AGR / EGR
-
- Příspěvky: 730
- Registrován: 08 kvě 2010, 15:44
- Bydliště: Frýdecko-místecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
radime.. jak dlouho jej máš odpojený? taky řeším otázku co s "negrem"
- Reklama
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
no od úterý, ale jak jsem psal najel jsem s tím 500Km....a pocity velmi dobré, očekávat něco jiného (horšího) od toho asi nemusím....
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 18 pro 2011, 23:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
Radim: Tobě to bez NEGRu šlape, někomu to zase může dělat problémy když se zaslepí. (z důvodu že Softwarově u X motorů furt bude a nelze jej vypnout via PC)
Problém můžeš očekávat jak se záslepkou tak s novým negrem, v autě není nikdy nic jisté
Krom toho když koupíš negra prvovýrobu třeba od delfína tak máš 2 roky záruku.což u záslepky tak nějak asi nebude fungovat
Ale rozseknout nás můžou jen odborníci na slovo vzatí
Problém můžeš očekávat jak se záslepkou tak s novým negrem, v autě není nikdy nic jisté
Krom toho když koupíš negra prvovýrobu třeba od delfína tak máš 2 roky záruku.což u záslepky tak nějak asi nebude fungovat
Ale rozseknout nás můžou jen odborníci na slovo vzatí
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
tak to jsem rád, že mi to dělá "jen" problém v kontrolce...jináč opravdu rozdíl s funkčním EGR a vypnutým je poznat. Kdo nevěří ať se zastaví. Zde jsem na netu něco našel, zajímavé počteníčko:
Mezi majiteli aut Vectra (a dalších Opelů se stejnými motory) se zaslepení EGR stalo téměř masovou záležitostí. Mnoho majitelů neví, oč jde nebo váhá.
Účel EGR
Exhaust Gas Recycling je zařízení, které přivádí část výfukových plynů zpět do sání motoru. Podle režimu motoru jde o 0-10% objemu nasávaného vzduchu. Důvod je čistě ekologický. Na kysličníky dusíku z výfukových plynů NOX se lépe vážou další NOX vzniklé dalším spalováním.
Má to nějaký vliv na katalyzátor?
Funkční i zaslepený EGR nemá žádný vliv na katalyzátor. Třícestný katalyzátor řeší reakce mezi kyslíkem, vodíkem, uhlíkem a jejich sloučeninami. Dusík a jeho oxidy neřeší žádný běžný katalyzátor a tyto látky jím normálně procházejí.
Proč to tedy OPEL použil?
Pravděpodobně šlo zejména o reklamní akci (řešíme i kysličníky dusíku) či o pokus nastartovat nějaký další směr vývoje. Vzhledem k tomu, že model C to již nemá, tak asi šlo o slepý krok.
Jaké motory to mají?
S naprostou převahou jde u vectry o model B plus výjimečně přechodové modely – poslední A a první C. Motory jsou označené jako Ecotec. Takže aj u našich astřiček
Studený motor
Velmi častá pověra – funguje to jen na studeném motoru. Není to pravda. Stačí si na teplém motoru z motorového prostoru různě přidávat plyn a kmitání pístku v EGR je jasně vidět.
Důsledky pro motor
Především se karbonem zadělává klapka sání a krokový motor, který je častou příčinou problémů zejména s volnoběhem. Spalovací proces probíhá za nižších teplot a tedy s menší účinností. Zní to divně – přece do sání cpu horký plyn. Jenže ten horký plyn zabírá část objemu, který normálně zabírá směs vzduchu s benzínem. No a ten chybějící benzín se nespálí.
Zvýší zaslepení výkon?
Zde se hádají dva nesmiřitelné tábory – jedni tvrdí, že hmatatelně (zejména majitelé 1.6 motorů pocítí jakýkoli nárůst), druzí, že jde o psychický efekt. Výrobce se k tomu pochopitelně asi nevyjadřuje. Teoreticky (viz minulý bod) musí nahrazení sajrajtu smysluplnou směsí vést ke spálení většího objemu použitelné směsi a tedy k nárůstu výkonu v těch režimech, kde EGR normálně plní největší objem – prudká manipulace s plynem. Třeba motory 2.0 100kW měly před Ecotec úpravou 110 kW.
Nevede to ke zvýšení spotřeby?
Pokud v minulém bodu píšu, že se nasaje více směsi, tak by to bylo logické. Jenže pak se tolik nemusí autu „šlapat na krk“ a nikdo si zatím na zaslepení nestěžoval v tomto smyslu.
Odstraní zaslepení navěky problémy s EGR?
