AGR / EGR

Odpovědět
funzoo
Příspěvky: 730
Registrován: 08 kvě 2010, 15:44
Bydliště: Frýdecko-místecko
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od funzoo » 21 čer 2012, 22:24

radime.. jak dlouho jej máš odpojený? taky řeším otázku co s "negrem"

Reklama
 

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od rychlyradim » 21 čer 2012, 22:34

no od úterý, ale jak jsem psal najel jsem s tím 500Km....a pocity velmi dobré, očekávat něco jiného (horšího) od toho asi nemusím....

Absinth
Příspěvky: 1483
Registrován: 18 pro 2011, 23:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Absinth » 22 čer 2012, 06:49

Radim: Tobě to bez NEGRu šlape, někomu to zase může dělat problémy když se zaslepí. (z důvodu že Softwarově u X motorů furt bude a nelze jej vypnout via PC)

Problém můžeš očekávat jak se záslepkou tak s novým negrem, v autě není nikdy nic jisté :)

Krom toho když koupíš negra prvovýrobu třeba od delfína tak máš 2 roky záruku.což u záslepky tak nějak asi nebude fungovat :)

Ale rozseknout nás můžou jen odborníci na slovo vzatí :mrgreen: :)
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od rychlyradim » 22 čer 2012, 09:04

tak to jsem rád, že mi to dělá "jen" problém v kontrolce...jináč opravdu rozdíl s funkčním EGR a vypnutým je poznat. Kdo nevěří ať se zastaví. Zde jsem na netu něco našel, zajímavé počteníčko:

Mezi majiteli aut Vectra (a dalších Opelů se stejnými motory) se zaslepení EGR stalo téměř masovou záležitostí. Mnoho majitelů neví, oč jde nebo váhá.

Účel EGR

Exhaust Gas Recycling je zařízení, které přivádí část výfukových plynů zpět do sání motoru. Podle režimu motoru jde o 0-10% objemu nasávaného vzduchu. Důvod je čistě ekologický. Na kysličníky dusíku z výfukových plynů NOX se lépe vážou další NOX vzniklé dalším spalováním.

Má to nějaký vliv na katalyzátor?

Funkční i zaslepený EGR nemá žádný vliv na katalyzátor. Třícestný katalyzátor řeší reakce mezi kyslíkem, vodíkem, uhlíkem a jejich sloučeninami. Dusík a jeho oxidy neřeší žádný běžný katalyzátor a tyto látky jím normálně procházejí.

Proč to tedy OPEL použil?

Pravděpodobně šlo zejména o reklamní akci (řešíme i kysličníky dusíku) či o pokus nastartovat nějaký další směr vývoje. Vzhledem k tomu, že model C to již nemá, tak asi šlo o slepý krok.

Jaké motory to mají?

S naprostou převahou jde u vectry o model B plus výjimečně přechodové modely – poslední A a první C. Motory jsou označené jako Ecotec. Takže aj u našich astřiček :-)

Studený motor

Velmi častá pověra – funguje to jen na studeném motoru. Není to pravda. Stačí si na teplém motoru z motorového prostoru různě přidávat plyn a kmitání pístku v EGR je jasně vidět.

Důsledky pro motor

Především se karbonem zadělává klapka sání a krokový motor, který je častou příčinou problémů zejména s volnoběhem. Spalovací proces probíhá za nižších teplot a tedy s menší účinností. Zní to divně – přece do sání cpu horký plyn. Jenže ten horký plyn zabírá část objemu, který normálně zabírá směs vzduchu s benzínem. No a ten chybějící benzín se nespálí.

Zvýší zaslepení výkon?

Zde se hádají dva nesmiřitelné tábory – jedni tvrdí, že hmatatelně (zejména majitelé 1.6 motorů pocítí jakýkoli nárůst), druzí, že jde o psychický efekt. Výrobce se k tomu pochopitelně asi nevyjadřuje. Teoreticky (viz minulý bod) musí nahrazení sajrajtu smysluplnou směsí vést ke spálení většího objemu použitelné směsi a tedy k nárůstu výkonu v těch režimech, kde EGR normálně plní největší objem – prudká manipulace s plynem. Třeba motory 2.0 100kW měly před Ecotec úpravou 110 kW.


Nevede to ke zvýšení spotřeby?

Pokud v minulém bodu píšu, že se nasaje více směsi, tak by to bylo logické. Jenže pak se tolik nemusí autu „šlapat na krk“ a nikdo si zatím na zaslepení nestěžoval v tomto smyslu.

Odstraní zaslepení navěky problémy s EGR?

NE! EGR i po zaslepení normálně pracuje (akorát neprotékají ty plyny) a při jeho poruše řídící jednotka normálně hlásí chybu EGR. I proto se při zaslepení nesmí na EGR nic nechat odpojené. Jsou na webu úspěšné pokusy nahradit celý EGR příslušnými odpory, ale masovou záležitostí se to nestalo.

Co udělat po zaslepení?

