Astra 1.2 vs. 1.4

Na co vše si dát pozor, rady při koupi ze zahraničí a další
PeterToretto
Příspěvky: 3
Registrován: 12 dub 2012, 12:02

Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od PeterToretto » 12 dub 2012, 12:10

ahojte .. už asi mesiac navštevujem toto forum a teraz som sa prihlasil. Už dlhšiu dobu pozeram ake auto kupiť a som už rozhodnuty pre Astru len mam dilemu s motormi. Neviem či sa mi oplati zhanať 1.2 alebo kupiť 1.4 tych jedna dvojek je sakra malo ale odradza ma 1.4-ka preto že som čítal dosť problemov s riadiacimi jednotkami. 1.6tka je tiež v pohode ale pre mna je podstatna ekonomika. Teraz mam swifta 1.6 .. mam ho už 4,5 roka a max. spokojnosť a spotreba do 6litrov len už sa pomaly rozpada :( Najazdim ročne asi 15.000km no a ak sa zmestim tiež do 6litrov tak by som bol rad. Aj nad dieselom som uvažoval ale tam su problemy s čerpadlami ako som sa dočital tak to by sa mi mohlo pekne predražiť. Tak otazka teda je že aký motor :?

Reklama
 

Uživatelský avatar
Lake292
Příspěvky: 845
Registrován: 30 srp 2011, 14:55
Bydliště: Brno

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od Lake292 » 12 dub 2012, 12:27

kde si sa docital ze 1.4 maju problemy s RJ? Co viem tak to maju problem 1.6ky

PeterToretto
Příspěvky: 3
Registrován: 12 dub 2012, 12:02

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od PeterToretto » 12 dub 2012, 12:54

tu na som to videl .. :roll:

Uživatelský avatar
Lake292
Příspěvky: 845
Registrován: 30 srp 2011, 14:55
Bydliště: Brno

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od Lake292 » 12 dub 2012, 12:57

ved daj priklad :P

Uživatelský avatar
kubeSRi
Příspěvky: 2029
Registrován: 03 dub 2011, 17:52
Bydliště: Zlinsko

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od kubeSRi » 12 dub 2012, 12:58

1.2 :o vem 1.6 8v a budeš v klidu

odobně mám 1.4 a spíš bych se bál ventilů taky může běhat na 3 válce třeba nahodile...pozlobit tě může jakýkoliv motor
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...

Uživatelský avatar
Respo
Příspěvky: 564
Registrován: 12 bře 2009, 23:09
Bydliště: Bratislava 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od Respo » 12 dub 2012, 13:02

problém z RJ má hlavne 1.8 85kw x18xe1 ...
1.6 16V má zlú ovalitu valcov a často sa tak stáva že žere viac oleja ako benzínu ...
1.4 16V z14xe , x14xe neviem o nejaký zásadných problémoch ... jedine že ak jazdíš pod otáčky a nevytáčaš to tak sa ti podpalujú ventily ... ale to u každého vysoko a vyžšie otáčkového motora ...
alebo zapalovacia lišta ... ale to má asi každý motor keď tak pozerám
ja mam z14xe a hlavne mesto jazdím a som okolo 8l/100km je to asi najrealnejšia spotreba mam to spriemerované na 120 000km a 90% stoho je mesto
osobne by som šiel do 1.8 92kw z18xe alebo do 2.0 16V x20xev super motory stým že ten 1.8 vie jazdiť po meste kludne aj za 8l ako moja 1.4
alebo potom teda 2.0 ktorých je tiež pomerne málo a ak aj je tak je to vylagrovaný motor :roll:

ak uvažuješ však 1.4 alebo 1.2 tak rozhodne 1.4 ... rv. už je na tebe ak si chceš dorábať nejakú výbavu do auta tak 98,99 tie majú predprípravu fakt na všetko
alebo potom novšie ale to už sú z14xe ( elektronická škrtiaca klapka ) ja to mam a spokojnosť aj keď mne je sympatickejšie lanko :lol:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tu odstrihnite - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Opel astra g 1.4 16V 2003 Z14XE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=24585

MaR
Příspěvky: 162
Registrován: 06 bře 2010, 11:37
Bydliště: kousek od ValMezu
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od MaR » 12 dub 2012, 14:54

já osobně mám s 1.4 naježděno přes 160 000 a kromě zapalovací lišty a přetěsnění hlavy prakticky žádný problém... Takže nemyslím že by ten motor byl špatný...
Vauxhall Astra 1.4 16v 90 koníků, 06/1999, holt už má 11 let a 316 000 km za sebou :-)
Opel Vectra C Caravan 1.8 16v 90KW... To je jiný kočár

Uživatelský avatar
ála
Příspěvky: 1437
Registrován: 25 kvě 2009, 18:05
Bydliště: Chrudim city
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od ála » 12 dub 2012, 15:40

vem 1.4 twinport... mas tam uz retez a nemusis resit rozvody

Uživatelský avatar
mexxo
Příspěvky: 2388
Registrován: 22 led 2008, 00:46
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od mexxo » 12 dub 2012, 17:42

1.2 určite nie :o
Ja osobne by som bral Z22SE, alebo Z18XE.
Ale ak chceš niečo z tých menších, tak tú 1.4 twinport (aj keď aj tie staršie 1.4ky sú v pohode), ako píše ála, alebo tá 1.6 8ventil, čo píše kubes. Ideálne 62kw.

Uživatelský avatar
kubeSRi
Příspěvky: 2029
Registrován: 03 dub 2011, 17:52
Bydliště: Zlinsko

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od kubeSRi » 12 dub 2012, 17:46

tak ty dva zmin'ované bych mu vubec nedoporučil :o ..navíc píše že chce jezdit úsporně,,,taky si mohl napsat jaký máš rozpočet
astra G 5dv: xenony,opc front,16''corsa D... momentálně bílá+černá střecha a ruzne upravy...

