Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Ahoj,
jak už napovídá tento předmět, stal jsem se novým majitelem Opel Astra Caravan 1.7DTi 55kw z roku 2000, najeto 220 tis. km. Je to nějaký základ, nic není v elektrice, chybí centrál a dálkové ovládání i klimatizaci není. Jakožto nováček tohoto vozu a druhu pohonu (dříve Golf 3 1,8i 55kw benzín) mám pár otázek. Doufám, že někdo porádí
1. Jedná se o 16V nebo ne? Na AutoKelly mají, že je to 16V a v techničáku jsem nic takového nenašel.
2. Dnes ráno bylo 5 °C a chvíli trvalo než auto chytlo. Je to normální? Co potom mráz? Auto bude přes zimu venku. Popřípadě, jaké hžavičky doporučujete?
3. V kolika otáčkách je dobré tento motor držet a řadit? Nerad bych vytáčel či podtáčel zbytečně. Přeci jsem byl zvyklý na benzín.
4. Na displeji co ukazuje hodiny a teplotu se při nastavování zobrazí i datum, ale pak po chvilce zmizí. Čím to? Může mít vliv autorádio? Není originál.
5. Motor se ohřívá cca po 10km. Večer, teplota 7°C a jen takové šolichání a teplota klesla na 80°C. Je to normální? Golf šel na 90°C a tam zůstal.
6. V autě nebyla zadní roleta do kufru a zjistil jsem, že není ani kam snad dát Může to být tím, že se jednalo o nějakou základní verzi? Ikdyž i u té bych to čekal.
7. Nějaká rada či doporučení k těmto vozům?
Teď už jen doufám, že vychytám těch pár much a naučím se s ním úsporně jezdit. Doufám, že jsem neudělal špatně Díky za každou odpověď
jak už napovídá tento předmět, stal jsem se novým majitelem Opel Astra Caravan 1.7DTi 55kw z roku 2000, najeto 220 tis. km. Je to nějaký základ, nic není v elektrice, chybí centrál a dálkové ovládání i klimatizaci není. Jakožto nováček tohoto vozu a druhu pohonu (dříve Golf 3 1,8i 55kw benzín) mám pár otázek. Doufám, že někdo porádí
1. Jedná se o 16V nebo ne? Na AutoKelly mají, že je to 16V a v techničáku jsem nic takového nenašel.
2. Dnes ráno bylo 5 °C a chvíli trvalo než auto chytlo. Je to normální? Co potom mráz? Auto bude přes zimu venku. Popřípadě, jaké hžavičky doporučujete?
3. V kolika otáčkách je dobré tento motor držet a řadit? Nerad bych vytáčel či podtáčel zbytečně. Přeci jsem byl zvyklý na benzín.
4. Na displeji co ukazuje hodiny a teplotu se při nastavování zobrazí i datum, ale pak po chvilce zmizí. Čím to? Může mít vliv autorádio? Není originál.
5. Motor se ohřívá cca po 10km. Večer, teplota 7°C a jen takové šolichání a teplota klesla na 80°C. Je to normální? Golf šel na 90°C a tam zůstal.
6. V autě nebyla zadní roleta do kufru a zjistil jsem, že není ani kam snad dát Může to být tím, že se jednalo o nějakou základní verzi? Ikdyž i u té bych to čekal.
7. Nějaká rada či doporučení k těmto vozům?
Teď už jen doufám, že vychytám těch pár much a naučím se s ním úsporně jezdit. Doufám, že jsem neudělal špatně Díky za každou odpověď
Opel Astra G Caravan 1.7DTi 16V 55kW
- Reklama
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Ahoj, tak ať to jezdí! škoda, že nemáš nějakou větší výbavu.
