pKsUaBnEeSc píše:já zas nechápu modu nízkých rámů stejně všeci vytahanci co na tom jezdí mají sedátko až nahoře aby si neskur**li kolena a pak to vypadá fakt debilně,chápu že v jistých situacích je parádní sedlo až dole ale to je něco jako si pořídit terenní auto kdybych náhodou jel někdy do pole....
Trochu to osvetlim prečo je tomu zdanlivo na oko tak: Trend vysokého rámu podľa zastaralých bol taky že, podľa výšky sa vyberal vysoký rám z adekvatné vysokou sedlovou tyčou ramu, to je ta čo ide od kľukoveho stredu po zámok sedlovky, ten kde sa reguluje vyška sedadla a tomu prispôsobenou vrchnou ramovou tyčou. čo bolo dosť starym kriteriom asi zo 70-tych rokov, ale to bolo kedysi, dnes už v MTB poňímaní je pravé podľa vyšký viac podstatný rázvor, ako samotná výška rámu v sedlovej časti. Asi okolo roku 1998 zaviedol americky výrobca vážnejšich bajkov Garry-Fisher tzv. geometriu genesis ktorú postupne nasadzovali do výroby postupne všetke svetové značky ako napr. TREK, Specialized, GT atd až na Meridu ktorá tak trochu zaspala dobu a razila si svoju teoriu ktorá veľmi neuspela z čoho následne mala dosť veľké problémy z geometriou rámu + dosť časte praskanie zvarov na spominanom krku a hlavne skoseným uhlom rámu kde sa montuje predná odpružená vydla, sice to bolo možno iba o 2-3 stupne ale aj tak tým pri zjazde po nerovnostiach vo vrcholovom jazdeni trpel komfort a hlavne bezpečnosť jazdca ako aj vdaka tomu bolo dosť časte praskanie rámu v hlavovej časti, myslim si že to bolo okolo r 2003 až 2004. Tým plusovým skosením hlavového uhlu sa mierne predlžil razvor biku
čim sa dosť výrazne zlepšila jeho ovladatelnosť v daných momentoch, hlavne pri prudkých zjazdoch a výjazdoch kedy sa bike už neprepádaval na predok a vo výjazdoch zase nedvíhal na zadné, jasné že to úplne nepostačovalo tak sa nejake milimetre postupne pridavali aj do celkovej dlžký samotného rámu.. Dalším významným krokom bolo v zapätí zníženie resp. skrátenie spornej sedlovej trubký rámu, tej podľa ktorej si niekto mysli že, je to podstatne pri výbere bajku.
Skratením danej trubký rámu sa v podstate docielil jeden došť podstatný uživatelský parameter a tym bol väčši komfort pre samotneho jazdca na bike, určite sa pytaťe sa ako je to možné? Takže tym že, sa skrátila dolná časť rámu tak tým pádom sa musela zakonite predlžiť samotná sedlovká radovo aj o viac ako 10cm, ale tie sa postupne v učitých častiach postupne stenšovalí na hrubké steny hlavné v strednej vnútornej časti samotnej sedlovký, čo v konečnom dôsledku spôsobovalo pruženie samotného sedadla v požadovanom smere. Extra kapitolou boli a aj sú stále k tomu učelu vyrábané taktiež ztenšované sedlovký ale už z carbonu ktorý ma o dosť lepšie vlasnosti ako AL 7005 alebo AL 6061. To je troška z historie MTB o ktorej určite z vás vačšina nema ani potuchy, nakolko bajkujem asi od roku 98 až do dnes sice už z menšim najazdom km ako kedysi ked som nemal žiadné auto, vtedy to bolo aj 6000km ročne, dnes sotva 1000km, ale aj tak mam na MTB bajku najazdeno viac ako niekto na aute!
Presné 37500km!
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957