anydrajdenny píše:Už mlčím
Jen mi prosím vysvětli,co u vás na Slovensku snímá snímač otáček v bloku motoru.
U nás v Česku snímá otáčky klikové hřídele a snímá vztažnou značku pro předvstřik.která je na klikovém hřídeli-např chybějící zub.
O tom ,co v čerpadle odchází vím taky asi dost málo,nechám se u tebe proškolit.
Možná se toho dozvím víc než ví i sám výrobce Bosch-kam jezdím dost pravidelně asi 20let.
Jinak ten koncák odchází vždy z důvodu mechanického opotřebení čerpadla a jeho přehřátí.Takže po samostatné výměně jednotky se tato závada velmi rychle opakuje.
Vím i o člověku,který jej nahrazuje jiným\neprozradí typ-je to jeho kno how\,pak to vydrží velmi dlouho,ale system má pak jiné mouchy-to je zase moje know how.
Přispěvovatel
Oprava te elektroniky neresi puvod zavady.Vetsinou je pridreny pist v cerpadle, pak to odnese spinaci tranzistor v elektronice.Po oprave to muze, ale nemusi chvilku vydrzet.
joe
Přispěvovatel
ano, toto je velmi rozsireny mytus, nie je vsak na nom ani trochu pravdy.
jediny piestik, ktory sa pridiera, je piestik na presuvniku predvstreku a jeho obtokovy ventil riadi druhy koncovy tranzistor (ten, ktory neodchadza).
pravda je taka, ze tieto cerpadla maju niekolko konstrukcnych vad, ktore navzajom sice nesuvisia, ale mozu sa vyskytnut naraz (co je vzhladom na hodinovy a kilometrovy prebeh cerpadla logicke), a potom vznikne takato fama.
presuvnik sa pridiera kvoli zlemu materialovemu a konstrukcnemu dizajnu, kedy Bosch prebral system riadenia predvstreku z cerpadiel VP 29-37. zjednodusene povedane, VP29 pocas behu s presuvnikom jemne trasie (kvoli mech. odporom vysokotlakej casti) takze sa nestihne zadriet. VP44 (system Lucas) taketo odpory nema a preto sa piestik zadrie.
koncovy tranzistor davkovacieho ventilu odchadza kvoli prudovemu poddimenzovaniu jeho privodnych vodicov a tepelne nevyhovujucemu uchyteniu kremikoveho cipu o podlozku. prerazeny cip (v hmote) som este nevidel, prakticky vzdy sa bud odpali nozka alebo sa oddeli cip od podkladu.
PSG 5 od r.v. 2004 maju preto privod k S vyvodu tranzistora zdvojeny (ako bol na jednotkach PSG 2) a vylepsene "prilepenie" cipu o podlozku. sanca, ze na tychto jednotkach odide koncak je preto velmi nizka.
casto sa zabuda na to, ze elektronika je chladena zospodu naftou, ktora preteka cerpadlom. staci maly vypadok plynuleho toku nafty cerpadlom a chladenie prestane byt funkcne, nasledkom coho sa koncovy tranzistor prehreje a nastava bud odpalenie nohy alebo oddelenie kremika od podkladu.
u starsich aut s popraskanymi prepadovymi hadicami, zaustenymi do sania cerpadla je vyskyt bubliny otazkou casu. auto nenastaruje na prve otocenie klucika, nastavaju dalsi pokusy o start s prazdnou komorou - a tranzistor je v tahu skor, ako si cerpadlo natiahne naftu
cize, ak chcete predlzit zivot cerpadiel VP29/30/44, tak:
- majte vzdy aspon 1/4 nadrze
- mente v rocnych intervaloch prepadove hadice
- u oplov kazdych 100 000 km O kruzky na vtrekoch
- startujte kratko, ak nechyti na prvy pokus, nechajte dostatocnu pauzu pred dalsim startovanim.
ak je oprava koncoveho stupna urobena kvalitne a cerpadlo nie je mechanicky na konci svojho zivota, vydrzi este velmi, velmi dlho.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 44&start=0