Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Ahoj potřebuji poradit. Natankoval jsem N95 na ONO a auto začalo z ničeho nic cukat. Vyzkoušel jsem natankovat následně na SHELLce, červené benzině zlepšení žádné. Při otáčkách do 2300 a nad 3000 relativně jede, ale motor neměl výkon jako dříve. Poruchu motoru nesvítí. Prohledal jsem zde fórum a udělal následovné kroky:
1. výměna svíček (BRISKY měly nalítáno cca 20 tis), svíčka ve druhém válci byla začazená, ostatní pokryté bílým povlakem
2. vyčištění klapky byla celkem zanešená karbonem (s carburate clener)
3. vyčištění EGR - pěkný humus, cca 1mm silný nános, ventil funkční
4. vyrobena záslepka EGR, ještě nenamontována
Po provedení těchto kroků nastartováno, otáčky normální, projeto - motor táhne suprově.
Najeto cca 300 km a auto opět začalo cukat, připadá mi jako kdyby jelo občas na tři válce. Hlavně když je motor ohřátý. Nicméně to cukání již není mezi určitýma otáčkama ale nahodile, hlavně při rozjezdech (řazení z 1 ->).
Zítra zkusím zaslepit ten EGR.
Co je špatně? Může to být lišta? Motor má najeto cca 193000.
Díky za radu Tomáš
1. výměna svíček (BRISKY měly nalítáno cca 20 tis), svíčka ve druhém válci byla začazená, ostatní pokryté bílým povlakem
2. vyčištění klapky byla celkem zanešená karbonem (s carburate clener)
3. vyčištění EGR - pěkný humus, cca 1mm silný nános, ventil funkční
4. vyrobena záslepka EGR, ještě nenamontována
Po provedení těchto kroků nastartováno, otáčky normální, projeto - motor táhne suprově.
Najeto cca 300 km a auto opět začalo cukat, připadá mi jako kdyby jelo občas na tři válce. Hlavně když je motor ohřátý. Nicméně to cukání již není mezi určitýma otáčkama ale nahodile, hlavně při rozjezdech (řazení z 1 ->).
Zítra zkusím zaslepit ten EGR.
Co je špatně? Může to být lišta? Motor má najeto cca 193000.
Díky za radu Tomáš
- Reklama
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Ahoj, tak jsem dnes zaslepil EGR, po nastartování vyletěly otáčky asi na 1500 a hned spadly a motor zdechl. Druhý pokus byl již úspěšný, motor jde normálně, kontrolka motoru nesvítí. Jel jsem to projet a asi po 10 km se rosvítila kontrolka motoru. Při jízdě mi příjde, že občas cukne. Při volnoběhu občas zakolísají otáčky a jako kdyby vypadl jeden válec. Jakmile přidám plyn je vše OK. Je vadná lišta nebo EGR? nebo to může snad dělat něco jiného? díky za info. Tomáš
- rychlyradim
- Příspěvky: 2619
- Registrován: 07 čer 2006, 15:30
- Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
jakou jsi použil záslepku? nebo jakou jsi vyrobil? a jinak diagnostika...
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Záslepka je vyrobena z 3mm hliníkového plechu,obkresleno tesnění a vyfrézovaná 1mm hluboká 16mm široká díra pro ventil (normálně ventil vyčnívá cca 0,5 mm z těla). Diagnostiku jsem bezkoušel, uvažuji o zakoupení OPcom nebo ELM 327.
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Také se Ti můžou přidírat na 2.válci ventily.
Meriva B 1,4T 88kW
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Zítra jdu změřit tlaky motoru, může být při přidřených nebo podpálených ventilech svíčka očouzená a oproti ostatním? Jaké tlaky by měl mít X16XEL po cca 190 000 km? díky za odpověď. Tomáš
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 18 pro 2011, 23:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Jak se teď chová na volnoběh? nestalo se že by ti zdechnul sám od sebe motor?
když seženes někoho s OP-Com lze tam udělat i testy EGR
když seženes někoho s OP-Com lze tam udělat i testy EGR
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
volnoběh je ok, za studena mi vůbec příjde že ten motor jede lépe. Když se ohřeje tak pak občas při neutrálu otáčky zakolísají. Při jízdě se stává že ztrácí výkon, jede na 3 a občas střelí do výfuku.
