Opel AStra F - nefunkční 3. válec.

Odpovědět
radek.juthner
Příspěvky: 14
Registrován: 18 dub 2011, 10:34

Opel AStra F - nefunkční 3. válec.

Příspěvek od radek.juthner » 28 lis 2013, 18:58

Ahoj,

mám problém s tím, že mi nefunguje 3. válec na motoru X16XEL. Vyměnil jsem svíčky - 3. byla černá a mastná stejně jako vršek pístu - evidentně nějakou dobu nespaluje. Výměna nepomohla. Jiskra na svíčce je. Svíčka je po vytáhnutí vlhká, takže se do válce pravděpodobně směs dostává.
Studený start proběhne OK, po asi 2 minutách začne poprskávat ve výfuku. Bohužel ani při zahřátí motoru (jízda cca 10 minut) válec nenaskočí.
Co s tím? Nevíte?

R.

Reklama
 

Uživatelský avatar
p.somik
Příspěvky: 992
Registrován: 15 dub 2010, 20:50
Bydliště: Moravskoslezský
Kontaktovat uživatele:

Re: Opel AStra F - nefunkční 3. válec.

Příspěvek od p.somik » 28 lis 2013, 23:05

otázka je, jaká ta jiskra je. Kabel jsi zkoušel měnit ? Pak jedině snad nějaký problém ve válci, nech změřit kompresi, ztrácí se to voda, nebo olej ?,
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC(od 63.000km)
OP-COM v PL, EN, CZ + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 474000km (LPG od 60.000km)(2017)

radek.juthner
Příspěvky: 14
Registrován: 18 dub 2011, 10:34

Re: Opel AStra F - nefunkční 3. válec.

Příspěvek od radek.juthner » 29 lis 2013, 17:23

Neztrácí se ani voda a olej pro tento motor standardně. Dal jsem to do servisu a mechanik odhaduje vadnej výfukovej ventil - resp možná oba. Doporučuje vyměnit všech 8 výfukových ventilů pro jistotu. No, mě se touto cestou moc jít nechce. Vzhledem ke stáří a opotřebovanosti auta jsem pro výměnu jen těch dvou fýfukových ventilů na vadným válci. Mám zato, že se nevyplatí měnit všech osm ventilů, zvlášť když jeden i s vodítkem stojí okolo 800kč. A to nepočítám práci za demontáž hlavy.

Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 1460
Registrován: 10 dub 2010, 01:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Opel AStra F - nefunkční 3. válec.

Příspěvek od Hardy » 29 lis 2013, 17:41

Zmeraj kompresiu a uvidiš na čom si...mechanik sa môže mýliť a môže to byť napr. zlá zapaľovacia cievka. :o

Toto si ešte prečítaj...

http://www.tipcars.com/magazin-opel-ast ... -5122.html

A CENY:http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... _dily-332/

Kamoš kupil normalne v obyčajnych autodieloch 1 ventil do audi TT 1,8T 140kw za 3e tak na astru nebude stáť možno viac. :!: :D Na tých cenách ak to máš od servisáka ťa chceli pekne natiahnuť...a pokiaľ nie je ventil deravý/prepálený netreba ho meniť...
Moje prvé auto: Astra G 3door X16XEL - R.I.P

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=18192
Moje terajšie auto: Astra G Bertone Coupé Z20LET

Kód: Vybrat vše

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=50&t=25292
In memoriam Paul Walker - R.I.P

radek.juthner
Příspěvky: 14
Registrován: 18 dub 2011, 10:34

Re: Opel AStra F - nefunkční 3. válec.

Příspěvek od radek.juthner » 01 pro 2013, 16:05

Díky za info. Taky mám někdy pocit, že náhradní díly v servisu, kam vozím auto, jsou poněkud napálený.
Dovedete někdo odhadnout, přibližně kolik hodin může trvat výměna vadnýho ventilu?

Dík.

radek.juthner
Příspěvky: 14
Registrován: 18 dub 2011, 10:34

Re: Opel AStra F - nefunkční 3. válec.

Příspěvek od radek.juthner » 11 pro 2013, 11:44

Tak je to stále horší a horší.

Momentálně je stav takový:
1. diagnostika OK
2. třetí válec se rozběhl - už to neprská při volnoběhu do výfuku. Je fakt, že posledních cca 10 měsíců jsem jezdil 3x denně asi 3 km - takže se motor ani neohřál. Teď jsem to musel několikrát protáhnout na 70km trať a asi se to záhadně někde prošťouchlo.
3. problém je jinde. Auto přestalo táhnout. Pokud na neutrál pomalinku přidávám plyn, pak motor v pohodě dostanu klidně na 7000ot/m. Jakmile na plyn z volnoběhu prudce dupnu, pak se motor začne dusit a do otáček se dostává podstatně hůř. Při zátěži není možné motor vytočit na víc jak cca 3000ot/m a to na jakýkoliv rychlostní stupeň. Jakmile se to dostane ke 3000ot/m, pak jakoby mě někdo auto zezadu držel. Taky to cuká. Zjistil jsem, že na Ethanol to jelo líp než na benzín.
4. tipy mýho automechanika:
a) - vedný ventily - tomu moc nevěřím a on si 100% jistej taky není
b) - slabý tlak v pumpě paliva
c) - ucpaný katalyzátor

Napadá vás něco? Nechce se mi to dát do servisu se stylem pokus - omyl.

Odpovědět