Tlak v chladicí kapalině
Re: Tlak v chladicí kapalině
Právě proto je to tlakové, aby se ti nevařila při 100°C. Jak máš zas...nou nádobku? - takvej mastnej sajrajt, člověk by řekl olej...to ti ale chladič neucpe, spíše kamenec a to nehorzí ani když zřediš vodou z kohoutku. tolik toho vápna tam není.
Když tam necháš jen vodu (a to asi jen přes léto, tak v zimě poznáš v prvních mrazících zač je toho loket (vlastní zkušenost, naštěstí ne v autě) jak je led silný a hliník měkký.
Spíše mě zaráží to tvé mizení, a vracení se vody. Prošel jsi hadice, není nějaká hadice "nafukovací".
Ber to tak, že Kapalina je nestlačitelná a kam jinam by ti zmizela motor taky nafukovací není.
Napadá mě, zda ji nemáš málo, a přisaje ti vždy vzduch, bubliny se ti přifouknou (v motoru a proto a se ti hladina vrátí)
Po přetěsnění hlavy jsem toto řešil, po 25km (cesta do práce jsem měl hladinu u víčka...bál jsem se oleje, tak jsem volal do servisu, po 8 hodinách v práci, hladina OK, cesta do serisu 10km - hladina u víčka) víčko otevřel promačkal hadice, pustil topení, projel se, a od té doby hladina OK, jen za 2 dny jsem dolil pár cm na rysku...jinak OK.
Když tam necháš jen vodu (a to asi jen přes léto, tak v zimě poznáš v prvních mrazících zač je toho loket (vlastní zkušenost, naštěstí ne v autě) jak je led silný a hliník měkký.
Spíše mě zaráží to tvé mizení, a vracení se vody. Prošel jsi hadice, není nějaká hadice "nafukovací".
Ber to tak, že Kapalina je nestlačitelná a kam jinam by ti zmizela motor taky nafukovací není.
Napadá mě, zda ji nemáš málo, a přisaje ti vždy vzduch, bubliny se ti přifouknou (v motoru a proto a se ti hladina vrátí)
Po přetěsnění hlavy jsem toto řešil, po 25km (cesta do práce jsem měl hladinu u víčka...bál jsem se oleje, tak jsem volal do servisu, po 8 hodinách v práci, hladina OK, cesta do serisu 10km - hladina u víčka) víčko otevřel promačkal hadice, pustil topení, projel se, a od té doby hladina OK, jen za 2 dny jsem dolil pár cm na rysku...jinak OK.
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
- Reklama
Re: Tlak v chladicí kapalině
Jjj to udělej a pak dej vědět, si ale stejně myslím že to bude těsněním, ale doufej že je to jen termostat, hlavně to řádně propláchni.luigy87 píše:Mě auto nevaří. Jen mi to někdy vyhoupne skoro na 100 stupňů, pak mi to pomaličku spadne na 90. To bude tím pomalým termostatem. Vaření je někde u 120. V to doufám, že tam vždy byla destilka a fridex. Předchozí majitel to vozil jenom do autorizovaného servisu Opel. Podle účtenek servisu od jeho koupě do prodeje. A já dolívám jenom destilku. Vodní pumpa je nová. Má teprve 2000km. Pak ještě řeším pokles zahřaté chladicí kapaliny, kdy klesne hladina v expanzní nádobě na minimum. Když expanzku pootevřu hladina se vrátí zpět a pořád dokola. Jestli to teče, nic jsem nenašel. Zkusím provést tlakovou zkoušku a preventivně propláchnu chladič. Ale prvně zítra ráno vyměním termostat.
Vyndej i expancku a mpořádně i vyčisti ať v budoucnu máš jednoduší identifikaci v jakém je stavu chlad.kap.
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: Tlak v chladicí kapalině
Tak jsem vyměnil termostat, dolil destilku až po okraj a šel zkoušet. Nastartoval jsem a nechal otevřenou expanzku. Pomačkal hadice vylezla voda s bublinami. Hlavně u hadice mezi termostatem a chladičem. Prohřál jsem to běžnou jízdu. Na ukazateli lehce pod 90. Motor jsem točil na místě okolo 3,500 otáček. Po hodně dlouhé době vyskočila teplota na 95 stupňů a naskočili sahary. A teplota pomalu padala. Nechal jsem sahary dojet a pak jsem zkoušel teplotu chladiče. Krásně horký ještě cítím popálené polštářky na ruce.