Startování, může být i baterka už špatná. Datum na displeji zmizne, z toho si nic nedělej. Otáčky.. to je na každém, když budeš jezdit kolem 2500- nic nezkazíš. Nafta se vždycky dýl zahřívá, měl jsi benzín, tam je to rychle..taky může být špatný termostat. Roleta by tam snad měla jít, jsou na ni drážky na stěnách kufru.
Motor by to měl být 16V
Startování, může být i baterka už špatná. Datum na displeji zmizne, z toho si nic nedělej. Otáčky.. to je na každém, když budeš jezdit kolem 2500- nic nezkazíš. Nafta se vždycky dýl zahřívá, měl jsi benzín, tam je to rychle..taky může být špatný termostat. Roleta by tam snad měla jít, jsou na ni drážky na stěnách kufru.
Motor by to měl být 16V
______
X14XE
Z20LET OPC II
______
X14XE
Z20LET OPC II
______
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Díky, doufám, že jezdit bude Výbavě samozřejmě odpovídala cena
Startér točí v pohodě, jen chytne o něco déle, tudíž jsem si říkal, že baterkou to asi nebude. Popřípadě, jak silná baterka je na tento motor vhodná?
Právě na bocích v kufru jsem nic na roletu nenašel Což mě překvapilo hodně.
Pod 2000 otáček mi přijde auto línější. Až v těch 2000, když sepne turbo se to rozhýbe. Pod 2000 mi přijde, jako kdybych to podtáčel, hlavně do nějakého stoupání. Pokud se jedná o 16V, tak ty by se měli o něco více "honit" ne?
Startér točí v pohodě, jen chytne o něco déle, tudíž jsem si říkal, že baterkou to asi nebude. Popřípadě, jak silná baterka je na tento motor vhodná?
Právě na bocích v kufru jsem nic na roletu nenašel Což mě překvapilo hodně.
Pod 2000 otáček mi přijde auto línější. Až v těch 2000, když sepne turbo se to rozhýbe. Pod 2000 mi přijde, jako kdybych to podtáčel, hlavně do nějakého stoupání. Pokud se jedná o 16V, tak ty by se měli o něco více "honit" ne?
Opel Astra G Caravan 1.7DTi 16V 55kW
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
a žhavit jí necháváš?? Jen se ptám když jsi měl benzíňáka před tím. Motor máš 16V, mám stejný a jezdím kolem tich 2000-3000ot, bohatě stačí.... on ten motor stejně není žádnej závoďák
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
No jasně, žhavit, po jízdě nechat chvilku nastartovanou aby zchládlo turbo..
Roleta by měla být tam jak jsem nakreslil oranžovou čáru..nevím, jestli byly verze bez rolety
Roleta by měla být tam jak jsem nakreslil oranžovou čáru..nevím, jestli byly verze bez rolety
______
X14XE
Z20LET OPC II
______
X14XE
Z20LET OPC II
______
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Tak to shrneme:Mirajsek píše:Ahoj,
jak už napovídá tento předmět, stal jsem se novým majitelem Opel Astra Caravan 1.7DTi 55kw z roku 2000, najeto 220 tis. km. Je to nějaký základ, nic není v elektrice, chybí centrál a dálkové ovládání i klimatizaci není. Jakožto nováček tohoto vozu a druhu pohonu (dříve Golf 3 1,8i 55kw benzín) mám pár otázek. Doufám, že někdo porádí
1. Jedná se o 16V nebo ne? Na AutoKelly mají, že je to 16V a v techničáku jsem nic takového nenašel.
2. Dnes ráno bylo 5 °C a chvíli trvalo než auto chytlo. Je to normální? Co potom mráz? Auto bude přes zimu venku. Popřípadě, jaké hžavičky doporučujete?
3. V kolika otáčkách je dobré tento motor držet a řadit? Nerad bych vytáčel či podtáčel zbytečně. Přeci jsem byl zvyklý na benzín.
4. Na displeji co ukazuje hodiny a teplotu se při nastavování zobrazí i datum, ale pak po chvilce zmizí. Čím to? Může mít vliv autorádio? Není originál.
