Žhavení

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od matozippi » 23 lis 2012, 19:14

kedze aj po vymene zhavicov mi auto moc nestartuje, tak som sa dnes dal do merania
pocas zhavenia klesne napatie na baterke na 11,4V naprazdno ma 12,4V
napatie priamo na zhavici je 10,6V (10,54 a stupa na 10,66V ako sa zhavic zohrieva)
zhavic merany 2. 4. na oboch rovnako
ak som vytiahol konektor z zhavica a meral naprazdno, bolo tam cez 11V
je to OK? ale mam vymenit rele zhavenia?

padanie nafty: ak rano nastartujem a v zapati vypnem motor, par minut pockam, tak pri druhom pokuse startuje skoro rovnako dlho ako pri prvom... pada nafta? resp moze za par minut padnu tak ako ked auto stoji 12h??
motor ide hned po nastartovani plynule
tesnenie pod vstrekmi, na filtry a prepadove hadicky mam nove

starosti s startovanim mam od vymeny cerpadla
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavení

Příspěvek od Alzafir » 24 lis 2012, 07:54

Ohledně startu máš asi odpověď jasnou, když už odpověděl, že to začlo po výměně čerpadla :lol:
Na padání nafty to nevypadá. Údajně existuje soft pro starší čerpadla, kde se ošetří startovací dávka, nebo lze pootočit i čerpadlem, asi o milimetr, prý to pomůže. Ale ani jedno nemám vyzkoušeno :(
Žhavení i relé máš OK, nic neměň, ty poklesy napětí jsou v pořádku.
Ještě bych se zaměřil na startér. GO, výměna uhlíků. A co se u mně osvědčilo, proletoval jsem kabel k očku u baterky, plus i minus. Zlepšení toček startéru cca o 30% :) . A to tam nebyla oxidace :D
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od matozippi » 24 lis 2012, 09:03

cerpadlo mi menili davno, potom bolo teplo tak so startovanim problem nebol, prisiel az so zimou...
akonahle je motor aspon trocha teply, auto startuje nabrnk
taktiez kym uplne nevychladne, startuje nabrnk, to iste cele leto
broblem nastava tak okolo +5stupnov a chladnejsie, potom dlho toci...
vonku bolo 6stup. ked som urobil to ze namiesto snimacu teploty motora som do konektoru dal odpor 6k8 tak auto zacalo zhavit (kontrolka asi 7sec) a nastartovalo vyrazne lepsie, ale tiez nie na brnk - a to som auto oklamal ze je vonku vyrazne chladnejsie ako skutocnost... ze by bol az taky velky rozdiel vo velkosti vstrekovanej davky?
starter - da sa nejako premerat jeho stav? alebo napatie pri startovani?
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Žhavení

Příspěvek od spermin » 24 lis 2012, 10:00

u starteru už tečou velké A, nevím možna nějakým výkonným ampermetrem
proto starter není přes pojistku, ale tzv na ostro, z toho vznikají
potom ty zkraty a OHNĚ. :cry:
MOŽNÁ PODLE KAPACITY aku. jaký dává max start proud,
takový AM. což může být i střelím 400 A :? :?
jednodušší asi bude zkontrolovat, propájet a utáhnout všechny
silové kontakty i pro pocit klidu(začínám se zásobovat cínem) :oops:
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od matozippi » 24 lis 2012, 17:18

no kedy ches merat v akom stave mas kable. staci merat ubytok napatia od baterky k starteru...
ak tam namerias par desatin volta, je to jasneee
inak dnes som namiesto snimaca teploty dal 10k odpor a auto startlo nabrnk a ani som nepockal kym dozhavi
zatial to smeruje k zle nastavenemu paliv. cerpadlu
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Žhavení

Příspěvek od spermin » 24 lis 2012, 17:46

j.j. posunul jsi křivku teploty na cca-5°C
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od matozippi » 24 lis 2012, 18:03

spermin píše:j.j. posunul jsi křivku teploty na cca-5°C
presne to som chcel... vonku bolo 8°C a snimac v aute mal 3k8
10k je len -5°C ja som myslel ze aspon -15°C
nemate nahodou krivku na tento snimac?
nemam diag, inak by som zmeral, resp skusil zopar rezistorov a vykreslit krivku uz nie je problem
uvazujem zapojit nieco taketo: pridanie rele a 6k odporu

edit: nasiel som nieco taketo, podobne je to je aj na ople?
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Žhavení

Příspěvek od spermin » 24 lis 2012, 20:02

upřesňuji, u mého motoru činí
15 Kohm = -18°C
30 Kohm = -33°C
cca 200 ohm=85°C
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Žhavení

Příspěvek od Alzafir » 24 lis 2012, 21:01

matozippi píše:starter - da sa nejako premerat jeho stav? alebo napatie pri startovani?
Zvaž, kolik máš naběháno, jestli ho někdo třeba jen vyčistil.
Z vlastní zkušenosti můžu napsat, když jsem vyměnil uhlíky, nešlo ani rotorem v ruce otočit, takový byl přítlak uhlíků na komutátor. A taky byl setsakra velký rozdíl v točkách startéru.
To byla jen prevence, startér běhal dobře. Po výměně uhlíků a ložisek fakt velká změna 8)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od matozippi » 24 lis 2012, 21:30

dik za tip, budem vymienat spojku, pozriem aj na starter, ci ide otacat rukou...
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od matozippi » 25 lis 2012, 19:12

domontoval som prepinac s 6k8 rezistorom do serie so snimacom teploty... podla doterajsich testov co som robil, by to malo vyrazne zvysit startovaciu davku paliva...
uvidime zajtra rano a dalsie dni ked sa este ochladi
akurat nevim co dalej robit, ked to bude fungovat taketo oklamanie riadiacej jednotky... nie ze by som to nemohol dlhodobo pouzivat, ale nechcem
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od matozippi » 26 lis 2012, 11:29

dnes motor potreboval par otacok na start, ale vyrazne lepsie ako bez toho odporu co som tam pridal...
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Žhavení

Příspěvek od spermin » 26 lis 2012, 14:44

ten odpor musí být při normální teplotě odpojený.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Žhavení

Příspěvek od matozippi » 26 lis 2012, 14:57

jasneee mam to cez prepinac...
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Odpovědět