A zjistil jsem pár rozdílů před a po:
1, motor se neohřívá tak rychle jako předtím (termostat je stejný, otvírá se při 92 stupních)
2,Teplota po městě se zhruba na 89 stupních
3, Předtím, když jsem vypnul motor a měl teplotu devadesát stupňů a nasedl do auta o pár minut později. Teplota motoru byla vyšší 95 - 98 stupňů. Teď je motor chladnější
4, Když otevřu expanzku, tak voda tolik nebublá a nestříká
6, Pokles hladiny není takový radikální (ještě zkusím pomačkat hadice)
7, Hadice nejsou také tvrdé jako předtím
Zítra mám v plánu udělat testovací výlet zhruba 500km. Vezmu si sebou hodně destilky a nařádaí. Uvidíme.
A zjistil jsem pár rozdílů před a po:
1, motor se neohřívá tak rychle jako předtím (termostat je stejný, otvírá se při 92 stupních)
2,Teplota po městě se zhruba na 89 stupních
3, Předtím, když jsem vypnul motor a měl teplotu devadesát stupňů a nasedl do auta o pár minut později. Teplota motoru byla vyšší 95 - 98 stupňů. Teď je motor chladnější
4, Když otevřu expanzku, tak voda tolik nebublá a nestříká
6, Pokles hladiny není takový radikální (ještě zkusím pomačkat hadice)
7, Hadice nejsou také tvrdé jako předtím
Zítra mám v plánu udělat testovací výlet zhruba 500km. Vezmu si sebou hodně destilky a nařádaí. Uvidíme.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Tlak v chladicí kapalině
Hlavně dotáhni víčko pevně, (ne na krev) ale pevně, musí tam vzniknout tlak. já to jinak poznal, když jsem chcípl motor, tak nebylo dotaženo, tak jsem slyšel i uvnitř auta bublání (spíše takové duté bouchání)...
hodně štěstí!
hodně štěstí!
Astra von Barča 1,6 8ventilů-X16SZR
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
05.1998- Germany od 03.2006 v mé državě..
Re: Tlak v chladicí kapalině
Tak to asi bude fouklé těsnění nebo prasklá hlava hlava. Kapalina nikde neutíká a docela dlouho mám v takovém hicu vodní dým z výfuku a při přidání plynu auto plive kapky vody. Na víčku není žádná emulze, ale z chladící kapaliny jdou cíti jako by spaliny.
Nevíte kolik by to tak mohlo stát?
Pak jsem našel na netu nějaké chemie, které to zacelí. Nemáte někdo s tím zkušenosti.
Na prd je, že mám nový olej a rozvody po výměně
Nevíte kolik by to tak mohlo stát?
Pak jsem našel na netu nějaké chemie, které to zacelí. Nemáte někdo s tím zkušenosti.
Na prd je, že mám nový olej a rozvody po výměně
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Tlak v chladicí kapalině
TAK MŮŽU TĚ UJISTIT ŽE NIC CO BY ZACELILO HLAVU ČI TĚSNĚNÍ A VYDŽELO TO DÉLE JAK TÝDEN, NENÍ
To co se dává do chladící kapaliny je schopno kvalitně zacelit např. chladič atd, ale hlavu kde jsou tlaky nee
Cena pokud se nemusí svařovat hlava stojí +- 6500kč.
Tedy těsnění, nové šrouby, tlakovka, srovnání-přebroušení na magnetce, výměna těsnění apod.
No ale u tohoto typu motoru bych ještě k¨dyž to bude dole nechal udělat ventily a gufera
Jsem to řikal hned na začátku , že to bude toto, je to dost častá závada....
To co se dává do chladící kapaliny je schopno kvalitně zacelit např. chladič atd, ale hlavu kde jsou tlaky nee
Cena pokud se nemusí svařovat hlava stojí +- 6500kč.
Tedy těsnění, nové šrouby, tlakovka, srovnání-přebroušení na magnetce, výměna těsnění apod.
No ale u tohoto typu motoru bych ještě k¨dyž to bude dole nechal udělat ventily a gufera
Jsem to řikal hned na začátku , že to bude toto, je to dost častá závada....