5. Motor se ohřívá cca po 10km. Večer, teplota 7°C a jen takové šolichání a teplota klesla na 80°C. Je to normální? Golf šel na 90°C a tam zůstal.
6. V autě nebyla zadní roleta do kufru a zjistil jsem, že není ani kam snad dát Může to být tím, že se jednalo o nějakou základní verzi? Ikdyž i u té bych to čekal.
7. Nějaká rada či doporučení k těmto vozům?
Teď už jen doufám, že vychytám těch pár much a naučím se s ním úsporně jezdit. Doufám, že jsem neudělal špatně Díky za každou odpověď
- nepíšeš, odkud jsi (do profilu si dej bydliště, pokud bude někdo zblízka, může ti to omrknout a poradit),
- motor je Y17DT 16V,
- musí chytit nadrc, buď odcházejí svíčky, nebo málo tlačí čerpadlo, ostatní starty za tepla jsou jaké?
- do dvou tisíc otáček je to mrtvola, doporučuju udržovat otáčky lehce nad, při jízdě po městě po rovině i klidně méně, cca 1.700,
- ohřívání motoru je obecně delší, ale když po zahřátí klesá teploměr a je teplá trubka vody do chladiče, je v háji termostat,
- roleta v kufru není ani lyžiny??? Potom se nedivím, že nemá ani centrál, natož dálku. Když sem hodíš VINko, mrknem na výbavu, co je to vlastně za paskvil
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
- omlouvám se za bydliště (doupravil jsem) jinak jsem kousek od Žďáru nad SázavouLuboš X17DTL píše: Tak to shrneme:
- nepíšeš, odkud jsi (do profilu si dej bydliště, pokud bude někdo zblízka, může ti to omrknout a poradit),
- motor je Y17DT 16V,
- musí chytit nadrc, buď odcházejí svíčky, nebo málo tlačí čerpadlo, ostatní starty za tepla jsou jaké?
- do dvou tisíc otáček je to mrtvola, doporučuju udržovat otáčky lehce nad, při jízdě po městě po rovině i klidně méně, cca 1.700,
- ohřívání motoru je obecně delší, ale když po zahřátí klesá teploměr a je teplá trubka vody do chladiče, je v háji termostat,
- roleta v kufru není ani lyžiny??? Potom se nedivím, že nemá ani centrál, natož dálku. Když sem hodíš VINko, mrknem na výbavu, co je to vlastně za paskvil
- ohledně teploty, tak dneska, když jsem jel auto přihlásit (cca 20km) bylo vše v pořádku. Předpokládám tedy, že by měla vystoupat na 90°C a nehnout se.
- co se týká rolety, tak přikládám fotky
- starty za tepla už jsou v pohodě. Dole je odkaz kde jsem natočil video dnešního ranního startu, teplota 4,5°C
http://ulozto.cz/x1E49V2b/video-2013-05-27-06-05-22-mp4
Momentálně nemám po ruce techničák, tak VIN nevím.
Opel Astra G Caravan 1.7DTi 16V 55kW
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Ad 1. je to opravdu 16VMirajsek píše:Ahoj,
jak už napovídá tento předmět, stal jsem se novým majitelem Opel Astra Caravan 1.7DTi 55kw z roku 2000, najeto 220 tis. km. Je to nějaký základ, nic není v elektrice, chybí centrál a dálkové ovládání i klimatizaci není. Jakožto nováček tohoto vozu a druhu pohonu (dříve Golf 3 1,8i 55kw benzín) mám pár otázek. Doufám, že někdo porádí
1. Jedná se o 16V nebo ne? Na AutoKelly mají, že je to 16V a v techničáku jsem nic takového nenašel.
2. Dnes ráno bylo 5 °C a chvíli trvalo než auto chytlo. Je to normální? Co potom mráz? Auto bude přes zimu venku. Popřípadě, jaké hžavičky doporučujete?
