nejde nastartovat 2.0 Di

Odpovědět
csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od csala » 06 lis 2012, 12:49

No, že auto nenaskočilo, je normálne, nič nevzdávaj :wink:
Je to zavzdušnené na strane vstrekovačov. Môžeš vymontovať žhavičky (opatrne, aby si ich neutrhol) a takto docieliš podstatne vyššie štartovacie otáčky. Cez otvory žhavičiek by to malo z valcov prášiť naftu. Ak si už budeš myslieť, že je to OK, tak žhavičky namontuj naspäť a skús naštartovať. Dávaj ale pozor, aby si mal čerpadlo stále zaplavené naftou, prípadne daj hadice od palivového filtra na svoje miesto.
Ak ani po tomto pokuse auto nenaskočí, tak roztiahnuť :wink:
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Reklama
 

Picaso71
Příspěvky: 15
Registrován: 04 lis 2012, 20:39

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Picaso71 » 06 lis 2012, 13:41

No už mě taky napadlo to zkusit roztáhnout,ale mám strach abych tím roztahováním neudělal víc škody než užitku.Jak dlouho to můžu roztahovat???

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od csala » 06 lis 2012, 14:30

Pokiaľ je čerpadlo zaliate naftou, tak sa nič nemôže stať. Je tam rozvodová reťaz.
Aj v autorizovanom servise to rozťahujú.
Ja som to tiež musel viackrát roztiahnuť, všetky predchádzajúce pokusy boli len stratou času.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Picaso71
Příspěvky: 15
Registrován: 04 lis 2012, 20:39

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Picaso71 » 06 lis 2012, 15:25

Takže jsem to teď byl zkusit roztáhnout.Na trase cca 2km auto ani neškytlo,což je snad dosti velká vzdálenost,aby to něco udělalo.Takže se asi vzdávám.Nebo máte někdo ještě něco,co bych mohl zkusit?Budu vděčný za jakýkoliv tip!!!!

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od csala » 06 lis 2012, 16:22

Tak to je zlé :x
Dym z výfuku šiel?
Ešte ak máš chuť sa s tým hrať, tak diagnostiku a live data, či tam beží komunikácia medzi RJ motora a RJ čerpadla. Otáčky čerpadla musia byť polovičné oproti otáčkam motora. Lepšie je to testovať s vymontovanými žhavičkami, vtedy je motor bez kompresie a štartér ho rýchlejšie točí. Diagnostikou otestovať cez akčné členy Ventil dávky paliva - slúži zároveň ako Stop ventil, musí cvakať. Cez live data skontrolovať uhol predvstreku, začiatok dávky paliva, dávku paliva,...
Po mechanickej stránke môžeš vyskúšať čerpadlo na tlak - zožeň nejaký vstrek, a namontuj ho na jednu vysokotlakú trubku z čerpadla. Musí to vedieť cez trysku pretlačiť a pekne rozprášiť.
Alebo vymontuj tie žhavičky a uvidíš, či ti to do valcov práši.
Ak odišlo čerpadlo, tak takto zistíš, či je problém v RJ čerpadla, alebo nejaký mechanický problém, že to nevyrobí patričný tlak a nepretlačí cez trysku.
Výmena čerpadla je veľký biznis, takto vieš eliminovať náklady na servis, ak je tam problém len so snímačom polohy v čerpadle, alebo iný problém v RJ čerpadla, stačí riešiť iba to a nie je nutné čerpadlo demontovať, prípadne repasovať, stačí opraviť/vymeniť elektriku čerpadla.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Tomáš81
Příspěvky: 11
Registrován: 27 bře 2011, 01:06

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Tomáš81 » 18 bře 2013, 14:13

Dobrý den.
Mohu poprosit o radu s první závadou na Zafiře 2.0DI r.2000
Dnes jsem byl nucen jako každoročně absolvovat STK. Ráno jsem normálně vyjel auto dokonale zahřál a vydal se směr STK. Prvně emise. Pán točil motor až do 5000otč a z výfuku lítal pěknej bordel, saze. Říká mi no musíte tomu taky občas dát, aby se vyčistilo turbo atd....Pak to vypnul, vypsal papíry a řekl mi ať si vyjedu z garáže a jdu se nahlásit na TK. Nastartoval jsem vyjel z garáže. Vypnul motor a šel se hlásit technikovi. Najeďte si, nastartoval jsem a začal projíždět linkou. Vše ok. Několikrát se startovalo a popojíždělo. Až když spolu na konci kontrolujeme světla atp. (klíček v poloze svítících kontrolek) říká vyjeďte si a už ani ťuk. Startér točí jak vzteklý a nic. Vytlačil jsem to ven a nechal tak 10min odstát zamčený...Nepomohlo. Koukal jsem na pojistky a relátka vše se zdá ok. Jediný čeho jsem si všiml, je že se nerozsvěcí kontrolka žhavení. Motor byl už určitě studenej, navíc je tam kolem 0st. nic ... Zapnu klíček do startovací polohy a žhavení nic. Zhasnou kontrolky co mají a zkouším. točí točí.. během toho svítí kontrolka motoru. (nejsem si jist zda je to normální).
No má někdo nějaký tip? Jestli mi to na emisích zničili tak teda díky. To čerpadlo mě tím tůrováním pěkně vrtá hlavou..

