Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Zdravím,
v lednu jsem udělal GO hlavy, rozvody. Motor si v rámci možností (200 000 km)docela šeptal. Poslední dobou když motor běží na volnoběh, tak to vypadá, jako by běžel na tři válce. Ve výfuku bublá a z výfuku vystřikuje voda. Motor v tahu taky neběží "kulatě" a netáhne. Je to voda (ochutnáno, přivoněno) bez chuti a zápachu. Včera jsem vyndal svíčky 1 svíčka od rozvodů černá, ostatní pěkně cihlové.
Dnes jsem vyblikal chyby. Chyba 0135 _ Poškození (přerušení...) v obvodu vyhřívání sondy 1.
Na co se mám zaměřit?
Předem díky za radu.
v lednu jsem udělal GO hlavy, rozvody. Motor si v rámci možností (200 000 km)docela šeptal. Poslední dobou když motor běží na volnoběh, tak to vypadá, jako by běžel na tři válce. Ve výfuku bublá a z výfuku vystřikuje voda. Motor v tahu taky neběží "kulatě" a netáhne. Je to voda (ochutnáno, přivoněno) bez chuti a zápachu. Včera jsem vyndal svíčky 1 svíčka od rozvodů černá, ostatní pěkně cihlové.
Dnes jsem vyblikal chyby. Chyba 0135 _ Poškození (přerušení...) v obvodu vyhřívání sondy 1.
Na co se mám zaměřit?
Předem díky za radu.
Astra G Caravan 2001 X16XEL
- Reklama
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
zasadni vec kterou vzdy nikdo nenapise kdyz potrebuje poradit je jaky motor ma
[color=#000000]Mirdova2908-Tempomat,4xEl.okna,Pp od davida a mnoho dalsich veci[/color]
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Kia ceed 1.6crdi 94kw,2013
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Omlouvám se. Již jsem doplnil do podpisu.
Astra G Caravan 2001 X16XEL
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
pokud se ti ztrácí voda, rozebrat a znovu tu hlavu - asi nekvalitní GO, ještě zkus znovu dotáhnout hlavu.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
No jo, ale právě že se voda neztrácí.
Astra G Caravan 2001 X16XEL
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Ahoj.
Na diagnostice vyčíst Live Data z lambda sondy, když nebude správně chodit vyměnit, taky na diagnostice ověřit správnost hodnot z čidel teplot nasávaného vzduchu a teploty chladící kapaliny, to aby se zjistilo, zda si ŘJ nemyslí, že je pořád studenej motor a neobohacuje směs.
Spíš než utahovat hlavu, ať to neodděláš úplně, když to vodu nežere, změř kompresní tlaky ve válcích
Voda z výfuku je v celku normální, mě se taky po nastartování a nechání bublání na volnoběhu trocha objevuje, při spalování kromě sajrajtů vznikají i vodní páry a ty pak ve výfuku více či méně kondenzují a výfuky zevnitř proto korodují.
Mára
Na diagnostice vyčíst Live Data z lambda sondy, když nebude správně chodit vyměnit, taky na diagnostice ověřit správnost hodnot z čidel teplot nasávaného vzduchu a teploty chladící kapaliny, to aby se zjistilo, zda si ŘJ nemyslí, že je pořád studenej motor a neobohacuje směs.
Spíš než utahovat hlavu, ať to neodděláš úplně, když to vodu nežere, změř kompresní tlaky ve válcích
Voda z výfuku je v celku normální, mě se taky po nastartování a nechání bublání na volnoběhu trocha objevuje, při spalování kromě sajrajtů vznikají i vodní páry a ty pak ve výfuku více či méně kondenzují a výfuky zevnitř proto korodují.
Mára
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Taky se často mluví o poruše lišty nad svíčkami. Je možnost ji nějak proměřit, nebo jinak vyzkoušet? Nemám možnost si ji od někoho půjčit, páč neznám nikoho, kdo má Géčko. Nebo pokud by někdo byl z okresu Plzeň₋Jih, tak by jsme se snad nějak domluvili.
Astra G Caravan 2001 X16XEL
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Ještě abych upřesnil.
Když nastartuju (motor teplý, nebo studený), tak cca 30 sec. běží v pohodě potom začne jeden válec "bublat". Při jízdě na 1 a 2 rychlostní stupeň běží v pohodě (vyšší otáčky). 3 a 4 už motor neběží dobře pokud nejsou otáčky nad 3000. Pokud jedu do většího kopečka tak je to docela zoufalý. Spotřeba 10l/100km.
