Celé ZLE !!

Odpovědět
Fanisk
Příspěvky: 1
Registrován: 02 dub 2013, 21:08

Celé ZLE !!

Příspěvek od Fanisk » 02 dub 2013, 21:43

Zdravím Páni.

Mám dosť veľký problém s mojou Astrou, dúfam že sa niekto nájde na dobrú radu alebo so skúsenosťou.

Mám Astru s motorom Z16XE. je to síce Vauxhall nakoľko som v UK ale to je jedno predsa.

Problém je že sa mi pred pár mesiacmi rozsvietila kontrolka motoru a auto netiahlo, akoby bolo nejako obmedzené, alebo šlo na 3 valce.
V servise, na počítači mi povedali, že je to zlá zapalovacia lišta. Tak teda výmena lišty + nové sviečky.
O pár týždnov to isté. tak teda zase výmena lišty keďže predchádzajúca bola z vrakoviska, kúpil som novú.
Nepomohlo, tak teda v servise mi zasa povedali, že majú nejaké divné údaje na počítači, tak výmena riadiacej jednotky.
Auto bežalo v poriadku asi deň. Potom zasa to isté plus začali mi kolísať otáčky na volnobehu a niekedy ak zpomalujem a podradím z 3 na 2 a potom už len vyhodím rýchlosť, otáčky zakolísajú a niekedy to aj zdochne.

Hneď na to kamarát kúpil diagnostiku tak sme to napojili a hlásilo to vadnú zapalovaciu lištu, čo je nemožné pretože bola 2 dni stará.
Okrem toho mali sme to napojené počas jazdy a ak znuloval chyby auto cuklo a bežalo ako nové ... žiaden problem. asi po 5 minútach jazdy sa zasa rozsvietila kontrolka a zasa to začalo hlásit chyby zapalovacej lišty.
Ak by to bola lišta, sviečka alebo nejaký mechanický problém, tak by auto po vynulovaní nešlo tak plynulo a bez problému.

Okrem toho na diagnostike mi to neustále hlásilo 3 chyby ktoré sa nedali ani znulovať.
kódy sú:
P1481-004 - cooling fan relay 1 open circuit
P1482-004 - cooling fan relay 2 open circuit
P1483-004 - cooling fan relay 3 open circuit

Niekde som sa dočítal, že kontrolka chladenia motora má svieťiť pár sekúnd po otočení kľúča, mne ale svieťi až pokial nenaštartujem, potom už nie, neviem či mám aj tomu prikládať nejakú váhu a súvislosť, keďže počas jazdy to nikdy nesvieti.
Môže to spolu nejako súvisieť ???

Tak teda zapísal som toho dosť, hádam sa nejaká dobrá rada nájde.
Zatial Vďaka

Reklama
 

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Celé ZLE !!

Příspěvek od Defender » 02 dub 2013, 21:51

Nevím ale za pokus by to stálo (taky pokus), vyhoď konektor z EGRu, sice ti bude svítit kontrolka, ale aspoň poznáš jestli to jede normálně nebo ne a pokud to potom pojede normálně, tak je to jasný a výměna EGR 8) A ještě bych zkusil před tím pokusem reset ECU a pak ten EGR 8)
Mobil : 602318645

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Celé ZLE !!

Příspěvek od spermin » 03 dub 2013, 19:08

nebo po výměně té lišty došlo k narušení kontakru na konektoru u lišty. :? :?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1180
Registrován: 12 led 2007, 18:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Celé ZLE !!

Příspěvek od RomanK » 03 dub 2013, 22:56

Máš jednotku naprogramovanou na verzi bez jednotky chlazení. Ta pak ovládá přímo relé pro ventilátory. Ty tam nejsou a tak hlásí chybu. Druhá varianta je, že auto ze kterého je jednotka motoru nemělo klimatizaci. Přeprogramovat jednotku na správné VIN a o chlazení se pak bude starat jednotka (modul) chlazení.
Dobré je že jsi na to přišel v zimě. V létě by jsi už mohl mít uvařený motor.
Samotné přehazování stejných jednotek ale rozdílně naprogramovaných může tak vést k destrukci motoru!!!
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]

Odpovědět