Naposledy upravil(a) Ondra B. dne 31 črc 2013, 11:23, celkem upraveno 1 x.
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: Tlak v chladicí kapalině
Jinač kapky z výfuku jdou většině aut, troch vody je obsažena v každém palivu....
Ale mělo by to být jen pár kapek
Emulze na víčku je jen v tak 30% poruch hlav, ale také to nemusí ukazovat na ko hlavu, ale pokud stím budeš jezdit v zimě třeba jen 2 km tak se ti tam tato emulze normálně také udělá
ODKUD SI ?
Ale mělo by to být jen pár kapek
Emulze na víčku je jen v tak 30% poruch hlav, ale také to nemusí ukazovat na ko hlavu, ale pokud stím budeš jezdit v zimě třeba jen 2 km tak se ti tam tato emulze normálně také udělá
ODKUD SI ?
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: Tlak v chladicí kapalině
Těch pár kapek vím, že je normální. Já jsem z Českého Těšína.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Tlak v chladicí kapalině
Volal jsem do opelu. S vodítkama, guferama, a vysoutružení hlavy okolo 8,000Kč.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Tlak v chladicí kapalině
Trpí ty motoru na prasklou hlavu?
A jaké závady ještě mohu očekávat. Už jsem měnil termostat, opravoval alternátor, měnil krokový motorek. A vypadá, že blbne i EGR ventil.
A jaké závady ještě mohu očekávat. Už jsem měnil termostat, opravoval alternátor, měnil krokový motorek. A vypadá, že blbne i EGR ventil.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Tlak v chladicí kapalině
Při tom co má už auto najeto můžeš očekávat všechno, ono to teď bude padat postupně.
No EGR ten už může být také v tahu, nechc ho vyčistit, když ti budou dělat hlavu.
Cena je tak nějak ok, nech si ale k faktůře přiložit doklad o tlakovém testu.
Hodně zdaru.
No EGR ten už může být také v tahu, nechc ho vyčistit, když ti budou dělat hlavu.
Cena je tak nějak ok, nech si ale k faktůře přiložit doklad o tlakovém testu.
Hodně zdaru.
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: Tlak v chladicí kapalině
Tak jsem dnes auto odevzdal do Opelu. No na poslední chvíli. Auto mi po cestě škubalo, někdy jsem měl pocit, že jede na tři válce a občas se mi na chvíli rozsvítila kontrolka motoru a netáhlo. Stačilo přidat a ubrat plyn. Pak 5 km před dojezdem Coollevel. Otevřel jsem expanzní nádobu, voda šíleně bublala jako kofola, skoro pěnila a byly cítit výfukové plyny. Pak jsem dolil zhruba půl litra vody a jel jsem dál. Servisák říkal, že to vypadá na těsnění pod hlavou, ale to zjistí, jak se na něho podívají. Chtěl jsem si vyčistit EGR a zaslepit. Říkal, že to možná nepůjde, že u některých motorů to nejde, ale ověří to.
Uvidím zítra, zavolají, co to bude stát.
Uvidím zítra, zavolají, co to bude stát.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Tlak v chladicí kapalině
Tak je to těsnění pod hlavou. Hlava jde na srovnání a tlakovou zkoušku. A EGR nejde vypnout u X16XEL,
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Tlak v chladicí kapalině
Ano vypnout nejde, ale jde řádně vyčistit a ověřit jeho funkčnost přes diagnostiku
No tak je to jak jsem předpokládal, bohužel
Hoť pak echo o ceně atd.
No tak je to jak jsem předpokládal, bohužel
Hoť pak echo o ceně atd.
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: Tlak v chladicí kapalině
Tak jsem si dneska vyzvedl auto. Stálo mě to 9500Kč. Byla v tom výměna těsnění pod hlavou, srovnání hlavy,výměna gufer ventilů, oprava vodítek ventilů a zabroušení ventilů, nějaké těsnění. Dále jsem měl potíže s řazením, cinkáním při přidání plynu. Zjistili mi, že jsem měl zlomený čep řazení. A cinkání bylo, že mi vypadl kryt lambda sondy na výfuk a povolený kryt výfuku.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 157tkm
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 160tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS