Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE str 26 - vyměna výfuku
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
občas to čtení pokulhává a nevztekej se
Born From Jets
- Reklama
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
A jak vlastně jednotka dostává informaci z lambdasondy?
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
To jsem právě nepochopil - asi je to kec, páč připojení přímo na lambda sondu není. spíš je to tak že lambda sonda dá info do jednotky o chudé směsi, ta dá signál k otevření vstřiků který jde do jednotky a ta jednotka ho jen prodlouží tak aby směs chudá nebyla.. Aspoň tak jsem to pochopil já. No nevím sem zvědav jak to bude/nebude fungovat. určitě by bylo lepší kdyby měla jednotka vstup přímo na lambda sondu a na teplotní čidlo (to ale snad by měla obsahovat aby byly zaručené ty studené starty - když je jak píše prodejce automatická a sama pozná na co a v jakém poměru se jede...)
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
Zdá se, že info o teplotě zadá řidič, podle prodlevy mezi otočením klíče a startováním. Na té fotce se to leskne, takže jsem to nepřečetl celé, ale u studeného motoru počkat 5 sec a startovat, u teplého ihned startovat.
V té krabičce bude nejspíš procesor, který si počká na tuto informaci a podle toho upraví vstřik. Žádnou teplotu ani hodnoty lambdy....nic, trochu smutné .
Tohle by se dalo vyřešit za pár kaček. 1 až 2 termistory, nějaký obvůdek...., ale chybí mi pokusné auto
V té krabičce bude nejspíš procesor, který si počká na tuto informaci a podle toho upraví vstřik. Žádnou teplotu ani hodnoty lambdy....nic, trochu smutné .
Tohle by se dalo vyřešit za pár kaček. 1 až 2 termistory, nějaký obvůdek...., ale chybí mi pokusné auto
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
Je to přesně tak, jednotka dělá v podstatě dvě věci:
1) Prodlužuje dobu impulzu pro vstřikovače paliva tak, aby se palivo spalovalo ve stechiometrickém poměru a nejezdilo se na chudou směs. Prodloužení je pevně dané nastaveným jízdním režimem a nijak se nemění. Pro čisté E85 je to prodloužení cca 40%.
2) Umožňuje funkci "Studený start". Ta funguje tak, že po otočení klíčku do II. polohy se počká cca 5 sekund před nastartováním. To jednotka vyhodnotí jako pokyn ke studenému startu a obohatí směs aby lépe chytila (snad až na 200%). Obohacení postupně klesá během první minuty po startu až na přednastavenou úroveň pro jízdu.
Víc nic, žádný signál z lambdy, žádné tepelné čidlo. V podstatě to není potřeba, protože ty zbylé věci už obstará řídící jednotka motoru.
1) Prodlužuje dobu impulzu pro vstřikovače paliva tak, aby se palivo spalovalo ve stechiometrickém poměru a nejezdilo se na chudou směs. Prodloužení je pevně dané nastaveným jízdním režimem a nijak se nemění. Pro čisté E85 je to prodloužení cca 40%.
2) Umožňuje funkci "Studený start". Ta funguje tak, že po otočení klíčku do II. polohy se počká cca 5 sekund před nastartováním. To jednotka vyhodnotí jako pokyn ke studenému startu a obohatí směs aby lépe chytila (snad až na 200%). Obohacení postupně klesá během první minuty po startu až na přednastavenou úroveň pro jízdu.
Víc nic, žádný signál z lambdy, žádné tepelné čidlo. V podstatě to není potřeba, protože ty zbylé věci už obstará řídící jednotka motoru.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
Ano, v krabičce je AVR čip Atmel ATMega8. Dá se najít i mikrokód k němu, kdyby si to chtěl někdo doladit a přeprogramovatAlzafir píše:V té krabičce bude nejspíš procesor, který si počká na tuto informaci a podle toho upraví vstřik.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
Tak je mě jasný, že výrobní náklady jsou tak v rozmezí stokorun ale pro toho kdo to prostě neumí a nerozumí tomu jako vy ostatní je to holt jediná možnost. Prostě o tom to je taky nemám iluze kolik co běžně stojí a za co se to dostane k nám (viz Olma OL vozíme jogurty do Kaufl. Floriany - nákupka je 0,70kč a za kolik to kupujeme??)
Prostě pokud to bude fungovat za 3 nádrže to mám zpět...
Prostě pokud to bude fungovat za 3 nádrže to mám zpět...
