Čerpadlo VP44
Re: Čerpadlo VP44
Zajímavé, že odcházejí tranzistory, to je známé, ale stablík , dobrý článek
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- Reklama
Re: porucha elektroniky
Píšeš vôbec o elektronike čerpadla VP44 PSG5?ppppp píše:...aj ja niečo pridám, lebo som sa aj dozvedel.
Predpokladal som, že porucha bude v elektronike, vyzeralo, že netlačí naftu. Elektroniku išlo odšróbovať bez demontáže čerpadla. Rozobral a zistil, že nebol odpálený tranzistor ventila, ale odídený 8V stabilizátor 7808, čo napájal riadenie elektroniky. Také čosi väčšinou odíde od prepätia v palubnej sieti presahujúcom asi 40V, pri zapínaní niektorých motorov, ak nie je spoľahlivý kontakt na autobaterke.
Svedčil pre to aj vystrelený elyt 10M/35V pred stabilizátorom, ktorý som tam ani nedal nový, lebo považujem za konštrukčnú chybu nechať taký smd elyt sťahovať prípadné napäťové špičky, alebo skoky, to tam logicky v takom prípade odísť musí.
Nemal som ani 7808 doma, iba 7805, tak som dal modrú led svietiť do prostredného pinu, a tým 5V posunul na asi 7.9V.
Ešte ma tu vo vlákne udivujú pokusy nahradiť odídený tranzistor ventilu dávky paliva typom ako IRFZ44, 3205, rôzne reči o prúdovom preťažení a podobné tajnosti, keď asi začne byť jasné, že tento tranzistor je namáhaný predovšetkým napäťovo z 2 dôvodov. Prvý je, že elektronika obsahuje interný menič na 160-180V, ktorý ventil napája, preto je tam aj nálepka High voltage. Druhý je, že ventil je rýchly, a preto zapojenie neobsahuje klasicky zapojenú antiparalelnú diódu k ventilu, ktorá sa bežne používa ako "ochrana" pri akomkoľvek relé, táto dióda by spomalila vypnutie ventilu, prúd v cievke by zanikal pomalšie. Za tých okolností je ale napätie na vypínanej cievke výrazne vyššie, než nejakých 12-24V, môže byť výrazne nad 100V podľa konkrétnej situácie. Myslím dokonca, že v elektronike je aj komplementárny tranzistor na vypnutie, ale nie je to podstatné, ide to riešiť viacero spôsobmi a verziami. Skôr by som tam dal niečo ako IRF 740 a podobne, teda niečo, čo vydrží aj nejaké stovky V a nemá veľký úbytok pri spínanom prúde, ktorý nemám zmeraný, aký je.
Po výmene toho stabilizátora auto nakoplo na brnk, a už som aj pár mesiacov zabudol, že tam nejaká elektronika je. Trochu ma rozčúlilo, keď som predtým omylom rozobral elektroniku motora, v akom sopli je to naložené, nechal som to vytiecť, vývody fixol chemoprénom a zložil. Nech idú s tým gelom sopliť niekde inde.
Ako som sa dočítal tak častá porucha je vyklepanie, stuďák niektorého tranzistora, a ja som mal ešte odklepanú spínanú (zaliatu)indukčnosť, ktorej blbnutie bohlo tiež odrovnať ten stabilizátor, myslel som si pôvodne, že išlo len o ten spoj, a keď to nenaskočilo, tak som to musel začať merať. Plošák je dosť blbo urobený, je tam zaliaty kond, tá cievka, ktoré treba vyfúknuť, a treba povoliť centrálny šrób, čo drží medzichladič, aby nebolo treba vyfukovať aj všetky výkonové tranzistory v rade.
