Čerpadlo VP44

Odpovědět
csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 12 led 2012, 11:34

denny píše:Už mlčím :oops:
Jen mi prosím vysvětli,co u vás na Slovensku snímá snímač otáček v bloku motoru.
U nás v Česku snímá otáčky klikové hřídele a snímá vztažnou značku pro předvstřik.která je na klikovém hřídeli-např chybějící zub.
O tom ,co v čerpadle odchází vím taky asi dost málo,nechám se u tebe proškolit. :oops:
Možná se toho dozvím víc než ví i sám výrobce Bosch-kam jezdím dost pravidelně asi 20let.
Jinak ten koncák odchází vždy z důvodu mechanického opotřebení čerpadla a jeho přehřátí.Takže po samostatné výměně jednotky se tato závada velmi rychle opakuje.
Vím i o člověku,který jej nahrazuje jiným\neprozradí typ-je to jeho kno how\,pak to vydrží velmi dlouho,ale system má pak jiné mouchy-to je zase moje know how.
anydraj
Přispěvovatel

Oprava te elektroniky neresi puvod zavady.Vetsinou je pridreny pist v cerpadle, pak to odnese spinaci tranzistor v elektronice.Po oprave to muze, ale nemusi chvilku vydrzet.

joe
Přispěvovatel

ano, toto je velmi rozsireny mytus, nie je vsak na nom ani trochu pravdy.

jediny piestik, ktory sa pridiera, je piestik na presuvniku predvstreku a jeho obtokovy ventil riadi druhy koncovy tranzistor (ten, ktory neodchadza).

pravda je taka, ze tieto cerpadla maju niekolko konstrukcnych vad, ktore navzajom sice nesuvisia, ale mozu sa vyskytnut naraz (co je vzhladom na hodinovy a kilometrovy prebeh cerpadla logicke), a potom vznikne takato fama.

presuvnik sa pridiera kvoli zlemu materialovemu a konstrukcnemu dizajnu, kedy Bosch prebral system riadenia predvstreku z cerpadiel VP 29-37. zjednodusene povedane, VP29 pocas behu s presuvnikom jemne trasie (kvoli mech. odporom vysokotlakej casti) takze sa nestihne zadriet. VP44 (system Lucas) taketo odpory nema a preto sa piestik zadrie.

koncovy tranzistor davkovacieho ventilu odchadza kvoli prudovemu poddimenzovaniu jeho privodnych vodicov a tepelne nevyhovujucemu uchyteniu kremikoveho cipu o podlozku. prerazeny cip (v hmote) som este nevidel, prakticky vzdy sa bud odpali nozka alebo sa oddeli cip od podkladu.

PSG 5 od r.v. 2004 maju preto privod k S vyvodu tranzistora zdvojeny (ako bol na jednotkach PSG 2) a vylepsene "prilepenie" cipu o podlozku. sanca, ze na tychto jednotkach odide koncak je preto velmi nizka.

casto sa zabuda na to, ze elektronika je chladena zospodu naftou, ktora preteka cerpadlom. staci maly vypadok plynuleho toku nafty cerpadlom a chladenie prestane byt funkcne, nasledkom coho sa koncovy tranzistor prehreje a nastava bud odpalenie nohy alebo oddelenie kremika od podkladu.

u starsich aut s popraskanymi prepadovymi hadicami, zaustenymi do sania cerpadla je vyskyt bubliny otazkou casu. auto nenastaruje na prve otocenie klucika, nastavaju dalsi pokusy o start s prazdnou komorou - a tranzistor je v tahu skor, ako si cerpadlo natiahne naftu

cize, ak chcete predlzit zivot cerpadiel VP29/30/44, tak:
- majte vzdy aspon 1/4 nadrze
- mente v rocnych intervaloch prepadove hadice
- u oplov kazdych 100 000 km O kruzky na vtrekoch
- startujte kratko, ak nechyti na prvy pokus, nechajte dostatocnu pauzu pred dalsim startovanim.

ak je oprava koncoveho stupna urobena kvalitne a cerpadlo nie je mechanicky na konci svojho zivota, vydrzi este velmi, velmi dlho.

