Problém s elektrikou
Problém s elektrikou
Zdravím, prosím o radu protože už nevím kudy kam.
Někdy v prosinci jsem začal mít problém se startováním, dobíjením baterie a blikání světel při řazení. Nechal jsem auto proklepnout a byl problém v alternátoru kdy dával na volnoběh pouze 12.4V tak jsem nechal udělat kompletní repas a čekal že problém bude odstraněn.
Ale ouha, alternátor dával 14.2V a moje problémy mám pořád stejné. Tady na foru jsem našel že to je málo proudu tak jsem koupil nový alternátor a nechal vyměnit.
Těšil jsem se že bude po problémech a zas nic. Nový alternátor dává na volnoběh 14.8V a pořád jsem měl problém se startováním, dobíjením baterie a blikáním světel. Tak znovu servis, diagnostika a kde nic tu nic. Bylo mi řečeno že to můžou dělat žhaviče tak jsem je nechal vyměnit ( měl jsem tam BOSCH ( na nich najeto cca 130t km ) tak jsem tam dal také BOSCH )
Startování se zlepšilo ale ostatní problémy se pořád drží. Tak jsem to pozoroval a jezdil na diagnostiku a teď už si nevím rady.
na co jsem přišel.
1) Při nastartování studeného motoru se mi vždy rozklepou ručičky na budíkách a znovu projíždí start kontrolek. tzn. nastartuju spadnou ručičky poté se zaklepou nahodí se všechny kontrolky a zase postupně pozhasínaj a vše jede jak má.
2) Když během jízdy řadím nebo jenom sundám nohu z plynu tak vidím jak probliknou světla
3) Leze špatně proud na baterku
Po nastartování naměřím na alternátoru 14.8V, ale když to dám změřit na baterce tak je tam jenom 13.7V ( rozsvítím světla a na baterce to klesne na 12.5V a když zahýbu s volantem tam je na baterce jenom 11.8V )
Hledal jsem dál a zjistil jsem že tyto hodnoty naměřím na baterce ale když měřím plus na baterce a mínus na motoru tak tam jde vždy 14.6V a při rozvícených světlech a hýbání volantem 14.4V. Myslel jsem si že je problém někde v ukostření a tak jsem dal mezi kostru motoru a karoserii kabel a najednou mám krásné hodnoty mezi 14.8 - 14.2V na baterce. Podle toho co všechno zapnu.
Říkal jsem si že je tím problém nalezen a dočasně vyřešen, ale ouha. Jaké bylo moje zklamání při první jízdě.
Start za studena pořád problém s ručičkama, sundám nohu z plynu nebo řadím a světla blikají pořád vesele dál.
Jsem v koncích a už nevím kde by se to dalo hledat.
Díky za radu všem.
PS: Auto Zafira r.v. 2001 motor 2.0DTL 16V 60KW najeto 300t km
Někdy v prosinci jsem začal mít problém se startováním, dobíjením baterie a blikání světel při řazení. Nechal jsem auto proklepnout a byl problém v alternátoru kdy dával na volnoběh pouze 12.4V tak jsem nechal udělat kompletní repas a čekal že problém bude odstraněn.
Ale ouha, alternátor dával 14.2V a moje problémy mám pořád stejné. Tady na foru jsem našel že to je málo proudu tak jsem koupil nový alternátor a nechal vyměnit.
Těšil jsem se že bude po problémech a zas nic. Nový alternátor dává na volnoběh 14.8V a pořád jsem měl problém se startováním, dobíjením baterie a blikáním světel. Tak znovu servis, diagnostika a kde nic tu nic. Bylo mi řečeno že to můžou dělat žhaviče tak jsem je nechal vyměnit ( měl jsem tam BOSCH ( na nich najeto cca 130t km ) tak jsem tam dal také BOSCH )
Startování se zlepšilo ale ostatní problémy se pořád drží. Tak jsem to pozoroval a jezdil na diagnostiku a teď už si nevím rady.
na co jsem přišel.
1) Při nastartování studeného motoru se mi vždy rozklepou ručičky na budíkách a znovu projíždí start kontrolek. tzn. nastartuju spadnou ručičky poté se zaklepou nahodí se všechny kontrolky a zase postupně pozhasínaj a vše jede jak má.