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od matozippi » 18 bře 2013, 17:49

k tomu "turovaniu" aj na diesli treba obcas prevetrat ventilky :) najlepsie na trojke hore kopcom
keby to tam technik neurobil, tak cez emisie pravdepodobne neprejdes, lebo by sa pocas merania strhavali usadene sadze z vyfuku a meranie by vykazalo vysoku dymivost
co sa ti stalo s autom? je mozne ze poslo cerpadlo, bez diag sa nic nedozvies
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Uživatelský avatar
Zralok
Příspěvky: 1524
Registrován: 07 bře 2008, 22:05
Bydliště: OVA 8 - sedmák

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Zralok » 18 bře 2013, 20:45

No těžko říct bez diagnostiky, ale pokud odešlo žhavení tak by to bylo relativně v poho ale pokud čerpadlo tak :cry: Pokud žhavení ani neblikne a normálně při takových teplotách svítí tak by to snad tím být mohlo. Mi jednou na minulém autě odešly všechny 4 žhaviče najednou a to byly zánovní. Co při startování motoru jde z výfuku? Čoudí to nebo nic?
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu

Uživatelský avatar
Luboš X17DTL
Příspěvky: 2216
Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Bydliště: Slatina(NJ)

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Luboš X17DTL » 19 bře 2013, 09:11

Nebylo by to poprvé, co slyším, že auto z STK neodjede, hlavně že má nálepku.
Na diesely se emise dělají zásadně na dobré slovo, jinak je zle.
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583

Uživatelský avatar
Zralok
Příspěvky: 1524
Registrován: 07 bře 2008, 22:05
Bydliště: OVA 8 - sedmák

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Zralok » 19 bře 2013, 19:19

Kolegyně jednou z STK po tůrování neodjela s benzínovou Pumou. Skončilo to tak že jsem jí sehnal jiný motor neb ten původní se zadřel.

Tomáš81: Už něco víš?
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=10584&start=0
Astra Caravan 1,7 DTi Y17DT N-Joy stříbrná metalíza, 1/2004.
+ nějakej VW k tomu

Tomáš81
Příspěvky: 11
Registrován: 27 bře 2011, 01:06

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Tomáš81 » 19 bře 2013, 19:29

No tak včera jsem s tím už nic nevymyslel, motor byl přeci jenom zahřátý, tak jsem auto v areálu STK zamkl a nechal ho tam do dneška. Odpoledne jsem zapnul klíček a auto normálně nažhavilo. Teda kontrolka se normálně na 5-7s zapnula. Jinak stav setrvaly motor se točí, ale ani náznak po startu. Z výfuku bych řekl, že nejde nic, ale na 100% to říct nemůžu, když startuju. ..
Připravuji se tedy na nejhorší.. :cry:
Mimo jiné ve čtvrtek tam dojde pán, co mi to auto napojí na diagnostiku. Protože u toho nechci být za úplnýho troubu, měl bych pár otázek.
1.) diagnostika pozná že odešlo čerpadlo?
2.) dá se to čerpadlo nějak otestovat? (např. odpojit trubku ze vstřiku a při startování bude stříkat nafta)
3.) jak hledat pokud diagnostika nic neřekne?
4.) kolik zhruba stojí repas těch čerpadel?
5.) naděje nakonec - dá se vyloučit ještě to čerpadlo?

díky

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 00:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Radoš 92 » 19 bře 2013, 23:21

1.) diagnostika pozná že odešlo čerpadlo? Ano
2.) dá se to čerpadlo nějak otestovat? (např. odpojit trubku ze vstřiku a při startování bude stříkat nafta)Myslím že ne, diagnostika ti ukáže jestli je OK/KO.
3.) jak hledat pokud diagnostika nic neřekne?Něco ti 100% ukáže.
4.) kolik zhruba stojí repas těch čerpadel?Ostrava 25000, repas tvého, vyndá, pošle na Slovensko na repas, přijd zpátky, namontuje, jedeš. Tak 5 dní.
5.) naděje nakonec - dá se vyloučit ještě to čerpadlo?Já bych to na to čerpadlo viděl, mi se stalo to samé. Prostě jsem auto vypnul a pak už nenastartoval. Točí normálně. Na čerpadlech často odchází řídící jednotka, ale není záruka, že když se použije jiná, bude to fungovat. Třeba právě u mně si s tím Bundeles celý den hrál, a stejně nepomohlo a muselo na repas.
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Tomáš81
Příspěvky: 11
Registrován: 27 bře 2011, 01:06

