14,8V na volnobehu ... problem ci nie?
14,8V na volnobehu ... problem ci nie?
zdravim mam astra G 98 motor x16xel
zmeral som napatie na baterke(varta silver dinamic 61Ah cca 6mesiacov ma) pri vypnutom motore 12,7V
co je v norme podla mna, ale po nastartovani vyskocilo napatie az na 14,8V po zasvieteni svetiel kleslo na 14,65V
v prirucke Jak na to pisu ze normalne napatie je 14,2V-15,2V ja vsak viem ze napatie na baterke by
nemalo prekracovat 14,4V mam teda navstivit servis(vymena regulatora) alebo to nieje potrebne?
a este vonku bolo pri merani priblizne 4°C
zmeral som napatie na baterke(varta silver dinamic 61Ah cca 6mesiacov ma) pri vypnutom motore 12,7V
co je v norme podla mna, ale po nastartovani vyskocilo napatie az na 14,8V po zasvieteni svetiel kleslo na 14,65V
v prirucke Jak na to pisu ze normalne napatie je 14,2V-15,2V ja vsak viem ze napatie na baterke by
nemalo prekracovat 14,4V mam teda navstivit servis(vymena regulatora) alebo to nieje potrebne?
a este vonku bolo pri merani priblizne 4°C
Cierna Astra G 1.6 16V
- Reklama
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 15 říj 2011, 13:06
Re: 14,8V na volnobehu ... problem ci nie?
ja mám zas opačný problém, po naštartovaní je napätie 13 - 13.3V. Málokedy je tam 14.5V, skoro vobec(sledujem cez davidov PP). Čo sa týka vyroby el. v aute viem len toľko že je tam alternator a diodovy mostik Čo može byť v háji? Zrepasovať alternátor treba? Mal niekto podobny problém? Viem že je tažko určiť kde je chyba, ale aspoň načo sa treba zamerať.
Re: 14,8V na volnobehu ... problem ci nie?
to by mohlo byt alternatorom...
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: 14,8V na volnobehu ... problem ci nie?
tomas.guru: stáří a stav baterky?
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 15 říj 2011, 13:06
Re: 14,8V na volnobehu ... problem ci nie?
baterka má ani nie 2 mesiace, a to som ju už musel raz dobíjať, keď som preparkoval auto na koniec parkoviska aby som ho umyl, a mal pri tom pustené rádio ani nie 10 minút. Auto už nenaštartovalo. 90% jazdíme len po meste, takže baterka sa zrejme takým napätím nestiha dobíjať.
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: 14,8V na volnobehu ... problem ci nie?
Takže to odpovídá alternátoru - ten při volnoběhu musí dávat přes 14 Voltů. Můžeš mít v háji některou z usměrňovacích diod na můstku. Tady pomůže repase. Pokud je kabeláž silnoproudu v pořádku, tak ten altík čeká na opravu.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 15 říj 2011, 13:06
Re: 14,8V na volnobehu ... problem ci nie?
ten mostík sa nachádza priamo v alternátore?
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: 14,8V na volnobehu ... problem ci nie?
Ano, je napájen společně s regulátorem na zadním čele alternátoru.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)