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
Dneska se chystám jednotku taky zapojit. Představoval jsem si ideální případ, kdy se bude napájet ze vstřiků a nebudu ten +drát potřebovat:( Škoda. Kam přesně si ho připojil? A co polarita v konektrorech? Nemusel si to přehazovat?Marťasek píše:Ano a + připojit jednotu na napájení od spínací skříňky
1,6 X16XEL
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
Naposledy upravil(a) Marťasek dne 25 led 2014, 12:25, celkem upraveno 1 x.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
Aha, takže vzdávám montáž před barákem a zajedu k našim do garáže. Doufám, že se mi to podaří nějak rozdělat aniž bych něco ulomil Představoval jsem si to, že zvednu kapotu, oddělám kryt, nacvaknu konektory, připojím zem a hotovo. No uvidíme...
1,6 X16XEL
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
/plně ideální by to asi bylo nepoužít konektory a normálně nadrzo to střihnout a napájet to tam ale kvůli záruce to možná udělám až se to osvědčí že to bude fungovat zatím to holt bude muset být tak nějak zbastlený...
no já to samí.... ona to zase nebude taková sranda když to člověk něměl nikdy rozdělaný. prosím o radu jak demontovat tu el. lyštu vstřiků.
no já to samí.... ona to zase nebude taková sranda když to člověk něměl nikdy rozdělaný. prosím o radu jak demontovat tu el. lyštu vstřiků.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
V půl pátý na to jdu. Když něco objevím, tak hned napíšu. Ale já mám X16XEL, tak nevím, jestli to bude úplně stejný...
1,6 X16XEL
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
Kdyby ses podíval sem https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 10#p399963 tak bys věděl, že to musíš sundat celé, aby ses dostal ke správným konektorům. Napíšu ti postup:
1) Sundej vrchní plastový kryt z té lišty kabelového svazku. Pozor, snadno se poláme, je to vážně hodně křehký.
2) Vyndej celý kabelový svazek z lišty, aby ses dostal ke konektorům vstřikovačů.
3) Spodek lišty je na místě držen samotnými konektory. Nejprve je potřeba vyndat kolem každého konektoru gumovou podložku. Dá se vypáčit malým šroubovákem a vytáhnout dlouhou pinzetou nebo úzkými kleštěmi.
4) Kolem každého konektoru vycvaknout plastové pacičky které drží lištu a pak už jí vytáhneš.
Pak sundej konektory ze vstřiků. Mají pojistku z drátku který při povolení rád vystřelí, takže doporučuju celou dobu přidržovat kleštičkama. Nasaď tyhle sundané "redukce na EV1" na ty protikusy které jsi z nich vytáhl, abys měl jak připojit k přídavné jednotce a můžeš to tam pasovat zpátky.
Docela problém je protlačit konektory od přídavné jednotky dírami v té liště na kabelový svazek, protože jsou větší. Musel jsem tam vypilovat drážky. A nakonec se to stejně všechno dohromady do té lišty nevejde, takže jsem to pak obtáhnul a zaizoloval páskou.
1) Sundej vrchní plastový kryt z té lišty kabelového svazku. Pozor, snadno se poláme, je to vážně hodně křehký.
2) Vyndej celý kabelový svazek z lišty, aby ses dostal ke konektorům vstřikovačů.
3) Spodek lišty je na místě držen samotnými konektory. Nejprve je potřeba vyndat kolem každého konektoru gumovou podložku. Dá se vypáčit malým šroubovákem a vytáhnout dlouhou pinzetou nebo úzkými kleštěmi.
4) Kolem každého konektoru vycvaknout plastové pacičky které drží lištu a pak už jí vytáhneš.
Pak sundej konektory ze vstřiků. Mají pojistku z drátku který při povolení rád vystřelí, takže doporučuju celou dobu přidržovat kleštičkama. Nasaď tyhle sundané "redukce na EV1" na ty protikusy které jsi z nich vytáhl, abys měl jak připojit k přídavné jednotce a můžeš to tam pasovat zpátky.
Docela problém je protlačit konektory od přídavné jednotky dírami v té liště na kabelový svazek, protože jsou větší. Musel jsem tam vypilovat drážky. A nakonec se to stejně všechno dohromady do té lišty nevejde, takže jsem to pak obtáhnul a zaizoloval páskou.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
No super díky ti moc sem hledal různýma heslama ale tohle téma nenašel
edit:
A koukám že jsme tam na to taky čučel ale jaksik zapoměl na tvé fotky
edit:
A koukám že jsme tam na to taky čučel ale jaksik zapoměl na tvé fotky
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
Re: Marťaskova "ŠMOULINKA" Z18XE- přestavba na E85 str.8
No kdybys na něco ještě narazil tak se ptej. Koukal jsem, že máš v tý krabici jiný relátka než já. Já to měl připojený na to malý černý, myslel jsem že je to palivové čerpadlo, ale nebylo, jak jsem později zjistil. Na relé palivového čerpadla mám 12V ještě před otočením klíčku do II. polohy, na tom malém černém relé se objeví právě při II.poloze.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003