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 44&start=0
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Reklama
 

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od csala » 12 led 2012, 12:00

RomanK píše:
csala píše:...A snímač polohy kľukovky je v čerpadle. V bloku motora je snímač otáčok. Snímač polohy kľukovky má aj iný názov a to snímač úhlu natočenia kľukového hriadeľa. Tiež viem, že čerpadlo sa točí polovičnou rýchlosťou oproti kľukovke a pokiaľ RJ motora nevidí polovičné otáčky čerpadla oproti otáčkam kľukovky...
A já si bláhově myslel, že motor má jen jednu kliku (klikový hřídel) a to v bloku motoru. Teď už vím, že kliku má i čerpadlo a že se klika v čerpadle točí dvojnásobnými otáčkami než čerpadlo :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8)
RomanK, všetci predsa vieme, že v čerpadle žiadna kľukovka nie je, tak isto v čerpadle nie je ani ďalšia vačkovka, ako by si si Ty mohol vysvetliť podľa názvoslovia dennyho. Poliaci tento snímač tiež prekladajú z pôvodného jazyka a to nemčiny ako snímač uhlu natočenia kľukovky. Čerpadlo je cez reťaz spojené s kľukovkou a preto snímač natočenia kľukovky môže byť aj v čerpadle. V starších RJ motora bol tento snímač označený ako A2 a pokiaľ som ho nahradil novším snímačom s označením A4, tak to funguje, aj keď impedančné hodnoty týchto snímačov sú značne rozdielne. Tento snímač natočenia (nejdem vás tu ďalej dráždiť, že či natočenia kľukovky, vačkovky, alebo hriadeľa čerpadla) má v prvom rade za úlohu zaslať presnú informáciu do RJ čerpadla o uhle natočenia a to kvôli predvstreku. Bez signálu z tohto snímača motor nie je možné natočiť. Náhradné hodnoty z tohto snímača neexistujú. Ak je nefunkčný snímač otáčok motora (umiestnený v bloku motora) motor pobeží, síce v nudzovom režime, ale beží. Náhradnú hodnotu o otáčkach motora si RJ motora vezme zo snímača uhla natočenia z čerpadla a prenásobí to dvoma, takže motor beží.
Naposledy upravil(a) csala dne 12 led 2012, 12:34, celkem upraveno 1 x.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od denny » 12 led 2012, 12:17

Super 8)
Joe má asi stejné zkušenosti jako já. :D Jen já to prostě neopravuju.Jeho příspěvky čtu rád a obdivuji jeho nervy a piplavou práci.Ten člověk ví,co dělá,na rozdíl od těch,co si jen něco teoreticky načtou.
Ty PL opravy jsou fakt dobré :lol: .Prošlo mi tu nekolik desítek takto''opravených'' čerpadel.Vždy byly na repas,ale i s tělem čerpadla vydřeným na kaši.Naposledy minulý týden Frontera po ''opravě'' z PL najeto 8900km.Jen zapoměli na ty věcičky kolem,které tam jasně JOE popisuje a mají se udělat. :lol:
Pod tento jeho příspěvek se klidně podepíšu,protože to přesně vystihuje.
Citace:
Joe
Přispěvovatel
Založen: 22.12.2006
Příspěvky: 849
klasicky scenar Smile
chlap kukne na internet, vsak ved to je brnkacka !, tranzistor za pat korun a pytaju za to tolke peniaze, parchanti. rozbabre, zisti, ze to nevie urobit alebo to nejako polepi, zalozi, v lepsom pripade par hodin ide, v horsom nejde.
potom zacne mamit informacie, ktore na internete nie su...
potom zisti, ze mu ich nikto neda, lebo do vyvoja kazdy zainvestoval kopu casu a penazi.
potom sa rozhodne, ze to predsa len da urobit niekomu, kto to vie robit. ked to ten niekto uvidi, spraskne rukami a ak si nechce pokazit meno, tak ako jedine riesenie, za ktore sa moze zarucit, navrhne komplet repas s novou elektronikou, zial cena je uz v tomto pripade trojnasobna oproti povodnej oprave.
chlap odpadne.
ak najde tolko penazi, za nekonciaceho nadavania da urobit komplet repas.
ak nenajde, hlada starsie cerpadlo, obvykle ho najde v Polsku na trhu za 150-200 Euro, kupi, zalozi, zisti, ze nejde. zanadava, zoberie si pozicku a da urobit komplet repas.
ma to samozrejme este dalsie moznosti vyvoja, zavisi od temperamentu majitela, stavu penazenky a auta - auto do srotu, pokusy najst opravara, ktory to aj take rozbabarane vezme (neurobi a zoberie dalsie peniaze), obchadzanie srotisk s nadejou kupenia lacneho cerpadla, vratenie sa do Polska v snahe najst predajcu/opravara cerpadla a rozbit mu hubu, atd, atd,...
neber si to, prosim, nijako osobne, jedine si zapadol do radu dalsich ludi, podvedenych internetom, ktori z pochopitelnej neznalosti precenili vlastne sily. ved to na tom videu vyzeralo take jednoduche...
takyto scenar velmi dobre poznam, lebo ho riesim praticky denne... a ked to vravim dopredu, tak si nikto neda povedat...
normalne si zacinam mysliet, ze tie navody na net zavesil niekto, kto ma stolicu a potrebuje zarobit Smile
tak ma napada, ze by som mohol nakreslit aj nejaky vyvojovy diagram, lebo toto sa nachlp presne opakuje cerpadlo za cerpadlom, koumak za koumakom... Smile