Uživatelský avatar
Samothe
Příspěvky: 2443
Registrován: 22 čer 2007, 10:16
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od Samothe » 12 dub 2012, 18:02

1.6 8V

Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 2005
Registrován: 21 led 2009, 20:20
Bydliště: Hradec Kralové
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od Fritol » 12 dub 2012, 18:14

ála píše:vem 1.4 twinport... mas tam uz retez a nemusis resit rozvody
by ses divil :D se to nahatuje jak kšandy.. dyt tam je řetizek jako mam ja na krku řetízek..
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998
Diagnostika: op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí

PeterToretto
Příspěvky: 3
Registrován: 12 dub 2012, 12:02

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od PeterToretto » 12 dub 2012, 23:08

no chalani ste mi relativne dosť pomohli .. vidim to asi na tu 1.4 s lankom .. teraz neviem či ma ten motor X alebo Z :? mam doma ešte focusa 99 ale tam citiť male oneskorenie plynu asi tak sekundu .. na swifte mam lanko a je to podstane živšie auto .. teda aspon na pocit. Čo sa tyka tej astriny tak rozpočet nejaky nemam ale chcem brať niečo od spodu .. teda z tych lacnejšich variant s tym že konečne chcem mať auto na obraz svoj takže postupne ho malinko vyladiť :) šak to každy pozna .. ako počitam s tym že investicie budu donho stale ale snad vyberiem ten spravny kus :D Prve auto /swift/ som kupoval ked som mal 18 a skusenosti žiadne .. aj to tak dopadlo keby nebolo take zhnite tak v pohode .. potom som kupoval focusa a ten zatial pol roka bez chybičky jazdi nič som na tom nemenil .. len som ho komplet popozeral ale je to dovoz ..

a ešte k tomu motoru .. tak X14 alebo Z14? .. liši sa to nejako kilowatmi??

Uživatelský avatar
Respo
Příspěvky: 564
Registrován: 12 bře 2009, 23:09
Bydliště: Bratislava 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od Respo » 12 dub 2012, 23:46

x14xe škrtiaca klapka je na lanko ... v porovnaní so Z je ten istý motor ibaže Z ma "lepšie" emisie a má elektronickú škrtiacu klapku Z má katalizátor na zvodoch a 2 lambda sondy jednu pred a druhú za katom .
X ( ak sa pletiem opravte ma ) ma kat za zvodmi a jednu lambdu pred katom
a neviem presne do kedy sa x14xe vyrabalo ale do 99 určite ( teda predpríprava na takmer veškerú výbavu )

oba maju rovnaký krútiaci moment aj kw ... ibaže podla mna tá lanková X pocitovo ide lepšie ( ta odozva na plynový pedal je mi sympatickejšia u lanka )
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tu odstrihnite - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Opel astra g 1.4 16V 2003 Z14XE
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=47&t=24585

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 714
Registrován: 27 črc 2006, 16:50
Bydliště: Slovensko

Re: Astra 1.2 vs. 1.4

Příspěvek od Arwy » 14 črc 2012, 14:31

Musíš sa rozhodnúť sám, či chceš motor staršej generácie X..... alebo novšej Z..... . Aký je medzi rozdiel Ti už chalani napísali. Počítaj s tým, že X motory na reguláciu voľnobehu používajú obtokový ventil a krokový motorček - budeš musieť dbať na čistotu škrtiacej klapky a krokáča. Inak budeš mať problém s kolísaním otáčok, prípadne so stopovaním motora po zošliapnutí spojky. Na X motor sa horšie dorába tempomat. Na druhú stranu má katalyzátor pod motorom a jednu lambda sondu, regulátor tlaku paliva a vratné palivové potrubie.
Z motory nemajú problémy s kolísaním voľnobehu, nemajú obtokový ventil pre voľnobeh, všetky podporujú funkciu tempomantu (ale bude potrebné dorobiť kabeláž), nemajú vratné palivové potrubie. Ak sa rozhodneš pre Z16XE, tak sa na nej dá softvérovo deaktivovať EGR ventil (pri 1.4 až od tuším 2003, alebo 2004). Na druhú stranu majú katalizátor spojený so zvodmi a dve lambda sondy. Často sa stáva, že tieto Z motory majú problém s RJ motorov (konštrukčné riešenie, umiestnenie RJ na bloku motora, zaťažovanie vybráciami a teplom), ale je to tým, že ich u nás jazdí najviac (pozri inzerciu na SK, všetko sú 1.4 a 1.6. Kúpiť 1.8 je takmer nemožné a o nejakých 2.0 už ani nehovorím). 16 ventilové motory pri podtáčaní, jazdení po meste pri nedostatočne zohriatom motore a jazdení na "spotrebu" trpia pridieraním ventilov. Čo sa týka spotreby, tak rozdiel medzi 1,4 a 1,6 je minimálny ak vôbec nejaký. Kompromis by som videl v Z16SE, čo je 1.6 s elektronickým plynom a 8 ventilovou technológiou.
No každopádne počítaj s tým, že ak chceš kupovať 10 až 12 ročné auto, tak nejakým investíciaám sa nevyhneš a vždy to bude mačka vo vreci nech Ti tu poradíme čokoľvek.
Ja osobne, ak by som kupoval znovu G-čko, tak by som bral Z18XE.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Opel Astra J Sport, 1.6, 85 kW, A16XER+LPG, r.v. 2010; Ex Opel Astra G, Z14XE, Ex Opel Astra G, X16XEL

Odpovědět