- Astru ještě opravit, aby vydržela tak asi dalších 40 tisíc km
- Astry se radši zbavit (a kdoví jestli né už jen na díly)
Potíž je, že auto začalo přes zimu kouřit, a to tak že příšerně. Z výfuku se line smrad jak z trabantu. Projevuje se to zejména tak, že po chvíli brždění motorem nebo volnoběhu přidám plyn a z výfuku se vyvalí oblak dýmu horší než z vejtřasky. A stačí k tomu chvilka, třeba jen po stání na červenou. Kouřová clona někdy spolkne i tři auta za mnou.
Troufnu si předpokládat, že za problémem je spalování oleje. Auto bralo olej vždycky co jsem ho měl, ale teď se to už dost zhoršilo a k tomu ten puch a kouř. Přes zimu jsem dal 5W30 (Dexos2) a vzala si klidně přes litr na tisíc km. Hádám tedy, že oprava by spočívala v zamezení žraní oleje motorem. A tady narážím. Předpokládám, že to znamená kroužky a gufera ventilů, ale to by asi nebylo vše. Četl jsem, že samotné kroužky nemusí pomoct, pokud se taky nepřevrtají válce, s tím jdou ruku v ruce jiné písty. Denny mi před časem říkal, že se přidírají ventily, to ještě k tomu. Zkrátka se nemůžu rozhodnout, jestli to má smysl ten motor vůbec otvírat, protože se tam najde oprav za víc než půlku hodnoty auta. A řešit to musím, jezdit s tím je průšvih.