NE! EGR i po zaslepení normálně pracuje (akorát neprotékají ty plyny) a při jeho poruše řídící jednotka normálně hlásí chybu EGR. I proto se při zaslepení nesmí na EGR nic nechat odpojené. Jsou na webu úspěšné pokusy nahradit celý EGR příslušnými odpory, ale masovou záležitostí se to nestalo.
Co udělat po zaslepení?
Nejčastěji nic. Ale když už je to zaslepené, není od věci pročistit sací trakt a krokový motor od karbonových usazenin. Pohodlnější cesta je chvíli dávat do paliva aditiva sloužící k dekarbonizaci motoru. Nic agresivního, aby se odloupnuté usazeniny nedostaly do válců.
Mezi majiteli aut Vectra (a dalších Opelů se stejnými motory) se zaslepení EGR stalo téměř masovou záležitostí. Mnoho majitelů neví, oč jde nebo váhá.
Účel EGR
Exhaust Gas Recycling je zařízení, které přivádí část výfukových plynů zpět do sání motoru. Podle režimu motoru jde o 0-10% objemu nasávaného vzduchu. Důvod je čistě ekologický. Na kysličníky dusíku z výfukových plynů NOX se lépe vážou další NOX vzniklé dalším spalováním.
Má to nějaký vliv na katalyzátor?
Funkční i zaslepený EGR nemá žádný vliv na katalyzátor. Třícestný katalyzátor řeší reakce mezi kyslíkem, vodíkem, uhlíkem a jejich sloučeninami. Dusík a jeho oxidy neřeší žádný běžný katalyzátor a tyto látky jím normálně procházejí.
Proč to tedy OPEL použil?
Pravděpodobně šlo zejména o reklamní akci (řešíme i kysličníky dusíku) či o pokus nastartovat nějaký další směr vývoje. Vzhledem k tomu, že model C to již nemá, tak asi šlo o slepý krok.
Jaké motory to mají?
S naprostou převahou jde u vectry o model B plus výjimečně přechodové modely – poslední A a první C. Motory jsou označené jako Ecotec. Takže aj u našich astřiček
Studený motor
Velmi častá pověra – funguje to jen na studeném motoru. Není to pravda. Stačí si na teplém motoru z motorového prostoru různě přidávat plyn a kmitání pístku v EGR je jasně vidět.
Důsledky pro motor
Především se karbonem zadělává klapka sání a krokový motor, který je častou příčinou problémů zejména s volnoběhem. Spalovací proces probíhá za nižších teplot a tedy s menší účinností. Zní to divně – přece do sání cpu horký plyn. Jenže ten horký plyn zabírá část objemu, který normálně zabírá směs vzduchu s benzínem. No a ten chybějící benzín se nespálí.
Zvýší zaslepení výkon?
Zde se hádají dva nesmiřitelné tábory – jedni tvrdí, že hmatatelně (zejména majitelé 1.6 motorů pocítí jakýkoli nárůst), druzí, že jde o psychický efekt. Výrobce se k tomu pochopitelně asi nevyjadřuje. Teoreticky (viz minulý bod) musí nahrazení sajrajtu smysluplnou směsí vést ke spálení většího objemu použitelné směsi a tedy k nárůstu výkonu v těch režimech, kde EGR normálně plní největší objem – prudká manipulace s plynem. Třeba motory 2.0 100kW měly před Ecotec úpravou 110 kW.
Nevede to ke zvýšení spotřeby?
Pokud v minulém bodu píšu, že se nasaje více směsi, tak by to bylo logické. Jenže pak se tolik nemusí autu „šlapat na krk“ a nikdo si zatím na zaslepení nestěžoval v tomto smyslu.
Odstraní zaslepení navěky problémy s EGR?
NE! EGR i po zaslepení normálně pracuje (akorát neprotékají ty plyny) a při jeho poruše řídící jednotka normálně hlásí chybu EGR. I proto se při zaslepení nesmí na EGR nic nechat odpojené. Jsou na webu úspěšné pokusy nahradit celý EGR příslušnými odpory, ale masovou záležitostí se to nestalo.
Co udělat po zaslepení?
Nejčastěji nic. Ale když už je to zaslepené, není od věci pročistit sací trakt a krokový motor od karbonových usazenin. Pohodlnější cesta je chvíli dávat do paliva aditiva sloužící k dekarbonizaci motoru. Nic agresivního, aby se odloupnuté usazeniny nedostaly do válců.
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
zde jsem našel nějaké odkaz na EGR, zdali je z toho něco použitelné pro náš problém
http://translate.googleusercontent.com/ ... ewWKrERWLA
http://translate.googleusercontent.com/ ... ewWKrERWLA
- Marťasek
- Příspěvky: 3442
- Registrován: 18 zář 2011, 08:30
- Bydliště: Prostějov (TIR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
No dobře rozebrané téma. Já osobně jsem strašně rád, že EGR ventil v autě od výroby nemám...