bassattack
Příspěvky: 38
Registrován: 26 pro 2011, 08:34
Bydliště: Havířov

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od bassattack » 19 led 2012, 09:44

Sám jsem před týdnem dával moji Astru na repas čerpadla kvůli přidřenému pístu ventilu a závadě řj čerpadla (X20DTL, r.v.1999). V polsku (na doporučení mého mechanika) mi to v autorizovaném servisu Bosch udělali za 3000 PLN což vychází cca 17000Kč. Cena je za kompletní servis včetně demontáže z vozu, montáže a diagnostiky. Autíčko jezdí zase jako nové. Zde je vizitka.

Obrázek

Já jsem z Havířova a mám to nějakých 37Km. Snad to někomu pomůže...
Opel Astra G. 2.0Di, 60KW, X20DTL, r.v. 1999, 3dv., 190000Km...

argonaut2006
Příspěvky: 2
Registrován: 08 úno 2012, 16:51

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od argonaut2006 » 08 úno 2012, 16:56

Zdravim mohl by mi nekdo poradit mam cerpadlo VP44 a ted jsem zjistil ze mi z nej rosi nafta pod jednim sroubem prikladam odkaz na obrazek kde je ten sroub oznacen auto jezdi normalne ma s tim nekdo zkusenost?je cerpadlo KO nebo by stacilo pretesnit ten sroub?
http://imageshack.us/photo/my-images/850/vp44.png/
Dekuji za kazde info

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Marťasek » 08 úno 2012, 17:10

no to je snad odvzdušňovací šroub ne? Dát pod něj novou měděnou/hliníkovou podložku a jedeš dál ne?
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

argonaut2006
Příspěvky: 2
Registrován: 08 úno 2012, 16:51

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od argonaut2006 » 08 úno 2012, 17:50

no to kdybych vedel :wink: ja jenom vim ze to kolem toho trochu protika tak se ptam zde zkusenejsich :D

mikulka99
Příspěvky: 2
Registrován: 25 dub 2012, 01:50

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od mikulka99 » 25 dub 2012, 02:00

zdravím všechny, taky mám problémy s tímhle čerpadlem a už si nevím rady, je to motor 2.0ditd r.v.1999 v mazdě, snad nevadí že píšu sem,ale tady se to víc řeši
auto nechce nastartovat ani za tepla ani za studena, ale po roztáhnutí naskočí, studenej motor čoudí a jsou nerovnoměrný otáčky, když se zahřeje je to lepčí, nekouří skoro vůbec. při jedný cestě mi začalo blikat žhavení - porucha motoru a rázem už se autu nechtělo moc jet. a hlaní problém při jízdě byl ten, že když vyřadím a neprošlápnu plyn tak motor okamžitě chcípne :roll:

chtěl sem na diagnostiku,ale tady u nás mi to není nikdo schopnej napíchnout, tak už nevím co dělat, jestli poslat čerpadlo na repas, pak si říkám jestli to není to čidlo otáček na klice, nemá někdo takovou to zkušenost? předem díky za reakce :arrow:

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Marťasek » 25 dub 2012, 06:55

V mazdě diagnostiku nemají?! Hele a co říct kdy se ta závada objevila? zničehož nic? Bylo na autě něco děláno? Rozvody a tak?
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

mikulka99
Příspěvky: 2
Registrován: 25 dub 2012, 01:50

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od mikulka99 » 25 dub 2012, 09:34

