Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR

Odpovědět
Uživatelský avatar
pskorec
Příspěvky: 18
Registrován: 05 zář 2011, 16:48
Bydliště: Jílové
Kontaktovat uživatele:

Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR

Příspěvek od pskorec » 06 zář 2011, 21:31

Takovej poznatek k zamyšlení pro všechny kteří máte tento motor v autě. Preventivně jsem měnil na svý Vectře rozvodovej řetěz (Y22DTR).
Protože jsem sehnal za dobré peníze komlet řetězy a vodíci lišty, dal jsem do výměny která není nijak složitá. Pokud bude zájem napíšu návod.
Auto má na tachometru 290 000km, ale kdoví kolikrát se to stáčelo v autobazarech. Oba napínáky byli skoro na konci napínacího rozsahu, ale za chodu ještě nic nerachtalo. Nový a starý řetěz jsem položil vedle sebe abych viděl o kolik je starý vytahaný. Koukněte na fotky. Na pohled je rozdíl v dělce v řádu milimetrů, ale na napínáku je cítit velký rozdíl. U starých řetězů se pružina opřela až na posledním závitu zátky napínáku. Nyní napínák tlačí hned od prvního závitu a je problém zátku vůbec chytit. Také na rozvodových kolech řetěz sedí pevně a nemá na kole vůle.
Zdar všem Oplákům.
Přílohy
Rozvoďák "simplex" pohánějící vačkovou hřídel.
Rozvoďák "simplex" pohánějící vačkovou hřídel.
Rozvoďák "simplex" pohánějící vačkovou hřídel.
Rozvoďák "simplex" pohánějící vačkovou hřídel.
Rozvoďák "duplex" pohánějící vstřikovací čerpadlo.
Rozvoďák "duplex" pohánějící vstřikovací čerpadlo.
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.

Reklama
 

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 00:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR

Příspěvek od Radoš 92 » 06 zář 2011, 22:13

Co to vyjde?
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR

Příspěvek od milosh » 07 zář 2011, 06:51

Kdyz posles navod bylo by to super, dikes. milosh zavinac centrum tecka cz
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Uživatelský avatar
pskorec
Příspěvky: 18
Registrován: 05 zář 2011, 16:48
Bydliště: Jílové
Kontaktovat uživatele:

Rozpis cen použitých dilů

Příspěvek od pskorec » 07 zář 2011, 19:14

Já jsem ještě zabrušoval ventily a vyměnil gufera ventilů (cca 950 kč). Preventivně jsem ještě vyměnil těsnění pod tělesem olejového filtru a výměníku olej-voda. Pak různý drobný věci, těsnění pod vakuovku, pod vstřiky, pod traverzy vstřiků, rovnání hlavy, filtry, olej atd...
Tady je seznam dilů pro kompletní výměnu rozvodových řetězů.
Řetěz duplex - 56 36 353 - 2706 kč
Řetěz simplex - 56 36 352 - 1514 kč
Napínák - 56 36 386 - 2658 kč
Napínák - 56 36 387 - 2649 kč
Vodící lišta - 06 36 816 - 433 kč
Vodící lišta - 06 36 817 - 412 kč
Napínací lišta - 06 36 703 - 730 kč
Napínací lišta - 06 36 704 - 730 kč
Těsnění víko ventilů - 56 07 442 - 752 kč
Těsnění pod vanu - 06 52 605 - 761 kč
Těsnění pod přední víko motoru - 06 38 176 - 982 kč
Těsnění pod hlavu - 56 07 856 - 2132 kč
Gufero na kliku (pod řemenici) - 06 38 196 - 330 kč
- 16789 kč
Po výměně je motor výrazně tižší ale jinak žádná změna. Vlastně jedno velké zlepšní tam je. Po srovnání hlavy již netlakuje motor do expanzky, to byl také jeden z důvodů proč jsem motor rozdělal. Další důvod bylo lehlé čerpadlo. :-(
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.

hanysek75
Příspěvky: 225
Registrován: 22 kvě 2009, 10:49
Bydliště: Havířov

Re: Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR

Příspěvek od hanysek75 » 07 zář 2011, 21:13

docela mastné,zajímavější by byla servisová cena :mrgreen:
zafira Y20DTH 2001 PP od davida +tempomat za 300,- :-)))
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN

Uživatelský avatar
pskorec
Příspěvky: 18
Registrován: 05 zář 2011, 16:48
Bydliště: Jílové
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR

Příspěvek od pskorec » 07 zář 2011, 21:29

U Auto Staigeru si účtují za jedno AW 58 kč bez dph (69,6kč s dph). Pokud by naúčtovali jen demontáž skříně rozvodů a nastavení časování rozvodů (125AW) práce by měla stát 8700 kč s dph. Myslím že v reálu by práce by stála více protože by přiúčtovali další přídavné práce, režijní materiál a další ptákoviny.
Přílohy
Seznam pracovních jednotek pro výměnu řetezu.  Tohle by mohli v servisu naúčtovat, ale ze zkušenosti vím že celou práci rozepíšou na jednotlivé položky aby to bylo dražší.
Seznam pracovních jednotek pro výměnu řetezu. Tohle by mohli v servisu naúčtovat, ale ze zkušenosti vím že celou práci rozepíšou na jednotlivé položky aby to bylo dražší.
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.

jerry mouse
Příspěvky: 3559
Registrován: 01 srp 2009, 13:55
Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.

Re: Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR

Příspěvek od jerry mouse » 24 úno 2013, 17:34

čumel som na tie ceny, ale aj tak ma napadlo, že či tie napinaky su maualky na pružinu alebo hydraulicke, pokial hydry tak, prečo to zbytočne meniť? Možno by za uvahu stalo len vymenit povedzme pri cca 300 až 350tkm napinacie lišty + voditka a samozrejme aj retaze, čo by vyslednu sumu znižilo o cca 1/3 resp asi o 5500,-kačanu.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957

Odpovědět