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 18 pro 2011, 23:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
No zas taková to tragédie není. Buď holt člověk zaslepuje a testuje a zkouší a nebo dá dva a půl tisíce a má minimálně na 24 měsíců svátej klid (při koupi prvovýroby se dá předpokládat svatý klid do konce života auta)
Takže ten problém stojí zas jenom prachy
Takže ten problém stojí zas jenom prachy
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
Re: AGR / EGR
Já osobně ještě s Tím EGR negr ventilem nemám problém
Poznámka :
Klepu na dřevo
Prostě jenom jsem ho vyčistil kvůli otáčkám a je od té doby klid.....
Snad ten nEGR vydrží co nejdéle a nebude dělat problémy
Poznámka :
Klepu na dřevo
Prostě jenom jsem ho vyčistil kvůli otáčkám a je od té doby klid.....
Snad ten nEGR vydrží co nejdéle a nebude dělat problémy
Teď máme Z18xe Mazlík
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 18 pro 2011, 23:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
To ja mel taky Egr cistej jako snih a mesic na to se posral
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: AGR / EGR
no když je v háji potenciometr či co, uvnitř egr tak čištění prostě nepomůže, mě se egr leskne jak psí kulky a umí se otevřít pouze do 30%....můj EGR ventil vydržel ve vozidle 190000km, pokud tedy moje kilometry jsou skutečné, co já vím, jestli ti, od kterých jsem auto kupil, km nestočili...že?!?!?
PS: 2x to vypadalo, že bude KO, ale záhadně se rozchodil...
PS: 2x to vypadalo, že bude KO, ale záhadně se rozchodil...
Re: AGR / EGR
rychlyradim píše:no když je v háji potenciometr či co, uvnitř egr tak čištění prostě nepomůže, mě se egr leskne jak psí kulky a umí se otevřít pouze do 30%....můj EGR ventil vydržel ve vozidle 190000km, pokud tedy moje kilometry jsou skutečné, co já vím, jestli ti, od kterých jsem auto kupil, km nestočili...že?!?!?
PS: 2x to vypadalo, že bude KO, ale záhadně se rozchodil...
No já si myslím, že to aspoň za zkoušku to vystříknutý Wdčkem dovnitř pomohlo na rozchození OK
Teď máme Z18xe Mazlík
Re: AGR / EGR
POSLAL JSEM DOTAZ NA CEBIA. Auto má originál 140 tis najeto Z16 XE stálo mi to jen 500 kč a vím na čem jsem. EGR minule cukal v cca 290 tis km tak snad budu mít pokoj ještě .
Nyní Z16XE, Předešlé krasavice AG X14XE; AG X14XE; VA 1,8 ; KADETT GSI 2,0
Re: AGR / EGR
Zdravím.
Mozno by tu bolo riesenie.
http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/ ... emover,391
Tu je program co vie vyradit EGR, IMMO, z RJ.
Je tu dost ludi co ma problem s EGR. Nejakemu mechanikovi sa to hodi a navratnost? Pri tolkych EGR ventiloch takmer hned.
Ja mam zaslepeny EGR, RJ mi vyhadzuje chybu P0401, nedostatocny prietok EGR. Ale nastastie kontrolka motora pri nej nesvieti.
Nemam Opel, ale auto od GM, Daewoo Evandu. Tak ma prosim neukamenujte, ze nemam Opel.
Mozno by tu bolo riesenie.
http://www.autodiagnostika.jantolak.sk/ ... emover,391
Tu je program co vie vyradit EGR, IMMO, z RJ.
Je tu dost ludi co ma problem s EGR. Nejakemu mechanikovi sa to hodi a navratnost? Pri tolkych EGR ventiloch takmer hned.
Ja mam zaslepeny EGR, RJ mi vyhadzuje chybu P0401, nedostatocny prietok EGR. Ale nastastie kontrolka motora pri nej nesvieti.
Nemam Opel, ale auto od GM, Daewoo Evandu. Tak ma prosim neukamenujte, ze nemam Opel.
Re: AGR / EGR
Podľa zoznamu na konci stránky čo sa týka Oplov, tak sú to všetko riadiace systémy pre naftové motory.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL
Re: AGR / EGR
tak já zatím měsíc a pohoda,motor šlape bez egr (zaslepeno,egr na jednom šroubku mimo trubky,nevyřazeno softwarem) motor nechcípá,drží otáčky jede pěkně jsem spokojen Z14XE
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...