V mazdě diagnostiku mají,ale do nejbližšího to mám 100 kilometrů co jsem hledal, a jet s tím takovou dálku, když mi to na každý křižovatce chvípne moc nejde, a jet tam na podvalu tak zas vyhodím furu penez co budu potřebovat na opravu. Já právě nevím kdy se závada objevila, už jsem to tak koupil, předchozí majitel říkal že to nešlo nejprv startovat za tepla, ale mě to nejde ani za studena. že o prý na diagnostice bylo,řekli,že je špatné čidlo na čerpadle, ale nebyli schopní říct které to je, tak nevím,zdá se mi to nějaké divné.
na autě se prý nic nedělalo, krom výměny palivovýcho filtru.
nevim jestli to má souvislost nebo ne,ale taky mi nefunguje tachometr, někde sem se dočet, že když je špatné čidlo na klice nejde otáčkoměr,ale ten u tohohle auta není, tak mě napadlo jestli to špatné čidlo tady nevyřadí tachometr, možná to je kravina, mám to auto pár dní a teprve se seznamuju a študuju :oops:

Pája
Příspěvky: 23
Registrován: 08 úno 2006, 07:29

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Pája » 10 kvě 2012, 17:16

Ahoj. Chci preventivně vyměnit přepadové hadičky od vstřiků. Jaký má hadička průměr a kolik ji budu potřebovat? Musí se při výměně sundat ventilové výko?

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Alzafir » 10 kvě 2012, 17:41

Jestli to máš na géčko ( 2,0 nebo 2,2) tak vnitřní průměr 3,2mm a metr hadice stačí. Víko nesundávej, ale počítej s tím, že se stará hadička může urvat u vstřiku, pak se obrň trpělivostí, než to vyšťouráš :lol:
A u plastových téček starou hadičku rozřízni. Téčka ochotně praskají, nové asi 130Kč.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Pája
Příspěvky: 23
Registrován: 08 úno 2006, 07:29

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od Pája » 11 kvě 2012, 13:32

Tak jo díky. Koupím hadičku a zkusím to. :D

jezatka
Příspěvky: 1
Registrován: 13 kvě 2012, 17:32

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od jezatka » 13 kvě 2012, 17:56

Ahoj,
mám Saaba 9-3 a je v něm taky toto čerpadlo, motor 2,2TDI.
Momentálně nepojízdný, bez upozornění při jízdě kleknul, hlásí závadu P1635. Několik dnů před tímhle problémem se auto chytlo až po opakovaném startu.
Co by s tím mohlo souviset.. na konci zimy, se mi několikrát stalo, že auto kouřilo a nemělo vůbec zátah, jelo dejme tomu na čtvrt plynu, nešlo ani do otáček. Po opakování startování už bylo ok. Asi po 14 dnech zas jezdilo bez problému. Auto mám téměř 2roky, od začátku svítí porucha EGR ventilu, ale nijak jsme to neřešili.
Parkuju v kopci a je fakt, že posl. dobou jsem jezdila na rezervu.
Jinak tankuji Agip. Starter točí, ale auto se nechytá.
Děkuji za případné reakce jak ho přivést k životu. Bude to řešit servis, nicméně mě to zajímá!

Uživatelský avatar
marko100le
Příspěvky: 337
Registrován: 07 čer 2009, 08:27
Bydliště: ruzomberok

Re: Čerpadlo VP44

Příspěvek od marko100le » 01 čer 2012, 07:06

Nerad ale pridavam sa k ostatny co im prdlo cerpadlo :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: .
Vcera mi neslo nastartovat auto az po dlhom toceni chytilo,co mi do teraz len tak nespravilo.
Zdalo sa ze je vsetko OK no ale ,dneska si to frcim po meste a zrazu kontrolka motora a 3 sekundy na to som uz stal na krajnici.
Auto sa uz nepodarilo nastartovat. :cry: :( :(
Dnes budem mat diagnostiku ale asi viem kam to bude smerovat.
Ma nalietanych 240 000 km tak sa to dalo cakat.
Moja otazka je ako sa demontuje cerpadlo von, co treba rozobrat a co vsetko okrem samotneho repasu mi bude treba vymenit.

Vopred dakujem vsetkym za rady

Odpovědět