Vojto,
začal jsi špatně.
Trekový bicykl apriori nepotřebuje kotoučový brzdy. Zkus si ujasnit, jak budeš jezdit.
Kotoučový brzdy (hydry, o lankových snad neuvažuješ ani ve snu) jsou super pro svoje dávkování, účinnost a rychlej nástup, taky se na ně nenavaluje bláto třeba v oranici.
Ale: jsou dražší, v lese je neseservisuješ, klasika je blbuvzdorná (nevytlačíš pístek se sundaným kolem třeba) a údržba je nula nula nic.
Trek je: hezké polňačky, okolo rybníka a tak, okresky s horším asfaltem... a na tohle s přehledem stačí kvalitní véčka, do situace, že bys jel potokem direct se s trekem nedostaneš a když jo, tak ho odděláš dřív, než na brzdy sáhneš
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Taky nejsi žádnej drobeček
Obecně bych Ti doporučoval: trek s kvalitní vidlicí (na tu bych se hodně zaměřil) a rozumnými komponenty (už jsem nějaký rok mimo obor, shimano deore je rozumnej etalon), nebo horáka, kde můžeš měnit pláště podle plánované trasy. Já když vlezl na treka, měl jsem z toho špatnej pocit, bylo to lehký, ale kroutilo a vlnilo se to podemnou, no byl jsem nervní jako pes a vůbec jsem tomu kolu nevěřil.
Značky - jak psali kluci výš, GT, Merida, 4ever..
Sedni si na ně, každý kolo má jinej posez...
Auta jsou pixly, ale kolo, to je srdcovka
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)