při jízdě cca pod 2000ot. auto pocukává. Při překročení 2000ot je vše OK a auto jede úplně bez problémů. Na diagnostice žádná závada. Jel jsem nakonec i na diagnostiku přímo do Opla, tam taky nic. Začali mi předhazovat repasi hlavy (hrozná představa i cena). Prozatím jsem prostříkal konektory, vyměnil jsem svíčky (nyní NGK), vzduchový filtr má cca 3000km a vyzkoušel jsem od kamaráda jinou zapalovací lištu. Nic nepomohlo. Při první diagnostice tam byla hlášena porucha prvního a druhého válce. Proto jsem zkoušel měnit lištu a prohazoval jsem vstřiky, jestli se závada přesune jinam. Na další diagnostice bez poruchy. Pravděpodobně někdo nesmazal chybu, protože na autě je již měněná zapalovací lišta (asi předchozím majitelem). Autu stále kolísají otáčky a diagnostika nic
Prosím o radu.
Dík superada
Kolísání otáček 1.8 92kW
- Reklama
Re: Kolísání otáček 1.8 92kW
a co tak kontaktovat prodejce, asi bude nejjednodušší.
jinak diag a zkoušet a zkoušet, možná sání, pokud to dělá náhodně, bude to na dlouho.
jinak diag a zkoušet a zkoušet, možná sání, pokud to dělá náhodně, bude to na dlouho.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Kolísání otáček 1.8 92kW
Jsi tu nový, až se rozkoukáš, zjistíš, že to je klasika těchto motorů, někdy pomůže vyčistit škrtící klapku, tím určitě začni.
Jak se auto chová po startu, drží otáčky?
Jestli ne, může to být i váhou vzduchu.
Jak se auto chová po startu, drží otáčky?
Jestli ne, může to být i váhou vzduchu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Kolísání otáček 1.8 92kW
Klapku jsem čistil, ale zkusím to rozhodit celé a pak asi brnknu kámošovi co má tu samou zafiru a zkusíme prohodit váhy vzduchu. Na tom mým autě je už váha měněna. Dík za rady
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček 1.8 92kW
A zase někdo,kdo čeká ,že vyčtení paměti závad určí okamžitě závadu.
Co takhle naměřit nějaké skutečné hodnoty a osciloscopem nějaké průběhy?
Nelze u Simtec 71 vyloučit jeho HW závadu.Nebyl bys první ani poslední.
Toto jsou nejčastější anomálie vady jednotky
Porucha ovládání zapalovací cívky.
Nefunguje nastavení vstřikovacích trysek.
Nefunguje ovládání volnoběhu.!!!
Chybové hlášení v proudovém obvodu 5-V.
Co takhle naměřit nějaké skutečné hodnoty a osciloscopem nějaké průběhy?
Nelze u Simtec 71 vyloučit jeho HW závadu.Nebyl bys první ani poslední.
Toto jsou nejčastější anomálie vady jednotky
Porucha ovládání zapalovací cívky.
Nefunguje nastavení vstřikovacích trysek.
Nefunguje ovládání volnoběhu.!!!
Chybové hlášení v proudovém obvodu 5-V.
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček 1.8 92kW
Možná by taky pomohlo kdyby jsi si napsal do profilu odkud jsi...
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504