Problém s elektrikou

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Nox
Příspěvky: 4
Registrován: 06 čer 2011, 13:04

Problém s elektrikou

Příspěvek od Nox » 08 bře 2012, 12:06

Zdravím, prosím o radu protože už nevím kudy kam.

Někdy v prosinci jsem začal mít problém se startováním, dobíjením baterie a blikání světel při řazení. Nechal jsem auto proklepnout a byl problém v alternátoru kdy dával na volnoběh pouze 12.4V tak jsem nechal udělat kompletní repas a čekal že problém bude odstraněn.

Ale ouha, alternátor dával 14.2V a moje problémy mám pořád stejné. Tady na foru jsem našel že to je málo proudu tak jsem koupil nový alternátor a nechal vyměnit.

Těšil jsem se že bude po problémech a zas nic. Nový alternátor dává na volnoběh 14.8V a pořád jsem měl problém se startováním, dobíjením baterie a blikáním světel. Tak znovu servis, diagnostika a kde nic tu nic. Bylo mi řečeno že to můžou dělat žhaviče tak jsem je nechal vyměnit ( měl jsem tam BOSCH ( na nich najeto cca 130t km ) tak jsem tam dal také BOSCH )

Startování se zlepšilo ale ostatní problémy se pořád drží. Tak jsem to pozoroval a jezdil na diagnostiku a teď už si nevím rady.

na co jsem přišel.
1) Při nastartování studeného motoru se mi vždy rozklepou ručičky na budíkách a znovu projíždí start kontrolek. tzn. nastartuju spadnou ručičky poté se zaklepou nahodí se všechny kontrolky a zase postupně pozhasínaj a vše jede jak má.
2) Když během jízdy řadím nebo jenom sundám nohu z plynu tak vidím jak probliknou světla
3) Leze špatně proud na baterku
Po nastartování naměřím na alternátoru 14.8V, ale když to dám změřit na baterce tak je tam jenom 13.7V ( rozsvítím světla a na baterce to klesne na 12.5V a když zahýbu s volantem tam je na baterce jenom 11.8V )
Hledal jsem dál a zjistil jsem že tyto hodnoty naměřím na baterce ale když měřím plus na baterce a mínus na motoru tak tam jde vždy 14.6V a při rozvícených světlech a hýbání volantem 14.4V. Myslel jsem si že je problém někde v ukostření a tak jsem dal mezi kostru motoru a karoserii kabel a najednou mám krásné hodnoty mezi 14.8 - 14.2V na baterce. Podle toho co všechno zapnu.

Říkal jsem si že je tím problém nalezen a dočasně vyřešen, ale ouha. Jaké bylo moje zklamání při první jízdě.

Start za studena pořád problém s ručičkama, sundám nohu z plynu nebo řadím a světla blikají pořád vesele dál.

Jsem v koncích a už nevím kde by se to dalo hledat.
Díky za radu všem.


PS: Auto Zafira r.v. 2001 motor 2.0DTL 16V 60KW najeto 300t km

Reklama
 

HerryCZ
Příspěvky: 3041
Registrován: 03 bře 2009, 20:57
Bydliště: Frydek-Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s elektrikou

Příspěvek od HerryCZ » 08 bře 2012, 12:08

Mno dle toho co popisujes, tak bych videl problem jeste v nejakem dalsim ukostreni. Mozna bych jeste skouknul jak je na tom servo. To je taky dobry zrout.
Obrázek

Obrázek

Opel Zafira 1,8 92kW (Z18XE) 2000 Edition-Obyvak na uteku
Skoda 100 (722)-Muj stary dobry verny pritel na ktereho nedam dopustit
Skoda Fabia Combi 1,4MPi-S ni uz to neni tak squleee jako s S100

marwi
Příspěvky: 293
Registrován: 19 srp 2009, 12:21

Re: Problém s elektrikou

Příspěvek od marwi » 08 bře 2012, 12:37

Moze to robit zla baterka. Pozicaj si od niekoho dobru baterku , namontuj do svojho auta a skus ci sa to nezmeni...

Uživatelský avatar
Ondra B.
Příspěvky: 650
Registrován: 20 dub 2010, 13:45
Bydliště: Plzeň

Re: Problém s elektrikou

Příspěvek od Ondra B. » 08 bře 2012, 13:26

Na 90% je to baterka, slabá, mrtvá ... :evil:
Už ne Opel ....
Ex

Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE

Nox
Příspěvky: 4
Registrován: 06 čer 2011, 13:04

Re: Problém s elektrikou

Příspěvek od Nox » 08 bře 2012, 15:23

Na diagnostice mi na servo řekl že je v normě. :) Nevím co to znamená ale ukazoval mi tam nějaké hodnoty mezi kterýma by mělo být a tak to i je.

Půjčím si baterku a uvidím co to udělá. Dám vědět jak jsem dopadl.

Díky za nasměrování co ještě otestovat.

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Problém s elektrikou

Příspěvek od Alzafir » 08 bře 2012, 20:10

K bodu 2, to probliknutí způsobuje mžikové připojení žhavení. S tím moc nezmůžeš, taky jsem se marně pokoušel.
Jinak souhlas, vidím to na baterku.
K bodu 3, popiš, jak to měříš. Měření baterky , tzn + a - měříš na pólech, baterky, kde máš - měřáku při měření na alternátoru, ono ne vždy je kostrou, to co se tak tváří!!
Změř napětí mezi alternátorem a baterkou, konkrétně + alternátor + baterie.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Problém s elektrikou

Příspěvek od vasekpetr1 » 08 bře 2012, 20:35

Přimlouval bych se i za kontrolu kostřícího kabelu od mínusu baterky na železo motoru. Zkus při tom měření napětí změřit, jestli nemáš při nahozeném motoru úbytek napětí mezi mínus pólem baterky a kostrou alternátoru - měřák musí při jakémkoli stavu stále ukazovat 0 Voltů. Pokud se ukáže rozdíl napětí, je to špatně a musíš najít, kde ten rozdíl napětí vzniká - očistit oka kabelu, podotahovat šrouby připojení kabelu. Toto můžeš zkusit proměřit i na plusu baterky a plusu alternátoru (pozor na nechtěné "šmrncnutí" a následný zkrat s upálením hrotu měřících šňůr). Klidně může být vyhřáté oko silného kabelu a následný přechodový odpor dokáže divy. To samé při "nalomeném" lanu v kabelu, kdy proud vede jen pár lanek.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Odpovědět