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Tak jsem byl dnes měřit tlaky ve válcích, byly v rozmezí 12,8 - 13 Bar což si myslím že podpálené nebo přidřené ventily vylučuje. Když jsem pak nastartoval motor tak jsem slyšel jakoby přisávání vzduchu kolem stříbrné "věci" nad EGR. Nějaké nápady? Tomáš.
-
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 18 pro 2011, 23:43
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
EGr by se měl otevřít až od 2500 ot
možná trpíš tím co já a to jest seklý egr
a to je na výměnu
Sežeň někoho kdo má OP-COM tam se dá udělat test EGR a je tam vidět kdy se otvírá v jakých OT a jestli náhodou není seklý
možná trpíš tím co já a to jest seklý egr
a to je na výměnu
Sežeň někoho kdo má OP-COM tam se dá udělat test EGR a je tam vidět kdy se otvírá v jakých OT a jestli náhodou není seklý
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
opět
radím egr zaslepit, pak postupovat dále.
radím egr zaslepit, pak postupovat dále.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Na egr je originál GM záslepka Mám ji namontovanou, číslo vám neřeknu, musel bych to rozebrat. Ale je to v podstatě to těsnění co je pod ním bez díry
Mimochodem od té doby jsem prost problémů se zapalováním.
Mimochodem od té doby jsem prost problémů se zapalováním.
Astra G 1,6 16V Comfort, r.v.2001, Z16XE
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Ahgoj, já mám EGR zaslepené
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Ahoj tady je výpis z diagnostiky OP COM od miloše, tímto mu ještě jednou děkuji.
OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool
hkj
OP-COM - KW2000 Communication Window> 1998|Astra-G|Engine|X 16 XEL
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
VIN: W0L0TGF35W2142727
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Not programmed
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109212779
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 16228919 MG
systemSupplierECUSoftwareNumber: CNJH
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0005
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL
Identifier: 0901
CalibrationDate: P0698A13
Total number of fault codes: 8
P1540 - Air Conditioning Pressure Signal High Input
(01) - Present
P0335 - Incorrect RPM Signal
(00) - Not present
P1605 - Reprogram or Replace Electronic Control Unit (ECU)
(00) - Not present
P0400 - Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) System
(00) - Not present
P1405 - Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) Position
(00) - Not present
P0352 - Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2 Voltage High
(02) - Not present
P0351 - Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 1 Voltage Low
(02) - Not present
P0352 - Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2 Voltage Low
(01) - Not present
Chyba 1540 - nefunkční klima o té vím
Chyba 1605 - zřejmě jednotka chlazení a klimatizace, toto mám ošetřeno vypínačem na ventilátoru
chyba 400 a 1405 - vyskočily po zaslepení EGR
zbytek nevím, předem díky za rozluštění
Tomáš
OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool
hkj
OP-COM - KW2000 Communication Window> 1998|Astra-G|Engine|X 16 XEL
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
VIN: W0L0TGF35W2142727
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Not programmed
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0109212779
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 16228919 MG
systemSupplierECUSoftwareNumber: CNJH
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0005
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D98005
systemNameOrEngineType: X16XEL
Identifier: 0901
CalibrationDate: P0698A13
Total number of fault codes: 8
P1540 - Air Conditioning Pressure Signal High Input
(01) - Present
P0335 - Incorrect RPM Signal
(00) - Not present
P1605 - Reprogram or Replace Electronic Control Unit (ECU)
(00) - Not present
P0400 - Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) System
(00) - Not present
P1405 - Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) Position
(00) - Not present
P0352 - Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2 Voltage High
(02) - Not present
P0351 - Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 1 Voltage Low
(02) - Not present
P0352 - Electronic Spark Timing (EST) Line Coil Cylinder 2 Voltage Low
(01) - Not present
Chyba 1540 - nefunkční klima o té vím
Chyba 1605 - zřejmě jednotka chlazení a klimatizace, toto mám ošetřeno vypínačem na ventilátoru
chyba 400 a 1405 - vyskočily po zaslepení EGR
zbytek nevím, předem díky za rozluštění
Tomáš
Re: Astra G 1.6 16 V X16XEL cukání motoru
Ahoj, poradí mi prosím někdo s diagnostikou uvedených chyb? Je vadná zapalovací lišta? děkuji Tomáš