3. V kolika otáčkách je dobré tento motor držet a řadit? Nerad bych vytáčel či podtáčel zbytečně. Přeci jsem byl zvyklý na benzín.
4. Na displeji co ukazuje hodiny a teplotu se při nastavování zobrazí i datum, ale pak po chvilce zmizí. Čím to? Může mít vliv autorádio? Není originál.
5. Motor se ohřívá cca po 10km. Večer, teplota 7°C a jen takové šolichání a teplota klesla na 80°C. Je to normální? Golf šel na 90°C a tam zůstal.
6. V autě nebyla zadní roleta do kufru a zjistil jsem, že není ani kam snad dát Může to být tím, že se jednalo o nějakou základní verzi? Ikdyž i u té bych to čekal.
7. Nějaká rada či doporučení k těmto vozům?
Teď už jen doufám, že vychytám těch pár much a naučím se s ním úsporně jezdit. Doufám, že jsem neudělal špatně Díky za každou odpověď
ad 2. normální to není, žhavení u tohoto motoru většinou i za mrazů jen problikne (ale žhaví i když kontrolka nesvítí) ale na žhavení bych to moc netipoval pokud odejde žhavička, tak se rozsvítí diagnostika. Jinak značka žhaviček pokud bys kupoval tak BERU. Co stav baterky nebo startéru?
ad3. viz Luboš. Turbo spíná právě kolem 2000 poznat to jde lehce kdy seplo, každé auto to může mít trochu jinak, ale pro běžnou klidnou konstatní jízdu stačí i 1700-1800 ale stabilně tak určitě nejezdit. Lepší je jezdit se sepnutým turbem. Občas pokud chceš jezdit úsporně je potřeba motor prohnat a vyhnat pavouky, ale zase nepřetáčet stabilně.
ad4. přesně si to neuvědomuji navíc mám ten displej předělaný na palubní počítač, ale mám pocit že datum je vidět jen když není zapnuté rádio nebo třeba když u vypnutého motoru rozsvítíš světla.
ad 5. taky viz Luboš, pomalé ohřívání i kolísání teploty během jízdy je celkem normální, termostat někdy trochu pomůže ale zázraky od výměny termostatu nečekej, spíš pokud nemáš pod motorem kryt co tam u dieselů dávali z výroby tak dodat (alespoň nějaký obyč. z druhovýroby a na zimu z vlastní zkušenosti doporučuji zimní clonu masky např. výběr zde
ad6. S tím jsem se ještě nesetkal že by tam ani nebyly lyžiny, možná je to tím že máš verzi s mřížkou. Asi by se musely vyměnit ty lyžiny a do nich by pak roleta šla.
ad.7. Na fóru se o tom motoru dočteš dost. Jen vy rychlosti nejčastější problémy - řídící jednotka čerpadla (většinou jde zrepasovat za cenu do 3 tis. popř. o něco dráže sehnat starší, často se u tohoto motoru dostane ojej do chlazení, pokud se to už stane poznáš to podle špinavé nádobky chladící kapaliny, no a taky občas netěsní SPV nebo TCV ventil na čerpadle hlavně jeden z nich teď přesně nevím který, na to bacha pokud to nebudeš řešit včas tak se ti může dostat nafta do elektriky a může odejít jednotka motoru, že Luboši No a řekl bych že u tohoto motoru častěji něž v jiných odchází altík a startér ale většinou není problém zrepasovat. Není to žádný trhač asfaltu ale na normální ježdění v pohodě stačí žádná brzda provozu to není.
Jinak krom toho, abys sem hodil na proklepnutí VIN tak doporučuji se domluvit s nějakým členem fóra, ke kterém to máš blízko a který má diagnostiku a zajet k němu to napíchnout a proklepnout. Jinak já mám dlouhodobý průměr při převážném ježdění po městě kolem 5,5l/100km, ale mimo město se dá jezdit celkem bez problémů i pod 5 l.
