Trochu Radoše doplním
1.) diagnostika pozná že odešlo čerpadlo? ...ne vždy. Někdy zůstane i registr závad čistý.
2.) dá se to čerpadlo nějak otestovat? (např. odpojit trubku ze vstřiku a při startování bude stříkat nafta)... i nafta může stříkat, bohužel toto není směrodatné. Může být malý tlak, neotevře vstřik.....
3.) jak hledat pokud diagnostika nic neřekne?....nic to nemusí napsat, ale je třeba se aspoň podívat při protáčení motoru startérem, jestli se mění otáčky motoru a s nimi i otáčky čerpadla. Ty jsou poloviční oproti otáčkám motoru. Ne přesně, cca jako že polovina, tohle není nastartovaný motor, kdy to už musí sedět přesně na polovinu.
Bod 4 je jasný
5.) naděje nakonec - dá se vyloučit ještě to čerpadlo?....Zkusil bych odpojit přepad na 4. vstřiku ( to není bezpodmínečně nutné, klidně to v tomto případě můžeš rozpojit i jinde, u plastového téčka za čerpatlem...) a nasát naftu nejlépe do injekční stříkačky. Jak budeš hadičku tahat ven, zkus hlídat zaškrcení té hadičky, např peanem, aby se tam hned nedostal vzduch. Počítej s tím, že to asi jen tak nepůjde, možná to i urveš, tak si sežeň kosek hadičky náhradní, vnitřní průměr je 3,2mm.
Tyhle pokusy dělej až na závěr, po diagnostice, možná na tom strávíš dost času. Naštuduj si vlákna o padání nafty, přepadech, ať víš, co budeš dělat.
Čistě teoreticky ti třeba mohlo prasknout kus hadičky a zavzdušnit se čerpadlo právě přes zpátečku do čerpadla. Tohle nasátím do injekce odhalíš.
Je to jen pokus o naději, osobně sázím na čerpadlo
Čerpadlo rozhodně může vydržet víc než 200tisíc km. Cena čerpadla se odvíjí od typu. Podívej se na čerpadlo, jestli má 1 konektor, dá se repasovat za rozumný peníz, jestli má konektory 2, tak to se nerepasuje, ale mění za nové, cena je masakr
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)