Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

dukon21
Příspěvky: 41
Registrován: 04 říj 2010, 21:48
Bydliště: Ústí nad Labem

Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od dukon21 » 18 kvě 2012, 20:57

Ahoj potřebuji poradit. Natankoval jsem N95 na ONO a auto začalo z ničeho nic cukat. Vyzkoušel jsem natankovat následně na SHELLce, červené benzině zlepšení žádné. Při otáčkách do 2300 a nad 3000 relativně jede, ale motor neměl výkon jako dříve. Poruchu motoru nesvítí. Prohledal jsem zde fórum a udělal následovné kroky:
1. výměna svíček (BRISKY měly nalítáno cca 20 tis), svíčka ve druhém válci byla začazená, ostatní pokryté bílým povlakem
2. vyčištění klapky byla celkem zanešená karbonem (s carburate clener)
3. vyčištění EGR - pěkný humus, cca 1mm silný nános, ventil funkční
4. vyrobena záslepka EGR, ještě nenamontována

Po provedení těchto kroků nastartováno, otáčky normální, projeto - motor táhne suprově.
Najeto cca 300 km a auto opět začalo cukat, připadá mi jako kdyby jelo občas na tři válce. Hlavně když je motor ohřátý. Nicméně to cukání již není mezi určitýma otáčkama ale nahodile, hlavně při rozjezdech (řazení z 1 ->).
Zítra zkusím zaslepit ten EGR.
Co je špatně? Může to být lišta? Motor má najeto cca 193000.

Díky za radu Tomáš

Reklama
 

dukon21
Příspěvky: 41
Registrován: 04 říj 2010, 21:48
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od dukon21 » 19 kvě 2012, 11:25

Ahoj, tak jsem dnes zaslepil EGR, po nastartování vyletěly otáčky asi na 1500 a hned spadly a motor zdechl. Druhý pokus byl již úspěšný, motor jde normálně, kontrolka motoru nesvítí. Jel jsem to projet a asi po 10 km se rosvítila kontrolka motoru. Při jízdě mi příjde, že občas cukne. Při volnoběhu občas zakolísají otáčky a jako kdyby vypadl jeden válec. Jakmile přidám plyn je vše OK. Je vadná lišta nebo EGR? nebo to může snad dělat něco jiného? díky za info. Tomáš

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od rychlyradim » 19 kvě 2012, 11:41

jakou jsi použil záslepku? nebo jakou jsi vyrobil? a jinak diagnostika...

dukon21
Příspěvky: 41
Registrován: 04 říj 2010, 21:48
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od dukon21 » 19 kvě 2012, 22:02

Záslepka je vyrobena z 3mm hliníkového plechu,obkresleno tesnění a vyfrézovaná 1mm hluboká 16mm široká díra pro ventil (normálně ventil vyčnívá cca 0,5 mm z těla). Diagnostiku jsem bezkoušel, uvažuji o zakoupení OPcom nebo ELM 327.

Uživatelský avatar
HonzaL
Příspěvky: 380
Registrován: 10 zář 2006, 18:46
Bydliště: Česká Třebová

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od HonzaL » 20 kvě 2012, 17:59

Také se Ti můžou přidírat na 2.válci ventily.
Meriva B 1,4T 88kW

dukon21
Příspěvky: 41
Registrován: 04 říj 2010, 21:48
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od dukon21 » 27 kvě 2012, 21:14

Zítra jdu změřit tlaky motoru, může být při přidřených nebo podpálených ventilech svíčka očouzená a oproti ostatním? Jaké tlaky by měl mít X16XEL po cca 190 000 km? díky za odpověď. Tomáš

Absinth
Příspěvky: 1483
Registrován: 18 pro 2011, 23:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od Absinth » 27 kvě 2012, 21:42

Jak se teď chová na volnoběh? nestalo se že by ti zdechnul sám od sebe motor?

