Kouří, smrdí - po opravě

Uživatelský avatar
kroup
Příspěvky: 257
Registrován: 16 úno 2011, 10:56
Bydliště: Praha 4

Kouří, smrdí - po opravě

Příspěvek od kroup » 17 kvě 2013, 10:42

Zdravím všechny astráky. Musím se s vámi podělit o další problém mé Astry, chtěl bych se dobrat vhodného řešení, a to buď:
  • Astru ještě opravit, aby vydržela tak asi dalších 40 tisíc km
  • Astry se radši zbavit (a kdoví jestli né už jen na díly)
Takže, pro ty co nečtou podpis předešlu: Astra G Caravan, r.v. 2003, motor Z16XE, najeto cca 154tis (opravdových)
Potíž je, že auto začalo přes zimu kouřit, a to tak že příšerně. Z výfuku se line smrad jak z trabantu. Projevuje se to zejména tak, že po chvíli brždění motorem nebo volnoběhu přidám plyn a z výfuku se vyvalí oblak dýmu horší než z vejtřasky. A stačí k tomu chvilka, třeba jen po stání na červenou. Kouřová clona někdy spolkne i tři auta za mnou.
Troufnu si předpokládat, že za problémem je spalování oleje. Auto bralo olej vždycky co jsem ho měl, ale teď se to už dost zhoršilo a k tomu ten puch a kouř. Přes zimu jsem dal 5W30 (Dexos2) a vzala si klidně přes litr na tisíc km. Hádám tedy, že oprava by spočívala v zamezení žraní oleje motorem. A tady narážím. Předpokládám, že to znamená kroužky a gufera ventilů, ale to by asi nebylo vše. Četl jsem, že samotné kroužky nemusí pomoct, pokud se taky nepřevrtají válce, s tím jdou ruku v ruce jiné písty. Denny mi před časem říkal, že se přidírají ventily, to ještě k tomu. Zkrátka se nemůžu rozhodnout, jestli to má smysl ten motor vůbec otvírat, protože se tam najde oprav za víc než půlku hodnoty auta. A řešit to musím, jezdit s tím je průšvih.
Naposledy upravil(a) kroup dne 24 čer 2013, 13:55, celkem upraveno 1 x.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003

Reklama
 

Vectra11
Příspěvky: 286
Registrován: 21 bře 2013, 20:43
Bydliště: Ostrava

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Vectra11 » 17 kvě 2013, 11:05

Odpověď je jednoduchá. Pokud nemáš aspoň 60000,- na druhé auto (a nestačí ti felicie) a tvoje není úplný šrot,tak to oprav.
Pokud by to byly jen gufera,to není tak strašné,určitě najdeš někoho "neservis". Pokud auto jede jinak v pohodě a změříš dobré tlaky,tak bych zkusil zainvestovat do té hlavy,je to pravděpodobnější. Navíc někdo to umí vyměnit i bez demontáže hlavy. (snad to jde i u tohoto motoru)
Je třeba si zjistit cenu a rozsah opravy,v nejhorším zvážit zda nevyjde levněji druhý motor.
Každopádně pokud to žralo olej už předtím,tak plnou syntetikou jsi tomu vůbec nepomohl.

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Jirka D. » 17 kvě 2013, 11:21

No je to stále dokola Z16XE je X16XEL jen má 2 lambdy, konkrétně ty jsi mi psal at do AG Z16XE dávám 5W-30 a né 10W-40 to jen tak mimo řeč.

Tyto motory jsou dělané na 5W-30, ale z výroby šla AG i s 10W-40 někdy i 15W-40 jen 1,6 16v (byl jsem předávací technik v OPELU) dle dokladu co je 1 nápln. (přesný popis dávala belgie výrobce)

Tak dej 10w-40 a total 7000 ten je jako origo a krásně ustálí papání.
- kecy, že 10W-40 je pro šetřílky je nesmysl :lol:

do oleje starého dej TEC 2000 na proplach - asi zelená flaša
vypust olej
Dej novej dej pam TEC 2000 na zpružnení gufer atd - černá flaša
olej dej 10W-40

jezdi a kontroluj olej. Po 8 tis vypust a dej novej a uvidíš.

