Příspěvek
od Shuya » 28 lis 2012, 20:26
Takze , uz sa to tu rozoberalo moc krat. uvedom si co chces od auta, naco ho ches vyuzivat, a kolko si ochotny donho dat.
Langdon s toho motora viac nevytiahnes... myslis? Vid Juryho gcko X16xel. ....
Ak sa chceme uberat cestou Atmo. motora tak je tu hned par uprav ktore spravia svoje a nieco pomozu a su relativne lacne. Konkretne vyfukove potrubie komplet od motora az dozadu , sacie potrubie , zlicovanie, lestenie a zdrsnovanie kanalikov, znizenie hlavy, vymena vaciek za ostrejsie, vymena ojnic za kratsie, nizsie piesty, stvorklapka, vacise vstreky, programovatelna rj . Moznosti v atmo je mnoho, ale stoji to dost a ucinok nieje zas taky udivujuci . i ked 4klapka moze pridat individualne 40 HP vyfuk co to mozno okolo 10 at atd takze v podstate pri atmosfere sa to moze vysplhat na nejakych 200HP strop, realne by som to videl 170 ponikov, ale rozhodne to uz na daily beat nebude a o spotrebe, narocnosti na udrzbu ani nehovorim.
Dbilas kit ... myslis tu nafuknutu bublinu ? Atmosfericky motors si dokazes oturbit za stvrtinou cenu. No znova to je otom do akeho extremu to chceme pohnat. zavesit na atmo turbinu nieje vobec tak nerealne ako si vacsina mysli. Treba vyriesit 2 zasadne problemy, 1. mazanie turba ( co moze kludne fungovat cez cidlo tlaku oleja .2 priestor. a jeden relativne diskutabilny problem je RJ. Aj ked u starych aut (mazda) elektronika u 1.6 16v T anilen netusi ze motor ma turbo. A znova to je kolobeh, cim vacsy plniaci tlak, tym viac starosti, kovane vnutro, zmrazeny blok, intercooler, vstreky a kopu inych vecí.... no je to efektivnejsie ako tahat sa v atmosfere, i ked motor ziska uplne ine atributy a vlastnosti. ...
S tymto vsetkym sa dalej tahaju veci okolo... Prevodovka, aj ked do nejakych 200hp je dimenzovana, ten zahul jej neslusi, spojka treba menit za keramiku aby sa dokazalo preniest na cestu to co je pod kapotou, tak isto samosvorny diferak . a v prvom rade BRZDY. astra ich ma sice celkom schopne, ale pocase to che urcite minimalne 2piesty a vacsie kotuce. stabilnejsi podvozok.....
A zaverom? uprava auta aby to bolo citit moze zacat na cca 1000€ a moze koncit v 10 000€ zalezi kam az ches ist .
Z mojej strany asi tolko ktomu
Astra G 1.6 16v opc packet R.I.P
Astra G 1.8 16v opc packet EX
Vectra B sport 2.2DTI ( Stance wagoon)
Grand Cherokee 2.7CRD ( Expedition troll)
Zafira A 2.0 16v Turbo OPC daily car