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Tomáš81 » 20 bře 2013, 09:29

:cry: :cry: :cry: to je jak špatnej sen. Na STK dojedu bez problémů auto jezdí X km bez problémů. Liju naftu od Benziny a ještě dodávám aditivum. No a z STK už neodjedu s tím, že musím udělat opravu za 25tis.
Vyplatí se to vůbec ptám se sebe?
Nějak se s tím nemohu smířit. Vím, že se říká, čerpadlo opel do 200tis klekne, ale nemusí!!. Snažím se lít lepší naftu, zbytečně to nehonit (patřím k těm co v 60km/h řadí 5) Pak to pán vytočí do 5500otč a hotovo.
Jasný z emisí to ještě vyjelo pak jsem ještě startoval na lince a v pohodě, takže oni za to "rozhodně nemůžou", ale je to teda divná shoda náhod. Pořád se ještě snažím uklidňovat, že to bude nějaká blbost, třeba povytažený nějaký čidlo, nebo špatný relátko, či pojistka, ale nějak už tomu přestávám věřit.

Volal jsem pánovi z Brna (kontakt jsem našel tady) http://carteam.cz/
Pán mi řekl, že oprava záleží co typ čerpadla mám, že může být i za 38tis, ale taky za 15tis.Ten typ je na čerpadle napsanej, nebo to opět řekne diagnostika?

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Alzafir » 20 bře 2013, 09:35

Trochu Radoše doplním :|
1.) diagnostika pozná že odešlo čerpadlo? ...ne vždy. Někdy zůstane i registr závad čistý.
2.) dá se to čerpadlo nějak otestovat? (např. odpojit trubku ze vstřiku a při startování bude stříkat nafta)... i nafta může stříkat, bohužel toto není směrodatné. Může být malý tlak, neotevře vstřik.....
3.) jak hledat pokud diagnostika nic neřekne?....nic to nemusí napsat, ale je třeba se aspoň podívat při protáčení motoru startérem, jestli se mění otáčky motoru a s nimi i otáčky čerpadla. Ty jsou poloviční oproti otáčkám motoru. Ne přesně, cca jako že polovina, tohle není nastartovaný motor, kdy to už musí sedět přesně na polovinu.
Bod 4 je jasný
5.) naděje nakonec - dá se vyloučit ještě to čerpadlo?....Zkusil bych odpojit přepad na 4. vstřiku ( to není bezpodmínečně nutné, klidně to v tomto případě můžeš rozpojit i jinde, u plastového téčka za čerpatlem...) a nasát naftu nejlépe do injekční stříkačky. Jak budeš hadičku tahat ven, zkus hlídat zaškrcení té hadičky, např peanem, aby se tam hned nedostal vzduch. Počítej s tím, že to asi jen tak nepůjde, možná to i urveš, tak si sežeň kosek hadičky náhradní, vnitřní průměr je 3,2mm.
Tyhle pokusy dělej až na závěr, po diagnostice, možná na tom strávíš dost času. Naštuduj si vlákna o padání nafty, přepadech, ať víš, co budeš dělat.

Čistě teoreticky ti třeba mohlo prasknout kus hadičky a zavzdušnit se čerpadlo právě přes zpátečku do čerpadla. Tohle nasátím do injekce odhalíš.
Je to jen pokus o naději, osobně sázím na čerpadlo :x

Čerpadlo rozhodně může vydržet víc než 200tisíc km. Cena čerpadla se odvíjí od typu. Podívej se na čerpadlo, jestli má 1 konektor, dá se repasovat za rozumný peníz, jestli má konektory 2, tak to se nerepasuje, ale mění za nové, cena je masakr :evil:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Tomáš81
Příspěvky: 11
Registrován: 27 bře 2011, 01:06

Re: nejde nastartovat 2.0 Di

Příspěvek od Tomáš81 » 20 bře 2013, 13:03

No uvidíme zítra.
Teď jsem to dotáhl domů. Po cestě jsem to zkoušel roztáhnout a řekl bych, že to trochu chytalo..

Jo a dá se uvažovat koupit čerpadlo z vrakoviště? Eventuálně dá se použít z 1,7Di ??

Odpovědět