Nejčastěji nic. Ale když už je to zaslepené, není od věci pročistit sací trakt a krokový motor od karbonových usazenin. Pohodlnější cesta je chvíli dávat do paliva aditiva sloužící k dekarbonizaci motoru. Nic agresivního, aby se odloupnuté usazeniny nedostaly do válců.

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od rychlyradim » 25 čer 2012, 14:13

zde jsem našel nějaké odkaz na EGR, zdali je z toho něco použitelné pro náš problém :-)

http://translate.googleusercontent.com/ ... ewWKrERWLA

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Marťasek » 26 čer 2012, 06:30

No dobře rozebrané téma. Já osobně jsem strašně rád, že EGR ventil v autě od výroby nemám...
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Absinth
Příspěvky: 1483
Registrován: 18 pro 2011, 23:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Absinth » 26 čer 2012, 06:45

No zas taková to tragédie není. Buď holt člověk zaslepuje a testuje a zkouší a nebo dá dva a půl tisíce a má minimálně na 24 měsíců svátej klid (při koupi prvovýroby se dá předpokládat svatý klid do konce života auta)

Takže ten problém stojí zas jenom prachy :x
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2

Uživatelský avatar
Pjasatoo
Příspěvky: 650
Registrován: 20 kvě 2012, 10:21
Bydliště: Havířov

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Pjasatoo » 27 čer 2012, 12:00

Já osobně ještě s Tím EGR negr ventilem nemám problém :)

Poznámka :

Klepu na dřevo :roll:

Prostě jenom jsem ho vyčistil kvůli otáčkám a je od té doby klid.....
Snad ten nEGR vydrží co nejdéle a nebude dělat problémy :)
Teď máme Z18xe Mazlík

Absinth
Příspěvky: 1483
Registrován: 18 pro 2011, 23:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Absinth » 27 čer 2012, 12:18

To ja mel taky Egr cistej jako snih a mesic na to se posral :-)
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: AGR / EGR

Příspěvek od rychlyradim » 27 čer 2012, 12:38

no když je v háji potenciometr či co, uvnitř egr tak čištění prostě nepomůže, mě se egr leskne jak psí kulky a umí se otevřít pouze do 30%....můj EGR ventil vydržel ve vozidle 190000km, pokud tedy moje kilometry jsou skutečné, co já vím, jestli ti, od kterých jsem auto kupil, km nestočili...že?!?!?
PS: 2x to vypadalo, že bude KO, ale záhadně se rozchodil...

Uživatelský avatar
Pjasatoo
Příspěvky: 650
Registrován: 20 kvě 2012, 10:21
Bydliště: Havířov

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Pjasatoo » 27 čer 2012, 12:49

rychlyradim píše:no když je v háji potenciometr či co, uvnitř egr tak čištění prostě nepomůže, mě se egr leskne jak psí kulky a umí se otevřít pouze do 30%....můj EGR ventil vydržel ve vozidle 190000km, pokud tedy moje kilometry jsou skutečné, co já vím, jestli ti, od kterých jsem auto kupil, km nestočili...že?!?!?
PS: 2x to vypadalo, že bude KO, ale záhadně se rozchodil...

No já si myslím, že to aspoň za zkoušku to vystříknutý Wdčkem dovnitř pomohlo :) na rozchození OK :)
Teď máme Z18xe Mazlík

Jirka D.
Příspěvky: 286
Registrován: 22 kvě 2006, 14:45
Bydliště: Slaný

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Jirka D. » 24 črc 2012, 11:18

POSLAL JSEM DOTAZ NA CEBIA. Auto má originál 140 tis najeto Z16 XE stálo mi to jen 500 kč a vím na čem jsem. EGR minule cukal v cca 290 tis km tak snad budu mít pokoj ještě :D.
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0

Vypravca
Příspěvky: 34
Registrován: 01 srp 2012, 07:24

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Vypravca » 01 srp 2012, 07:41

Zdravím.
Mozno by tu bolo riesenie.
http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/ ... emover,391
Tu je program co vie vyradit EGR, IMMO, z RJ.
Je tu dost ludi co ma problem s EGR. Nejakemu mechanikovi sa to hodi a navratnost? Pri tolkych EGR ventiloch takmer hned.
Ja mam zaslepeny EGR, RJ mi vyhadzuje chybu P0401, nedostatocny prietok EGR. Ale nastastie kontrolka motora pri nej nesvieti.
Nemam Opel, ale auto od GM, Daewoo Evandu. Tak ma prosim neukamenujte, ze nemam Opel.

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: AGR / EGR

Příspěvek od Arwy » 08 srp 2012, 10:21

Podľa zoznamu na konci stránky čo sa týka Oplov, tak sú to všetko riadiace systémy pre naftové motory.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Uživatelský avatar
kubeSRi
Příspěvky: 2029
Registrován: 03 dub 2011, 17:52
Bydliště: Zlinsko

Re: AGR / EGR

Příspěvek od kubeSRi » 08 srp 2012, 15:38

tak já zatím měsíc a pohoda,motor šlape bez egr (zaslepeno,egr na jednom šroubku mimo trubky,nevyřazeno softwarem) motor nechcípá,drží otáčky jede pěkně jsem spokojen Z14XE :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...

Odpovědět