Aká nálepka High Voltage? Aký centrálny šrób medzichladiča?
http://foto.favore.pl/2011/7/27/21/3433 ... 9311_o.jpg
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05 lis 2013, 19:11
Re: Čerpadlo VP44
Řešil jsem teď jednu nepojizdnou Astru G s motorem X17DTL a tohle mi po opravě zbylo, tak třeba to někomu pomůže... https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=41&t=27043
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02 pro 2013, 22:48
Re: Čerpadlo VP44
Nazdárek Vymenil jsem výkonový spínací tranzistor. Jedná se sice o BMW ale mělo by to snad být stejné jako Opel. Napájel jsem tam tranzistor IRFZ44 a povedlo se mi nastartovat a na volnoběh šel krásně jako dřív, což je úspěch, pak jsem udělal ovzdušnění (povolil jsem vysokotlakou trubku u vstřiku, u všech čtyřech) ale zklamání bylo, když jsem šlápl na plyn a motor nešel do otáček. Nejdřív šel tak do 1200ot. a pak jakoby čerpadlo nedavalo naftu, nebo se hltil motor, prostě takový mlátivý zvuk. Zjistil jsem že mi teče nafta pod motor, řídící jednotka čerpadla totiž držela jen na třech šroubech, opravoval jsem to na autě a zapomněl jsem ji zakrytovat a přišroubovat zbyvajícími pěti šrouby, tak asi nafta tekla z črpadla, po zašroubovaní už nafta nikde neteče. Když se motor na volnoběh po čtvrt hodince zahřál, tak už šel motor vytočit skro už na 1600ot. a pak jen zase ten škaredý zvuk a víc už nechce. Zkusil jsem jěště to znovu ovzdušnit, ale nepomohlo to a i na počítač jsem to připíchnul a v nouzáku to není. NEVITE KDE BY MOHL BYT PROBLEM??? Mohlo by být čerpadlo třeba zavzdušněné nějak ze vnitř, jak byla povolená ta ŘJ? Má črpadlo nějaký ovzdušňovák??? Když jsem to zkoušel druhý den, tak to samé, motor nejdřív chytil tak na 500ot. a hrozně mlátil, po pár vteřinách se vyhoupne na necelých 1000ot. a chytne krásný zvuk, jako měl dřív na volnoběh a po přidání plynu šel tak do těch 1200ot. už jsem ho dál netrápil a chcípnul jsem ho. Tak snad tu najdu nějakou ispiraci po čem bych tak měl jít.
Re: Čerpadlo VP44
BMW sice neznám, jestli ale používá VP44, pak je to takřka stejné, takže co to může být....
Píšeš, že to chytlo, pak jsi odvzdušňoval....tomu nerozumím proč, když to chytne, není proč odvzdušňovat, nebo je to ta odlišnost opel bmw? To asi ne.
Když ti to běželo takovou dobu, to nebude vzduchem v systému.
Takže buď tranzistor nestíhá ( neznám z hlavy jeho parametry, ale tady v tom vlákně se dočteš o jeho vhodnosti), zkusil bych ho vyměnit za jiný vhodnější, možná i za ten samý, může mít třeba i lepší parametry.
To mlácení bych viděl na nedostatečný tlak, klepou vstřiky. Že by odešly vstřiky, to taky asi vyloučíme, takže mohl by zůstávat viset přesuvník vstřiku? To se pořád točí i kolem toho tranzistoru, chtělo by to osciloskop, kouknout na pulzy, ale když nevíš, jak mají vypadat, stejně to k ničemu není.
Píšeš, že to chytlo, pak jsi odvzdušňoval....tomu nerozumím proč, když to chytne, není proč odvzdušňovat, nebo je to ta odlišnost opel bmw? To asi ne.
Když ti to běželo takovou dobu, to nebude vzduchem v systému.
Takže buď tranzistor nestíhá ( neznám z hlavy jeho parametry, ale tady v tom vlákně se dočteš o jeho vhodnosti), zkusil bych ho vyměnit za jiný vhodnější, možná i za ten samý, může mít třeba i lepší parametry.
To mlácení bych viděl na nedostatečný tlak, klepou vstřiky. Že by odešly vstřiky, to taky asi vyloučíme, takže mohl by zůstávat viset přesuvník vstřiku? To se pořád točí i kolem toho tranzistoru, chtělo by to osciloskop, kouknout na pulzy, ale když nevíš, jak mají vypadat, stejně to k ničemu není.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Čerpadlo VP44
Ja keď som menil riadiacu jednotku čerpadla, tak po naštartovaní motor nemal takmer žiadny výkon, nešiel do otáčok a veľmi dymil. Po pár kilometroch si to postupne sadlo a takto behá už dva roky bez problémov.
Skús s tým autom pár km pobehať, mohlo by sa to zlepšiť.
Ak to nepomôže, tak potom na diagnostiku a pozrieť live data.