2) Když během jízdy řadím nebo jenom sundám nohu z plynu tak vidím jak probliknou světla
3) Leze špatně proud na baterku
Po nastartování naměřím na alternátoru 14.8V, ale když to dám změřit na baterce tak je tam jenom 13.7V ( rozsvítím světla a na baterce to klesne na 12.5V a když zahýbu s volantem tam je na baterce jenom 11.8V )
Hledal jsem dál a zjistil jsem že tyto hodnoty naměřím na baterce ale když měřím plus na baterce a mínus na motoru tak tam jde vždy 14.6V a při rozvícených světlech a hýbání volantem 14.4V. Myslel jsem si že je problém někde v ukostření a tak jsem dal mezi kostru motoru a karoserii kabel a najednou mám krásné hodnoty mezi 14.8 - 14.2V na baterce. Podle toho co všechno zapnu.
Říkal jsem si že je tím problém nalezen a dočasně vyřešen, ale ouha. Jaké bylo moje zklamání při první jízdě.
Start za studena pořád problém s ručičkama, sundám nohu z plynu nebo řadím a světla blikají pořád vesele dál.
Jsem v koncích a už nevím kde by se to dalo hledat.
Díky za radu všem.
PS: Auto Zafira r.v. 2001 motor 2.0DTL 16V 60KW najeto 300t km
- Reklama
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s elektrikou
Mno dle toho co popisujes, tak bych videl problem jeste v nejakem dalsim ukostreni. Mozna bych jeste skouknul jak je na tom servo. To je taky dobry zrout.
Re: Problém s elektrikou
Moze to robit zla baterka. Pozicaj si od niekoho dobru baterku , namontuj do svojho auta a skus ci sa to nezmeni...
Re: Problém s elektrikou
Na 90% je to baterka, slabá, mrtvá ...
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: Problém s elektrikou
Na diagnostice mi na servo řekl že je v normě. Nevím co to znamená ale ukazoval mi tam nějaké hodnoty mezi kterýma by mělo být a tak to i je.
Půjčím si baterku a uvidím co to udělá. Dám vědět jak jsem dopadl.
Díky za nasměrování co ještě otestovat.
Půjčím si baterku a uvidím co to udělá. Dám vědět jak jsem dopadl.
Díky za nasměrování co ještě otestovat.
Re: Problém s elektrikou
K bodu 2, to probliknutí způsobuje mžikové připojení žhavení. S tím moc nezmůžeš, taky jsem se marně pokoušel.
Jinak souhlas, vidím to na baterku.
K bodu 3, popiš, jak to měříš. Měření baterky , tzn + a - měříš na pólech, baterky, kde máš - měřáku při měření na alternátoru, ono ne vždy je kostrou, to co se tak tváří!!
Změř napětí mezi alternátorem a baterkou, konkrétně + alternátor + baterie.
Jinak souhlas, vidím to na baterku.
K bodu 3, popiš, jak to měříš. Měření baterky , tzn + a - měříš na pólech, baterky, kde máš - měřáku při měření na alternátoru, ono ne vždy je kostrou, to co se tak tváří!!
Změř napětí mezi alternátorem a baterkou, konkrétně + alternátor + baterie.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- vasekpetr1
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 24 led 2006, 08:33
- Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče
Re: Problém s elektrikou
Přimlouval bych se i za kontrolu kostřícího kabelu od mínusu baterky na železo motoru. Zkus při tom měření napětí změřit, jestli nemáš při nahozeném motoru úbytek napětí mezi mínus pólem baterky a kostrou alternátoru - měřák musí při jakémkoli stavu stále ukazovat 0 Voltů. Pokud se ukáže rozdíl napětí, je to špatně a musíš najít, kde ten rozdíl napětí vzniká - očistit oka kabelu, podotahovat šrouby připojení kabelu. Toto můžeš zkusit proměřit i na plusu baterky a plusu alternátoru (pozor na nechtěné "šmrncnutí" a následný zkrat s upálením hrotu měřících šňůr). Klidně může být vyhřáté oko silného kabelu a následný přechodový odpor dokáže divy. To samé při "nalomeném" lanu v kabelu, kdy proud vede jen pár lanek.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.
A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)