Tak už jenom výpočet úspory je nesmysl. Pokud jezdí za 8,5l benzínu a 12l plynu tak je úspora na km cca max. 1,20Kč. Takže za 100tkm nemůže ušetřit 200tKč.
Popravdě neznám nikoho s tímto turbo motorem na lpg,nicméně dotyčný píše také obecně,takže:spotřeba běžně stoupne opravdu o max. 1-2l,rozhodně ne o 2-4 jak píše. Jedině v případě,že by to hodně obohatil a s tím souvisí i další nepravda v článku. LPG má opravdu nižší výkon než benzín byť má vyšší oktanové číslo. Bohužel má nižší výhřevnost. Ovšem ztrátu výkonu při sekvenčním vstřiku LPG běžný řidič nepostřehne (pokud nemá 1,2HTP). Jeho OPC má možná vyšší výkon na plyn,ale vykoupený spotřebou-pokud je to pravda.
A na konec ohledně dvou reduktorů:jak jsem psal,s turbem zkušenost nemám,ale 4 litrové BMW s 210kw rozhodně stačí reduktor jeden....
Najvhodnesi motor na LPG???
- Reklama
Re: Najvhodnesi motor na LPG???
Ja mám LPG v X18XE1 a spokojnost. Spotreba benzínu do 8L, plynu do 9L, pokles výkonu zanedbatelný a spolahlivosť tiež OK. Nejazdím na spotrebu, cca 50% mesto, 50% dialnica, občas medzimesto.