Mirajsek píše:Ahoj,
jak už napovídá tento předmět, stal jsem se novým majitelem Opel Astra Caravan 1.7DTi 55kw z roku 2000, najeto 220 tis. km. Je to nějaký základ, nic není v elektrice, chybí centrál a dálkové ovládání i klimatizaci není. Jakožto nováček tohoto vozu a druhu pohonu (dříve Golf 3 1,8i 55kw benzín) mám pár otázek. Doufám, že někdo porádí
1. Jedná se o 16V nebo ne? Na AutoKelly mají, že je to 16V a v techničáku jsem nic takového nenašel.
2. Dnes ráno bylo 5 °C a chvíli trvalo než auto chytlo. Je to normální? Co potom mráz? Auto bude přes zimu venku. Popřípadě, jaké hžavičky doporučujete?
3. V kolika otáčkách je dobré tento motor držet a řadit? Nerad bych vytáčel či podtáčel zbytečně. Přeci jsem byl zvyklý na benzín.
4. Na displeji co ukazuje hodiny a teplotu se při nastavování zobrazí i datum, ale pak po chvilce zmizí. Čím to? Může mít vliv autorádio? Není originál.
5. Motor se ohřívá cca po 10km. Večer, teplota 7°C a jen takové šolichání a teplota klesla na 80°C. Je to normální? Golf šel na 90°C a tam zůstal.
6. V autě nebyla zadní roleta do kufru a zjistil jsem, že není ani kam snad dát
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Může to být tím, že se jednalo o nějakou základní verzi? Ikdyž i u té bych to čekal.
7. Nějaká rada či doporučení k těmto vozům?
Teď už jen doufám, že vychytám těch pár much a naučím se s ním úsporně jezdit. Doufám, že jsem neudělal špatně
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Díky za každou odpověď
Ad 1. je to opravdu 16V
ad 2. normální to není, žhavení u tohoto motoru většinou i za mrazů jen problikne (ale žhaví i když kontrolka nesvítí) ale na žhavení bych to moc netipoval pokud odejde žhavička, tak se rozsvítí diagnostika. Jinak značka žhaviček pokud bys kupoval tak BERU. Co stav baterky nebo startéru?
ad3. viz Luboš. Turbo spíná právě kolem 2000 poznat to jde lehce kdy seplo, každé auto to může mít trochu jinak, ale pro běžnou klidnou konstatní jízdu stačí i 1700-1800 ale stabilně tak určitě nejezdit. Lepší je jezdit se sepnutým turbem. Občas pokud chceš jezdit úsporně je potřeba motor prohnat a vyhnat pavouky, ale zase nepřetáčet stabilně.
ad4. přesně si to neuvědomuji navíc mám ten displej předělaný na palubní počítač, ale mám pocit že datum je vidět jen když není zapnuté rádio nebo třeba když u vypnutého motoru rozsvítíš světla.
ad 5. taky viz Luboš, pomalé ohřívání i kolísání teploty během jízdy je celkem normální, termostat někdy trochu pomůže ale zázraky od výměny termostatu nečekej, spíš pokud nemáš pod motorem kryt co tam u dieselů dávali z výroby tak dodat (alespoň nějaký obyč. z druhovýroby a na zimu z vlastní zkušenosti doporučuji zimní clonu masky např.
výběr zde
ad6. S tím jsem se ještě nesetkal že by tam ani nebyly lyžiny, možná je to tím že máš verzi s mřížkou. Asi by se musely vyměnit ty lyžiny a do nich by pak roleta šla.
ad.7. Na fóru se o tom motoru dočteš dost. Jen vy rychlosti nejčastější problémy - řídící jednotka čerpadla (většinou jde zrepasovat za cenu do 3 tis. popř. o něco dráže sehnat starší, často se u tohoto motoru dostane ojej do chlazení, pokud se to už stane poznáš to podle špinavé nádobky chladící kapaliny, no a taky občas netěsní SPV nebo TCV ventil na čerpadle hlavně jeden z nich teď přesně nevím který, na to bacha pokud to nebudeš řešit včas tak se ti může dostat nafta do elektriky a může odejít jednotka motoru, že Luboši
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
No a řekl bych že u tohoto motoru častěji něž v jiných odchází altík a startér ale většinou není problém zrepasovat. Není to žádný trhač asfaltu ale na normální ježdění v pohodě stačí žádná brzda provozu to není.
Jinak krom toho, abys sem hodil na proklepnutí VIN tak doporučuji se domluvit s nějakým členem fóra, ke kterém to máš blízko a který má diagnostiku a zajet k němu to napíchnout a proklepnout. Jinak já mám dlouhodobý průměr při převážném ježdění po městě kolem 5,5l/100km, ale mimo město se dá jezdit celkem bez problémů i pod 5 l.