Naposledy upravil(a) Zralok dne 27 kvě 2013, 16:52, celkem upraveno 1 x.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Ten ranní start mi přišel že to žádná hrůza nebyla. Startuješ s plynem nebo bez plynu? Lyžiny na roletu tam opravdu nemáš a bude potřeba vyměnit ty plasty za plasty s lyžinami.
Naposledy upravil(a) Zralok dne 27 kvě 2013, 11:11, celkem upraveno 2 x.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Tak jsem asi zvyklý na ten benzík, kdy v tom Golfu jsem měl 62Ah tuším a stará asi 2-3 roky. Tam šel hned Jinak startuju bez plynu, mám startovat s plynem?Zralok píše:Ten ranní start mi přišel že to žádná hrůza nebyla. Startuješ s plynem nebo bez plynu? Lyžiny na roletu tam opravdu nemáš a bude potřeba vyměnit ty plasty za plasty s lyžinami.
OK, takže až budu schánět roletu, mrknu i po plastech s lyžinami.
Opel Astra G Caravan 1.7DTi 16V 55kW
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
To datum se ukazuje jen pri vypnutem radiu. Tim, ze nemas originalni radio (a display nepotrebujes), tak se to da pres diagnostiku vypnout (nastavit, ze radio neni pritomno) a datum tam bude porad
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Jinak takové to převalení před tím než to chytlo mi trochu připomíná dobu kdy se hlásil o repasi startér. A taky ráno to může být slabší baterkou, která se při jízdě dobije a přes den je na tom lépe. Určitě stav baterky zkontroluj. Jednoduchý test který můžeš udělat jednoduše. Nech auto stát a ráno než nastartuješ změř kolik má voltů. A nejlépe když bude auto stát třeba i déle. To je základní pomůcka která může pomoci odhalit slabou baterku nebo případně zvýšený odběr v klidu, který je dobré preventivně udělat tak jako tak zvlášť když tam máš neoriginální rádio. A ta teplota motoru právě že klidně vystoupá a pak během jízdy kdy třeba méně namáháš motor třeba klesne a u tohoto motoru je to normální. Jinak já taky startuju bez plynu, ale klidně jeden raní start zkus s plynem a uvidíš.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Tyjo to bych nečekal, že ani roletu nemá ale určitě to pujde dodělat z jiného auta
______
X14XE
Z20LET OPC II
______
X14XE
Z20LET OPC II
______
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
Jelikož auto využívám každý den, tak více jak 14 hodin nestojí. Možná o víkendu. Podívám se v jakém je stavu baterie a třeba i hodím na nabíječku. Ráno zkusím přeměřit, popřípadě zkusím zda by se mi známý nepodíval na ten startér.
No, o centrálu, dálce a klimatizaci jsem věděl, ale že to nebude mít ani ty lyžiny mě taky nenapadlo Na dotaz prodejce, byla odpověď taková, že auto už takto bylo dotaženo z Německa.
Tady je ten VIN kód, tak pokud někdo mrknete na výbavu? W0L0TGF3518019723
No, o centrálu, dálce a klimatizaci jsem věděl, ale že to nebude mít ani ty lyžiny mě taky nenapadlo Na dotaz prodejce, byla odpověď taková, že auto už takto bylo dotaženo z Německa.
Tady je ten VIN kód, tak pokud někdo mrknete na výbavu? W0L0TGF3518019723
Opel Astra G Caravan 1.7DTi 16V 55kW
Re: Nový majitel Opel Astra 1.7DTi
VINko nerozlousknu na to tady jsou jiní, ale ještě k tomu startu - jedna určitě pozitivní zpráva je že nemáš uloženou žádnou chybu protože před startem Ti zhasne autíčko s klíčem. Kdyby zhaslo až po startu tak je tam nějaká chyba uložená.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu