N: Odstavení AGR (funkčního) - Otestováno

Návody ze všech sekcí na jednom místě
Uživatelský avatar
kubeSRi
Příspěvky: 2029
Registrován: 03 dub 2011, 17:52
Bydliště: Zlinsko

N: Odstavení AGR (funkčního) - Otestováno

Příspěvek od kubeSRi » 15 črc 2012, 16:03

Pozor je třeba mít ventil funkční (zasírá sání,snižuje výkon,je třeba odstavit)

Jelikož moje Z14XE mě začala zlobit chtěl jsem zjistit čím to je,zejména kolísání otáček,špatné starty atd...začal jsem tím nejběžnějším a nejjednodušším, odstavením egr (pozor! zaslepení je něco jiného,blbost)

ventil jsem demontoval a viděl ten bordel v trubkách,ventil byl taky krapet tak jsem ho odkarbonoval

Obrázek

Obrázek

z 3mm hliníku jsem udělal zkusmo záslepku,podle tvaru těsnění
a nanesl na ni lukopren do 300°C

Obrázek

ventil jsem umístil pouze na jeden šroub a nechal ho pracovat(naprázdno,je připojený na konektor)
druhý šroub podložil protože byl dost dlouhý,utáhl, a bylo
Obrázek



nechal jsem zaschnout 24h,po celou dobu odpojená baterie,pak jsem ji zapojil,nastartoval nechal chvíli běžet,vypl motor odpojil baterku a za pár hodin zapojil,o dva dny později jel projet,zahřál motor atd...

výsledek: lepší starty,necuká,pružnost se zvýšila (diskutabilní jelikož jsem si upravil sání) a hlavní :NESVÍTÍ KONTROLKA!!
Naposledy upravil(a) kubeSRi dne 18 črc 2012, 20:19, celkem upraveno 2 x.
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...

Reklama
 

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od manli2 » 15 črc 2012, 16:10

a dál? :D
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
kubeSRi
Příspěvky: 2029
Registrován: 03 dub 2011, 17:52
Bydliště: Zlinsko

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od kubeSRi » 15 črc 2012, 16:12

UŽ JSOU FOTA :lol:
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od Marťasek » 15 črc 2012, 16:31

Budu čekat kdy se ti ohlásí kontrolka - pak pisni ju.

PS: ten EGR máš doufám elektronický?
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Uživatelský avatar
manli2
Příspěvky: 10396
Registrován: 21 led 2006, 19:37
Bydliště: Pelhřimov

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od manli2 » 15 črc 2012, 16:39

když do něj nejde žádnej podtlak jen kabely tak bude asi jakej? :mrgreen:
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw

Uživatelský avatar
ála
Příspěvky: 1437
Registrován: 25 kvě 2009, 18:05
Bydliště: Chrudim city
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od ála » 15 črc 2012, 16:41

co vim, tak u Ztka se standartne zaslepuje u Adama a vypina se pomoci diagnostiky, takze kontrolka pak nesviti... tim padem tohle moc nechapu :D

Uživatelský avatar
kubeSRi
Příspěvky: 2029
Registrován: 03 dub 2011, 17:52
Bydliště: Zlinsko

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od kubeSRi » 15 črc 2012, 17:08

právě žeprej u modelu s ŘJ chlazení to nešlo,navíc je to další min.1000kč,zatím to nesvítí tak neřeším

manli: :lol: tak tak,kdyby tam šla hadice bylo by to horšíiii
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...

Uživatelský avatar
Defender
Příspěvky: 5792
Registrován: 31 srp 2006, 19:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od Defender » 15 črc 2012, 17:16

No dobře, ale jakej je rozdíl mezi tímhle a zaslepením origo záslepkou z Opelu s 1 dírou :wink: ? Vždyť v podstatě to pak dělá to samý, jo a když už, tak bych tu záslepku udělal z jedný strany širší, aby se na ni dal ten EGR přichitit dvěma šroubama. Jinak se ti po čase stane ře ti ta litina u toho jednoho šroubu prdne a ulomí se 8)
Mobil : 602318645

Uživatelský avatar
kubeSRi
Příspěvky: 2029
Registrován: 03 dub 2011, 17:52
Bydliště: Zlinsko

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od kubeSRi » 15 črc 2012, 17:32

no uchycení by asi chtělo doladit..rozdíl tam je ventil by se stejně zasíral protože i kdyby běžel naprázdno,v trubce je binec..navíc toto dá mín' práce(nemusí se trefovat díra) a nejsem debil platit oplu peníze za kus hliny.
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...

Uživatelský avatar
prma
Příspěvky: 415
Registrován: 19 lis 2010, 05:51

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od prma » 15 črc 2012, 19:18

A co ti hlásí diagnostika (stačí vyblikat) :? :cry: Neboj ono se to rozsvítí :lol:
Astra 1,4 16V

Uživatelský avatar
kubeSRi
Příspěvky: 2029
Registrován: 03 dub 2011, 17:52
Bydliště: Zlinsko

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od kubeSRi » 15 črc 2012, 19:28

co by? ja diag nemám :lol: a 900 za vyblikání ser* dokud to jede tak neřeším,když bude svítit budu řešit,proč by mělo? na UK foru taky myslim Z zaslepovali a nic nehlásilo,jen to chce mít štěstí nebo dobrý postup :wink:
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...

Uživatelský avatar
prma
Příspěvky: 415
Registrován: 19 lis 2010, 05:51

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od prma » 15 črc 2012, 19:38

Marně přemýšlým jestli to,co píšeš myslíš vážně :?
Vyblikání je snad zadarmo 8)
Rozsvítí se to třeba za tři dni (můj případ) :roll: :lol:
A dobrý postup?Co se dá na kusu plechu zkazit,to nám objasni :? Jedině jezdit v režimu,kdy egr neotvírá,lambda tedy.................................
Astra 1,4 16V

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od rychlyradim » 16 črc 2012, 18:49

zagooglil jsem a na jednom webu po zaslepení napsáno toto:

V jednom návodu jsem se dočetl, že je dobré projet po deaktivaci ventilu auto tak, aby motor dosáhl provozní teploty, poté zastavit a odpojit akumulátor alespoň na 30s (déle=lépe), pak nastartovat motor bez sešlapávání plynového pedálu a s vypnutými veškerými elektrickými spotřebiči nechat motor běžet na volnoběh minimálně 5 minut bez jakýchkoli zásahů, pak je dobré motor ihned projet v běžném provozu. ECU si tím načte nové údaje ohledně chování motoru a vyhneme se tím případným chybovým hlášením. Nevím zda se toto týká i Oplů, ale určitě se tím nic nezkazí.

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od Marťasek » 16 črc 2012, 18:56

Já se bavím :mrgreen: :|
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Absinth
Příspěvky: 1483
Registrován: 18 pro 2011, 23:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD:odstavení AGR(funkčního) aneb:nebud'me blbí

Příspěvek od Absinth » 16 črc 2012, 19:53

Kubo já se bojím že ti to astra jednou všechno šeredně vrátí :roll:

Nebylo by lepší koupit origo záslepku a důkladně se informovat třeba v opelu nebo u dennyho ohledně Software odpojení ventilu (Vím že jsi psal že zetka motory s jednotkou čehosi tam to nejde) ? Chápu že když kituješ zevnějšek tak to nevadí jen mám obavu že zásahama do motoru..no...uvidíme časem jak se s tím astrule vyrovná
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2

Odpovědět