Kontrolka oleja u Zafira 2.0 DI

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Kontrolka oleja u Zafira 2.0 DI

Příspěvek od csala » 22 črc 2013, 10:04

Kontrolka tlaku oleja spína pri tlaku 0,5 baru. Správny tlak pri teplom oleji a voľnobehu je minimálne 1,5 baru a to je 3 krát väčší tlak. Nech skontroluje tlak pri pracovných otáčkach. Ja osobne by som to pokladal za vážnu závadu. Nedávno tu jeden takto motor na diaľnici zničil.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=26390
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Kontrolka oleja u Zafira 2.0 DI

Příspěvek od Alzafir » 22 črc 2013, 11:01

Já bych to taky viděl jako závadu, nepodceňoval bych to, rozhodně bych nechal změřit tlak oleje, to je jediné směrodatné vodítko, ať máš jistotu, že to fakt maže.
Měl jsem cosi podobného, u mě to byl prasklý kryt snímače tlaku oleje. Nechci ale v žádném případě toto poprvnávat, tak jak to popisuješ to bude něco jiného, řekl bych závažnějšího.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

oldohu
Příspěvky: 10
Registrován: 06 čer 2013, 05:23

Re: Kontrolka oleja u Zafira 2.0 DI

Příspěvek od oldohu » 10 říj 2013, 08:19

Konecne sa mi podarilo odniest auto niekomu, kto ma funkcne budiky na meranie tlaku...a vysledok? velmi zly...tlak oleja na volnobehu je 0.3-0.4 baru...vyzera to na zle olejove cerpadlo..otazka znie ci vymenit cerpadlo, alebo rovno cely motor.....inak motor nie je zaneseny, je cisty a vsetko je premazavane...kym motor lahne mam sa vyhybat dlhsiemu statiu na volnobeh...

oldohu
Příspěvky: 10
Registrován: 06 čer 2013, 05:23

Re: Kontrolka oleja u Zafira 2.0 DI

Příspěvek od oldohu » 31 pro 2013, 22:29

tak a olejove cerpadlo vymenene...ziadna zmena..tlak na volnobehu je stale nizky...

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: Kontrolka oleja u Zafira 2.0 DI

Příspěvek od manli2 » 31 pro 2013, 22:49

zadřený motor na klice nebo na vačce, nevhodný olej, špatný filtr, netěsné olejové čerpadlo, zaseknutý přepouštěcí ventil


zadrený motor je jasný
špatný olej... pokud někdo před tebou dával nějaký olej a ty si začal používat jiný mohl rozpustit různý asazeniny a olej ted teče rychleji...
špatný filtr... i u značkových filtrů může dojít ke zborcení kostry filtru. Jednak je to tím vyšším tlakem, zvláště v zimním období, kdy je tlak oleje po nastartování enormní. A protože i světové značky vyrábějí v lacinějších východních zemích, kvalita někdy značně pokulhává
netěsné olejové čerpadlo... to je jasný....
zaseknutý přepouštěcí ventil taktéž
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Odpovědět