když seženes někoho s OP-Com lze tam udělat i testy EGR
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2

dukon21
Příspěvky: 41
Registrován: 04 říj 2010, 21:48
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od dukon21 » 27 kvě 2012, 21:51

volnoběh je ok, za studena mi vůbec příjde že ten motor jede lépe. Když se ohřeje tak pak občas při neutrálu otáčky zakolísají. Při jízdě se stává že ztrácí výkon, jede na 3 a občas střelí do výfuku.

dukon21
Příspěvky: 41
Registrován: 04 říj 2010, 21:48
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od dukon21 » 28 kvě 2012, 20:46

Tak jsem byl dnes měřit tlaky ve válcích, byly v rozmezí 12,8 - 13 Bar což si myslím že podpálené nebo přidřené ventily vylučuje. Když jsem pak nastartoval motor tak jsem slyšel jakoby přisávání vzduchu kolem stříbrné "věci" nad EGR. Nějaké nápady? Tomáš.

Absinth
Příspěvky: 1483
Registrován: 18 pro 2011, 23:43
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od Absinth » 28 kvě 2012, 21:49

EGr by se měl otevřít až od 2500 ot

možná trpíš tím co já a to jest seklý egr

a to je na výměnu

Sežeň někoho kdo má OP-COM tam se dá udělat test EGR a je tam vidět kdy se otvírá v jakých OT a jestli náhodou není seklý
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od spermin » 29 kvě 2012, 07:24

opět
radím egr zaslepit, pak postupovat dále.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Pleshoun
Příspěvky: 254
Registrován: 24 črc 2006, 20:44
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od Pleshoun » 29 kvě 2012, 07:44

Na egr je originál GM záslepka :-) Mám ji namontovanou, číslo vám neřeknu, musel bych to rozebrat. Ale je to v podstatě to těsnění co je pod ním bez díry :-)
Mimochodem od té doby jsem prost problémů se zapalováním.
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE

dukon21
Příspěvky: 41
Registrován: 04 říj 2010, 21:48
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od dukon21 » 29 kvě 2012, 10:45

Ahgoj, já mám EGR zaslepené

dukon21
Příspěvky: 41
Registrován: 04 říj 2010, 21:48
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od dukon21 » 30 kvě 2012, 08:00

Ahoj tady je výpis z diagnostiky OP COM od miloše, tímto mu ještě jednou děkuji.

OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool

hkj

OP-COM - KW2000 Communication Window> 1998|Astra-G|Engine|X 16 XEL

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Normal timing parameter set.

VIN: W0L0TGF35W2142727
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Not programmed
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109212779
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 16228919 MG
systemSupplierECUSoftwareNumber: CNJH
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0005
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL

Identifier: 0901

CalibrationDate: P0698A13


Total number of fault codes: 8

P1540 - Air Conditioning Pressure Signal High Input
(01) - Present

P0335 - Incorrect RPM Signal
(00) - Not present

P1605 - Reprogram or Replace Electronic Control Unit (ECU)
(00) - Not present

P0400 - Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) System
(00) - Not present

P1405 - Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) Position
(00) - Not present

P0352 - Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2 Voltage High
(02) - Not present

P0351 - Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 1 Voltage Low
(02) - Not present

P0352 - Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2 Voltage Low
(01) - Not present

Chyba 1540 - nefunkční klima o té vím
Chyba 1605 - zřejmě jednotka chlazení a klimatizace, toto mám ošetřeno vypínačem na ventilátoru
chyba 400 a 1405 - vyskočily po zaslepení EGR

zbytek nevím, předem díky za rozluštění
Tomáš

dukon21
Příspěvky: 41
Registrován: 04 říj 2010, 21:48
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru

Příspěvek od dukon21 » 30 kvě 2012, 17:20

Ahoj, poradí mi prosím někdo s diagnostikou uvedených chyb? Je vadná zapalovací lišta? děkuji Tomáš

Odpovědět