No trošku tě poupravím
V astře G je motor X17DTL a má 55kw je to německý motor a pověst jeho naftového čerpadla a praskání hlavy ho předchází...
Pak se ještě dělal do tohohle auta motor Y17TD s 60kw Isuzu (japonec) a ten je více povedený a co vím tak i malounko úspornější než němec. Pokud by jsi opravdu chtěl jít do nafty tak jedině Astru s ISUZU motorem.
Já měl Astru F X17DTL němec 50kW (na 90% je to stejný motor jako v Astře G jen s tím rozdílem, že byl navýšen výkon ještě o těch 5kW - a to asi díky čerpadlu s elektronikou, která se hooodně kazí - prostě 250tis km a čerpadlo jde do kitek + - jsou samozřejmě jako všude vyjímky) Po 11letech co jsem měl Astru s dizlem jsem na něm děla 3x hlavu (hned po koupi praskla) 9tis
pak za rok na to tekl olej tak gufera ventilů 2tis a rovnou hydroštely myslím tady za 2tis + 800kč výměna, za 4 roky praskla zas hlava na jiném místě a to šla druhá 12tis, po dalších 3 letech opět hlava ale pouze těsnění 5tis - asi v důsledku ponechání starých šroubů do hlavy při poslední výměně? nevím... Potom po cca 280tis odešlo turbo - vrak zánovní s Gčka za 8tis + 1000kč výměna. Po výměně auto nebývale ožilo a spotřeba šla rapidně dolů! jezdil jsem i pod 5L/100km!! a před 5 měsící jsem ho už raději prodal
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
naftu v astře a s německým motorem nikdy! s autem jsem za 11 let najel cca 190tis a choval se k ní slušně.
Tak asi tak mé zkušenosti s německým dizlem.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504