Skús s tým autom pár km pobehať, mohlo by sa to zlepšiť.
Ak to nepomôže, tak potom na diagnostiku a pozrieť live data.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02 pro 2013, 22:48
Re: Čerpadlo VP44
No právě že motor trošku kuckal, tak jsem to ovzdušnil, abych ho tolik netrápil, trochu to pomohlo, ale jak jsem šlápl na plyn, tak šel pořád jen do 1200ot. a pak rachot, jak když nejde do válců nafta a nebo ve špatný okamžik. Když už byl trochu zahřátý po pár minutách, tak už se dostal až na těch 1500ot. ale tam se to zastavilo a bylo to pořád stejné, tak jsem s ním zajel zpět do garáže, asi po půl hodině co venku klapal na volnoběh. Dnes se zkusím podívat pod řídíci jednotku čerpadla, jestli se mi nezkříplo třeba těsnění, jak to možná tudy tlačilo naftu ven, jak jsem to měl jen na těch třech šroubech. Pak jedině vyzkoušt jiný tranzistor, tyto IFRZ44 mam jěště dva, ale jiný typ bych musel objednat. Jen se mi do té řídící jednotky nechce moc lézt, všechno tam drží jak když nedrží, tak to nechám až jako poslední možnost. Jinak jak maj vypadat pulzy vím, stáhnul jsem si toto a tam to je všechno krásně popsané http://uloz.to/xqSLohq/vp44-rar jen sehnat osciloskop by byl trošku problém, ale asi bych ho sehnal, jen nevím kam by se měl připojit. to jako na D a S tranzistoru? Jinak diag. neukazuje nic zváštního, proč by to nejelo, žádné čidlo to nehlásí, jen relé žhavení a řídící vstřik, ale bez toho to jezdí už několik let a mam zjištěno že ho auto nepotřebuje mít vůbec připojen (to je asi jediný rozdíl mezi BMW a Opel). Jen je mi divné, že když motor běžel trošku déle, že to pak šlo o tochu lépe, když by se trošku ten tranzistor zahřál, tak by asi fungoval pořád stejně, né??? Nebo teplota tranzistoru by mohla měnit jeho frekvenční charakt. ??? A jak zjistit jestli se ten přesuvník vstřiku nezadrhává??? Jinak díky, mam aspoň inspiraci po čem tak jít
Re: Čerpadlo VP44
Na live datach potrebuješ skontrolovať, či sa mení uhol predvstreku podľa požiadavky riadiacej jednotky.
Taktiež množstvo - dávka paliva či súhlasí s požiadavkou a či tam nie je rozpor medzi otáčkami kľukovky a otáčkami čerpadla. Ale najprv by som s tým autom pár km pojazdil, RJ motora si potrebuje spriemerovať niektoré hodnoty, aby mohla správne riadiť celý režim spaľovania.
Taktiež množstvo - dávka paliva či súhlasí s požiadavkou a či tam nie je rozpor medzi otáčkami kľukovky a otáčkami čerpadla. Ale najprv by som s tým autom pár km pojazdil, RJ motora si potrebuje spriemerovať niektoré hodnoty, aby mohla správne riadiť celý režim spaľovania.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Čerpadlo VP44
Odpojiť bateriu na pár minut by asi nepomohlo ako v iných verziach?
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957
Re: Čerpadlo VP44
podal toho co sa pise na nete, ten trazistor ktory si menil, odide koli tomu ze zadrhava presuvnik vstreku - takze opravuje sa dosledok a nie pricina
ale doma nemas sancu opravit mechanicke casti cerpadla a vacsinou aj tak staci len vymenit tranzistor a auto ide dalej
ak si to dobre vymenil, nechaj auto bezat, uvidis co to bude robit...
ale doma nemas sancu opravit mechanicke casti cerpadla a vacsinou aj tak staci len vymenit tranzistor a auto ide dalej
ak si to dobre vymenil, nechaj auto bezat, uvidis co to bude robit...
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto
Re: Čerpadlo VP44
Podla toho, čo všetko už o čerpadle VP44 vieme, tak tranzistor predsuvníka vstreku neodchádza nikdy.
Odchádza tranzistor vysokotlakového magnetického ventilu dávky paliva.
Samotný tranzistor ani veľmi neodchádza, ale odpadne jeho nožička.
