OpCom a Live Data

Odpovědět
csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 25 zář 2012, 21:57

Pomýlil som sa, test pružného zrýchlenia sa robí z 80 na 120km/hod na štvrtom prevodovom stupni :oops:
Mne vyčistenie sania zmenilo toto pružné zrýchlenie z 12 na 9 sekund, určite to doporučujem.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Reklama
 

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od Marťasek » 29 zář 2012, 13:59

Chlapi supr téma, ale jak s live dat udělat ten graf + jak poznat s těch dat kde a co je špatně? Byl by nějaký návod + nějaký popis pro laika který by se chtěl naučit pracovat a vyhodnocovat live data??

PS: jak testujete auta? stojíte, přidáte plyn na max, pak postupně přidáváte po cca 1000rpm na max atd.??

Měl bych taky data ze svého auta natočené a chtěl bych je vyhodnotit pomůže někdo?
díky za případné odpovědi a návody 8) :mrgreen:
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od Alzafir » 30 zář 2012, 10:36

Graf vyrobíš v excelu.
Jak poznat, co je špatně....musíš znát dost podrobně princip motoru a funkci jednotlivých dílů, hlavně těch elektronických.
Návod určitě nenajdeš. Co se mě týče, strávil jsem spoustu času tady na fóru, zbytek mě Zafira dost dobře vyškolila, když zlobila, porovnával jsem data z dob kdy jela bez potíží, pak vyhodnocoval, co může být špatně. Je třeba pracovat s mnoha souvislostmi, uvažovat, proč např váha ukazuje kolik ukazuje, Když to vyhodí např chybu P0400, všemi oblíbenou, co za ní stojí, měřit a testovat dál....

Proto ani většinou nestačí mít k dispozici data z auta, bez auta samotného. Je fakt, že někdy ( i dost často ) se v datech samotných objeví jednoznačný úlet. Pak je někdy i ta situace jednoznačná, co je špatně.
No a že každý má svou variantu, jak je zvyklý testovat, to je jasné, proto ani návod univerzálního typu nebude existovat.

Co se otáček motoru týče, zase záleží, co zjišťuješ.
Třeba EGR je v činnosti ( teď z pohledu diagnostiky) jak v otáčkách , tak na volnoběh, regulace turba jen v zátahu, volnoběžné otáčky.... všechno chce svoje.
Data mi klidně pošli, co ti nefunguje? Nejlépe v csv formátu.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od Marťasek » 30 zář 2012, 11:32

smazáno na žádost - viz níže
Naposledy upravil(a) Marťasek dne 04 říj 2012, 19:52, celkem upraveno 1 x.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od matozippi » 30 zář 2012, 13:08

to: Marťasek ak mozes, presun svoj posledny prispevok niekam inam, je to mimo temu
ako testovat?
ak by sme sa dohodli na nejakej metodike, bolo by fajn, aby sa dali auta medzi sebou porovnavat...
napr. nahravat na volnobehu, pridanie plynu na volnobehu, rozbeh z 1500ot do maxima na trojke (a na rovine) pruzne zrychlenie 80-120 na 4.
vzhladom na vek nasich aut, rovnake data nebudu, ale aj o to ide
ak sa tu pozbiera zopar merani, porovnavat bude s cim. diagnostika zaznamenava aj cas, bude sa dat porovnat ci auta "rovnako tahaju" atd.
co sa tyka grafu a dokumentu - urobit nejaky rozumny excel, donho len vlozis CSV ktore ti nahra diagnostika, vie to niekto urobit?
potom do prispevku vlozit obrazky grafov, pripadne xls-ko s datami
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 01 říj 2012, 08:37

Matozippi, už máš vyčistené to sanie?
Sľúbil si nové dáta. Ak si mal sanie riadne zanesené (čo je štandart), tak by v live datach mala byť viditeľná zmena.
Dáta nahraj na trojke, najlepšie do kopca, od tých cca 1500 otáčok a hlavne plný plyn.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 01 říj 2012, 11:23

Postup na konverziu dát z formátu csv do xls a ďalšie úpravy:
Krok 1.jpg
Krok 2.jpg
Krok 3.jpg
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 01 říj 2012, 11:25

Pokračovanie:
Krok 4.jpg
Krok 5.jpg
Krok 6.jpg
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 01 říj 2012, 11:28

2. pokračovanie:
Krok 7.jpg
Krok 8.jpg
Krok 9.jpg
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 01 říj 2012, 11:33

Ukončenie:
Krok 10.jpg
Krok 11.jpg
Krok 12.jpg
OpCom do csv súboru čísla väčšie ako tisíc nahráva vo formáte text a zatiaľ sa mi nepodarilo tento "text" prekonvertovať na číslo.
Riešim to tak, že medzeru medzi tisícami a stovkami mažem ručne. Čiže napríklad hodnotu otáčok 1 835 musím ručne zmeniť na 1835
Tak hurá na grafy 8)
EDIT: Problém s tisíckami má Alzafir vyriešený, funguje to :wink:
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od matozippi » 03 říj 2012, 23:40

data mam a bojujem s tisickami ako ty :D takze ako sa to robi? :D
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od Alzafir » 04 říj 2012, 09:27

Zhruba takhle:
Výpis dat je jasný, vyrobil jsem nový sloupec, označený je jako M, název je stejný jako u sloupce N, jen data už jsou přepočtená podle vzorce, ten je vidět v červeném obdélníku.
Excel 2.jpg
Vzorec se vyrobí následovně: v řádku vzorce se napíše =, ve výběru funkcí ( na tomtéž řádku úplně vlevo se vybere ČÁST, ta může být skryta pod roletkou další funkce)
Pak už podle průvodce ....
Hodnoty nad tisíc to převede na formát čísla, hodnoty pod tisíc musíte zkopírovat .....na ně tohle neplatí.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 04 říj 2012, 18:34

Doplním, že pokiaľ máte excel v angličtine, tak tá funkcia má názov MID
=MID(N16;1;1)*1000+MID(N16;3;3)
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od matozippi » 04 říj 2012, 22:29

takze co to som nameral :)
graf:
grafX20DTL_matozippi
grafX20DTL_matozippi
podla diag je pruzne zrychlenie 80-120 na 4. za 13,5sec (snad som to dobre z tych dat vypocital :) )
50-100kmh za 9,8 na cistom sani, stare bolo 10,14 ale plyn nebol stale na 100%
namerane data:
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: OpCom a Live Data

Příspěvek od csala » 05 říj 2012, 08:23

Dobre si to spracoval 8)
Ale pozri na graf množstva vzduchu, vyčistenie sania nepomohlo. Takže typujem slabú váhu vzduchu.
X20DTL_Slabá váha.jpg
Požiadavka na vzduch je 1100mg/strk, EGR zavretý a váha dáva len tých cca 800mg/strk.
Regulácia turba OK.
Vírivé klapky sania sa nehýbu :?
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Odpovědět