Dexos2 je fajn, ale do motoru od roku 2008 :mrgreen:
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Uživatelský avatar
kroup
Příspěvky: 257
Registrován: 16 úno 2011, 10:56
Bydliště: Praha 4

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od kroup » 17 kvě 2013, 11:28

Běžně je tam GM 10W40, 5W30 byl jen na zimu, TEC2000 při výměně na jaře, od té doby GM 10W40, bez rozdílu
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Jirka D. » 17 kvě 2013, 12:12

kroup píše:Běžně je tam GM 10W40, 5W30 byl jen na zimu, TEC2000 při výměně na jaře, od té doby GM 10W40, bez rozdílu
dej stále 10W-40 zima- léto
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Vectra11
Příspěvky: 286
Registrován: 21 bře 2013, 20:43
Bydliště: Ostrava

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Vectra11 » 17 kvě 2013, 12:15

V takovém stavu už to žádná chemie nezachrání,bude to jen vyhazování peněz do kanálu.

Uživatelský avatar
kroup
Příspěvky: 257
Registrován: 16 úno 2011, 10:56
Bydliště: Praha 4

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od kroup » 17 kvě 2013, 12:16

5W30 na zimu jsem dal na radu dennyho. 10W40 mi totiž při -17° ztuhnul tolik, že jsem to nenatočil.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003

Uživatelský avatar
kroup
Příspěvky: 257
Registrován: 16 úno 2011, 10:56
Bydliště: Praha 4

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od kroup » 17 kvě 2013, 12:17

Vectra11: chemii jsem zkusil (ten TEC2000) ale jen tak "co kdyby?", nevěřil jsem že by to mohlo pomoct. Jak říkáš, chemie nepomůže.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003

Vectra11
Příspěvky: 286
Registrován: 21 bře 2013, 20:43
Bydliště: Ostrava

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Vectra11 » 17 kvě 2013, 13:18

Kdyby se ti radši ten Denny na auto podíval. Pokud jsi tam neměl "no name bordel" místo oleje,tak byl (je) problém úplně jinde. Vadná baterie,příliš velký odběr startéru....jsou věci které přes léto nepoznáš,ale už bylo i -20° a nestalo se,že by motor nenatočil s polosyntetikou.
Jinak ty aditiva....jsou případy,kdy je nějaké zlepšení znát,ale ne na autech,kde každý měsíc liješ skoro litr oleje.

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Jirka D. » 17 kvě 2013, 14:18

kroup píše:5W30 na zimu jsem dal na radu dennyho. 10W40 mi totiž při -17° ztuhnul tolik, že jsem to nenatočil.

toto slyším poprvé 10W-40 vydrží do -32 st., používám jen 10W-40 u AG a žádný problém s olejem. Do - 24 musíš natočit i s 15W-40

Možná si tam měl vodu mebo bordel a to jeproblém v sítu a čerpadle
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Jirka D. » 17 kvě 2013, 14:20

Vectra11 píše:Kdyby se ti radši ten Denny na auto podíval. Pokud jsi tam neměl "no name bordel" místo oleje,tak byl (je) problém úplně jinde. Vadná baterie,příliš velký odběr startéru....jsou věci které přes léto nepoznáš,ale už bylo i -20° a nestalo se,že by motor nenatočil s polosyntetikou.
Jinak ty aditiva....jsou případy,kdy je nějaké zlepšení znát,ale ne na autech,kde každý měsíc liješ skoro litr oleje.

jj nebo slabá baterka.
Mám zkušenost, že AG Z16XE 2004 baštila 0,8l (5W-40) na 1000 km po výplachu a úprava oleje na 10W-40 po druhé výměně se ustálila spotřeba na 0,1l na 1000 km a to už je super.
Zkusit to může je to to co nejlevnější a pak se uvidí dál.
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Uživatelský avatar
kroup
Příspěvky: 257
Registrován: 16 úno 2011, 10:56
Bydliště: Praha 4

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od kroup » 17 kvě 2013, 14:51