Odchádza tranzistor vysokotlakového magnetického ventilu dávky paliva.
Samotný tranzistor ani veľmi neodchádza, ale odpadne jeho nožička.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02 pro 2013, 22:48
Re: Čerpadlo VP44
Tak jsem ještě vyzkoušel tam napájet nový IFRZ44 co jsem tam měl i před tím, jestli třeba nebyl špatný už od vyroby a je to spíš ještě horší. Nejdřív to chtne tak na tech 500ot. a lítá to nahoru dolu a auto se hrozně třese, ale to může dělat žhavení, které přestalo fungovat až se závadou čerpadla, možná jak jsem to zkoušel pořád natočit a žhavil naprázdno. Po cca 5ti vteřinách otáčky vyskočí tak na těch 900, což je volnoběh a chod motoru se zklidní a po přidání plynu se rafička nepatrně pohne nekam k 1100ot. a zase rachot a vynechává. Je možný že by opravdu ten tranzistor na to měl takový vliv a když se zahřeje nebo rozkmitá, tak pak jde pořád lépe??? Ale po nekolika desítkách minut jde max do těch 1500ot. a vic prostě ne. Příjde mi to hrozně divné, proč ze začátku to soro nechytne a skoro vůbec nereaguje na plyn a po nějaké době je to o trochu lepší. Nejspíš seženu ještě ten IRLR2905, ten je hodně podobný těm z polských videí a pak už nevím, jestli se to nezmění...
Re: Čerpadlo VP44
Žhavení bych vynechal, je cca kolem nuly, mám vyzkoušeno, že jsem kolem nuly startoval na jeden dobrý žhavič, na chodu motoru to nebylo znát.
Jestli se ti během výměny tranzistoru ještě něco nepoondilo, je vidět, že není tranzistor jako tranzistor.
Myslím, že to je v tomto vlákně někde pozpátku, borec tu měl slohové cvičení na téma tranzistoru, že nová várka už není jako ta předchozí, že to měřil, charakteristiky, atd, sice stejné označení, ale jiné vlastnosti.
Jestli se ti během výměny tranzistoru ještě něco nepoondilo, je vidět, že není tranzistor jako tranzistor.
Myslím, že to je v tomto vlákně někde pozpátku, borec tu měl slohové cvičení na téma tranzistoru, že nová várka už není jako ta předchozí, že to měřil, charakteristiky, atd, sice stejné označení, ale jiné vlastnosti.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02 pro 2013, 22:48
Re: Čerpadlo VP44
Tak už to klape jak má dal jsem tam ten IRLR2905 a na první škytnutí. Tak ten IFRZ44 namá asi vhodne vlastnosti a nebo časem ho nejak při výrobě zmenili. Díky všem co mi tu pomohli
Re: Čerpadlo VP44
Ahojte, síce nemám Opel R4, ale Audi V6, no čerpadlo máme všetci v princípe tú istú preslávenú VP44-ku V takýchto aplikáciách, ked MOSFET spína indukčnú záťaž, teda cievku ventilu dávky paliva, kde maximum prúdovej špičky pri zapnutí dosahuje až 20A, je treba hľadieť hlavne na podstatné parametre tranzistoru, jeho Rdson, tON, tOFF, plus aké napätie na Gate je potrebné pre jeho plné otvorenie, pretože v nízkonapäťových zapojeniach je často vyžadovaný tzv. logický FET, napr. IRL a nie IRF, pri použití nesprávneho typu budú bud problémy s rýchlym a dostatočným nabudením cievky, alebo dôjde aj k tepelnému preťaženiu tranzistora s dôvodu jeho práce zčasti v lineárnom režime namiesto čisto spínacieho režimu a tranzistor sa môže zničiť...Osobne som sa nestretol s pridierajúcim sa presuvníkom dávky paliva, výrobné problémy zo začiatku sa týkali iba pridierania rotora v hydraulickej hlave a jeho následné zlomenie...Pridiera sa presuvník predvstreku, no jeho ovládací tranzistor neodchádza, do ventilu ovládajúceho predvstrek tečú totižto 10x menšie prúdy ako do ventilu dávky paliva...Zaujímalo by ma po mechanickej stránke, či niekto vie presnejšie, či sa zadiera samotný presuvník predvstreku, alebo skôr