Osobně to na lištu nevidím, to by asi zlobilo pořád, ale nevím.
Ještě jsem si všiml jedné věci. Cca 2 km rafička teploty vody leží na nule a potom během 20 sekund vyjede na 80 stupňů. Možná je to normální, nevím.
Když nastartuju (motor teplý, nebo studený), tak cca 30 sec. běží v pohodě potom začne jeden válec "bublat". Při jízdě na 1 a 2 rychlostní stupeň běží v pohodě (vyšší otáčky). 3 a 4 už motor neběží dobře pokud nejsou otáčky nad 3000. Pokud jedu do většího kopečka tak je to docela zoufalý. Spotřeba 10l/100km.
Osobně to na lištu nevidím, to by asi zlobilo pořád, ale nevím.
Ještě jsem si všiml jedné věci. Cca 2 km rafička teploty vody leží na nule a potom během 20 sekund vyjede na 80 stupňů. Možná je to normální, nevím.
Astra G Caravan 2001 X16XEL
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
přehoď svíčky a poznáš je li vadná svíčka nebo lišta, často probíjí. zkus u toho válce sundat z té ličty gumovou krytku,
jestli pomůža tak potom očistit kontakt na svíčku a vyměnít krytku.
jestli pomůža tak potom očistit kontakt na svíčku a vyměnít krytku.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Přehoď svíčky. Za jiné, nebo jenom na válcích?
Astra G Caravan 2001 X16XEL
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Když jsem řešil svoje bublání motoru, taky se to chovalo obdobně, po startu několik vteřin OK, potom už bublání.
Když budeš měnit svíčky ať už za nové, nebo jenom navzájem, tak změř ty tlaky. Zabere to ani ne deset minut a buď budeš vědět, že je motor kompresně OK nebo nějakej válec KO.
Mára.
Když budeš měnit svíčky ať už za nové, nebo jenom navzájem, tak změř ty tlaky. Zabere to ani ne deset minut a buď budeš vědět, že je motor kompresně OK nebo nějakej válec KO.
Mára.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
A v čem jsi měl problém ty? S tím bubláním.
Astra G Caravan 2001 X16XEL
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 dub 2011, 10:56
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Ahoj.
Pročti si:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=25434
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?f=79&t=39575
Mára.
Pročti si:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=35&t=25434
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?f=79&t=39575
Mára.
Opel Corsa C, 1,4/16V/66Kw (Z14XE) - Sport, LPG + svíčky NGK Laser Line 1, vložka filtru sání KN, 15" Alu, elektrické střešní okno, folie, Defend, leptané VIN, zaslepená odbočka EGR, Tempomat, Op-Com + LPG Elpigaz diagnostika, 6,8l LPG / 100Km a jedna usmrcená laň.
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
stačí vzájemně prohodit svíčky a víš je li to ve svíčce nebo liště.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Motor bez tahu, na volnoběh na tři válce
Tákže, včera jsem jsem Kontaktolem prostříkl všechny kontakty (všechny byly čisté jako z výroby) co jsem našel. Svíčky (NGK BKR 5 EK) vyčistil (1 válec klasicky černá jako bota) a prohodil. Vyresetoval řj.
Zarážku na plynu jsem posunul o jeden zářez a projel cca 10 km z toho 5 km auto jsem motor prohnal, až jsem měl o něj strach.
Motor zatím běží o 90 % lépe. Ale moc nevěřím, že to bude napořád, ale vzhledem k poctivým 206 000km to je asi maximum.
Ještě jedna perličky. Když jsem dojel domů, vypnu motor, vytáhnu klíček ze zapalování a motor vesele běží dál. Odpojím lištu a kontrolky vesele svítí dál. Až po odpojení akumulátoru klid. Po opětovném zapojení vše běží jak má.
Zarážku na plynu jsem posunul o jeden zářez a projel cca 10 km z toho 5 km auto jsem motor prohnal, až jsem měl o něj strach.
Motor zatím běží o 90 % lépe. Ale moc nevěřím, že to bude napořád, ale vzhledem k poctivým 206 000km to je asi maximum.
Ještě jedna perličky. Když jsem dojel domů, vypnu motor, vytáhnu klíček ze zapalování a motor vesele běží dál. Odpojím lištu a kontrolky vesele svítí dál. Až po odpojení akumulátoru klid. Po opětovném zapojení vše běží jak má.
Astra G Caravan 2001 X16XEL