Ono to bude možná znít divně, ale o tu spotřebu oleje mi ani tak nejde. Astra žere olej co jí mám a nějak mě to netrápí. Mě jde o ten šílený smrad a kouř z výfuku. To se objevilo až teď v zimě. Olej zmiňuju proto, že si myslím, že je toho příčinou, když se zároveň s tím spotřeba oleje zvedla. Oleje tam byly různé viskozity, když jsem jí dostal 5W40, při několika výměnách potom dali taky 5W40, pak jednou 5W30, pak jsem přešel na 10W40, teď na zimu 5W30 (na zkoušku, kvůli tomu startu, ale to teď není potřeba řešit, ten problém nemám) a zase je zpátky 10W40, který jsem plánoval použít dál. Viskozity se měnily, ale šlo o normální dobré oleje, ne nějaké slejvky. No a až na nějaké drobné excesy to na spotřebu oleje nemělo valný vliv. Prostě časem spotřeba pomalu stoupala, začínala asi tak 0,4l/1000 a pomalu rostla, až teď v zimě povyskočila přes 1l/1000. Kvůli tomu skoku a zároveň se objevivšímu kouření si myslím, že to souvisí a oprava si vyžádá vyřešení žraní oleje. Dokuď brala olej, ale nehulila, tak mi to bylo celkem dost jedno, prostě další věc co musím dolívat a až se to po..., tak to budu řešit. No a to je asi teď.
Nějaké samodomo šachování s oleji a chemkami už mám tedy za sebou, následuje práce opravdového servisáka. Mě jde jen o to, jestli ten projev už neznamená totálně vylágrovaný motor, kterému nebude stačit vyměnit kroužky a těsnění, což i tak bude šlupka, hádám tak 15 tisíc?, ale bude chtít věci jako převrtání válců atd., a to je při hodnotě auta už zbytečné vyhazování peněz. A nejhůř, jaká je šance, že to bude vypadat, že vyměnit kroužky a těsnění stačí, ale následně by to třeba za 10tkm bylo jako dřív?
Samozřejmě jde v první řadě o peníze, je to pro mě dost, tak se chci dobrat nějakých informací dřív, než o tom začnu rozhodovat. Špatné rozhodnutí mě bude bolet hodně dlouho.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od denny » 17 kvě 2013, 15:10

Vectra11 píše:Kdyby se ti radši ten Denny na auto podíval. Pokud jsi tam neměl "no name bordel" místo oleje,tak byl (je) problém úplně jinde. Vadná baterie,příliš velký odběr startéru....jsou věci které přes léto nepoznáš,ale už bylo i -20° a nestalo se,že by motor nenatočil s polosyntetikou.
Jinak ty aditiva....jsou případy,kdy je nějaké zlepšení znát,ale ne na autech,kde každý měsíc liješ skoro litr oleje.
Tak přesně na to jsem se díval.Baterka zcela OK,motor točil jak o život,ale neměl tlaky ve válcích v minus 15st,protože zdvihátka nedovolila zcela dovřít ventily do sedla,po proplachu a 5W30 se to odstranilo.Jenže potom došlo k šachování a experimentům s E85,až to pán z vozu po peripetiích s chodem na 3hrnky a blbých startech a vynechávání za jízdy vyhodil z vozu ven.Mám obavu,že teď už ||cca po 2 letech,co jsem auto neviděl ||,tak už budou tak zapečené stěrací kroužky na pístech,že jde velké množství oleje do spalovacího prostoru.

Uživatelský avatar
kroup
Příspěvky: 257
Registrován: 16 úno 2011, 10:56
Bydliště: Praha 4

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od kroup » 17 kvě 2013, 15:28

denny: Máš pravdu, E85 jsem si zkusil a dopadlo to jak to dopadlo. Akorát mě to až doteď nenapadlo spojovat (vážně ne). Počítal jsem, že se tu v diskuzi na to psychicky připravím, domluvím se s tebou kdy ti můžu Astru dovézt a ty mi řekneš jasně jak na tom je a není.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: Kouří, smrdí - má oprava smysl?

Příspěvek od Jirka D. » 17 kvě 2013, 15:29

No tak a co ted, tech 15 000,- ma na výměnu gufer a ty základní věci filtry, olej, těsnění atd.

Jestli nemáš jinou možnost než opravit tak oprav, dle toho jak píšeš na 40 tis km (kolik najedeš).
Nebo prodat a koupit jiné.

To ti řekne spíš denny jak to vidí
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Odpovědět