ním ovládaný vačkový prstenec...Mám tu rozobraté dve čerpadlá, obe s problémom nepravidelne nefunkčného predvstreku, no v oboch ventil ovládania predvstreku funguje, elektricky je v poriadku, diagnostika ho aktivuje, a ani presuvník predvstreku, ani prstenec nie sú pridreté...oba idú hýbať ľahko, presuvník sa pohybuje v oboch smeroch ľahúčko, bez zadrhovania, a prstenec sa otáča od dorazu k dorazu takisto bez problémov ľahúčko...takže moc mi to na nejaké pridieranie nevyzerá...voľakde som sa dočítal, že ked sa vyderie púzdro presuvníka, tak uteká tlak paliva a nedokáže vytvoriť dostatočnú silu na posun presuvníka oproti dosť silnej pružine, no ak upchám dierky a nestláčam vnútorný piestik v ňom, ktorý otvára odtok paliva spoza presuvníka, alebo ho pootočím, aby boli dierky uzavreté, tak ide ťažko a drží tlak za ním, takže tlak nikam neuteká...momentálne som bezradný, kedže ani na pridieranie, ani na utekanie tlaku to nevyzerá...no v jednom čerpadle to robilo iba občas, no inak predvstrek fungoval, v druhom vždy prestával fungovať hned po zohriatí motora, nakoniec prestal fungovať úplne...čo je úplne divné, že tam nevidím žiadne rozdiely, obe čerpadlá vyzerajú byť v obstojnom stave, v tom druhom nevidím žiadne výrazné opotrebenejšie oproti tomu prvému, takže nemám sa čoho chytiť, aby som vedel usúdiť, čo presne stojí za týmto problémom...má tu niekto väčšie skúsenosti s týmito čerpadlami, hlavne čo sa týka mechanických záležitostí? Škoda, že sa viac neozval xautoservis či aký mal nick, zjavne mal dosť veľké skúsenosti s týmito čerpadlami...dosť som sa inak nasmial na tých polemikách ohľadom snímača polohy kľuky v čerpadle a podobne snímač polohy kľuky sníma polohu kľuky, ako aj z názvu vyplýva, kľuka je hlavný hriadeľ v motore, takže jeho otáčky sú snímané týmto snímačom polohy kľuky, a teda snímač polohy kľuky je snímač otáčok motora snímač vačky je ako vyplýva na vačkovom hriadeli, u benziňákov tam je vždy, no u dieslových motoroch ho bud vôbec netreba, alebo je v čerpadle, kedže čerpadlo si samo nastavuje predvstrek v závislosti na požiadavkách RJ motora, a teda potrebuje aj informáciu o polohe jeho rotora voči kľuke...čerpadlo sa otáča rovnakými otáčkami ako vačka či vačky, ale aj tak by som ho nenazýval snímačom vačky, ale snímačom otáčok čerpadla...samozrejme nesníma iba otáčky, ale vdaka referenčným značkám aj presnú polohu rotora...a nie je žiadny problém ho vymeniť, je to obyčajný indukčný snímač s cievkou vovnútri, tiež som sa nasmial, ked niekto písal o tom, že po jeho odpojení RJ vie, že bol odpojený čo sa týka dôležitosti, tak dôležité sú oba snímače otáčok, ako motora, čiže kľuky, tak čerpadla, no tento má prioritu, bez neho ventil dávky nezopne a auto ani nenaštartuje...bez snímača otáčok motora to pôjde, ale zle, kedže chýba komparácia oboch signálov...najhoršie na týchto čerpadlách je to, že v princípe sú veľmi jednoduché, nie je problém ich rozobrať do šróbika, zložiť, no bez skúseností a vybavenia sa človek ťažko pohne dalej...a čo sa týka výmeny elektroniky - je to iba o šťastí, či bude čerpadlo potom fungovať korektne alebo nie, pretože hoci sú mechanické diely v hydraulickej hlave lapované a vyrobené s presnosťou na tisíciny mm, nikdy nie sú totožné, a spínacie doby ventilu dávky paliva sú niekoľko ms na zdvih, čo môže mať za následok dosť veľké rozdiely v parametroch časovania a množstva dávky...takže ak by vedel niekto viac hlavne o mechanických častiach týkajúcich sa riadenia predvstreku, pomohol by určite viacerým, nielen mne