2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
Zdravim,
byl jsem si nechat nachipovat Zafiru 2.0DTI (r.v. 2001) 74kW a při té příležitosti jsem si nechal na válcové brzdě změřit výkon.
Mohl by se na to někdo, kdo ví jak by měl ten průběh vypadat, podívat jestli to je u mě v pohodě? Mám takový pocit že točivý moment má špatnou křivku podle toho co jsem se kde dočetl. Nejde mi o ty nachipovaný průbehy ale o ty originální který jsou označený na obrázku jako old Hp a old Nm.
Předem díky
byl jsem si nechat nachipovat Zafiru 2.0DTI (r.v. 2001) 74kW a při té příležitosti jsem si nechal na válcové brzdě změřit výkon.
Mohl by se na to někdo, kdo ví jak by měl ten průběh vypadat, podívat jestli to je u mě v pohodě? Mám takový pocit že točivý moment má špatnou křivku podle toho co jsem se kde dočetl. Nejde mi o ty nachipovaný průbehy ale o ty originální který jsou označený na obrázku jako old Hp a old Nm.
Předem díky
- Reklama
Re: 2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
sa mi zda ze tam bude citit turboefekt pri tych cca 1600ot ale vrch krivky je viac "plocha" ako povodna, v spodnych otackach tam je nejaky cudny prepad ale na otackach okolo 1200 bezne nejazdis. Pocitovo ako vnimas ten chip, je to vyrazne citit na zrychleni, pruznosti ?
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Re: 2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
No ono už to bylo nachipovaný předtím než sem auto dostal takže rozdíl není znát, ale bylo to od někoho pochybnýho z hospody s notebookem na 92kW a zdála se mi vysoká spotřeba 8,1l/100, tak sem si to nachal udělat oficiálně a spotřeba klesla zhruba na 6,7 a výkon 97kW. Jinak se mi zdá, že to jezdí +- stejně.
Na netu všude píšou, že má být 230 Nm/1950 RPM a já mam 115 Nm/1950 RPM, těch 230 mám až na 2871 RPM.
Ještě tady podle toho jestli se tomu dá věřit, tak tam je tyrkysovou barvou 2.0DTI graf na pravo a vypádá uplně jinak.
http://www.vectra.cz/forum/attachments/opelpo.jpg
Na netu všude píšou, že má být 230 Nm/1950 RPM a já mam 115 Nm/1950 RPM, těch 230 mám až na 2871 RPM.
Ještě tady podle toho jestli se tomu dá věřit, tak tam je tyrkysovou barvou 2.0DTI graf na pravo a vypádá uplně jinak.
http://www.vectra.cz/forum/attachments/opelpo.jpg
Re: 2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
a nemas tam podla toho grafu nieco cez 190Nm ? Tam by u turbodieslu mal zacat rast podstatne krutiaci moment.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Re: 2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
Jestli myslíš na tech 1950 RPM tak tam mam 190Nm ale už s chipem, originál tam mam jen 165Nm, koukám že sem předtím napsal 115 to sem se upsal. Ale i tak jestliže tam má být 230 tak tech 165 je to nějak málo.
Re: 2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
neviem aky priebeh ma original neupraveny 74kW motor ale pises ze uz bol chipnuty pri kupe - potom tam niekto asi nieco zle nastavil - su rozne strategie nastavenia, niekto nahana vykon, niekto krutiaci moment, niekto chce potlacit turboefekt, niekto chce plochu krivku krutiaceho momentu v co najsirsich otackach.
Nemal si problem s turbom alebo selenoidom na turbe ? Moze byt ze prvy chip nebol optimalny, zalezi aky styl jazdy preferoval povodny majitel a ako si to dal nastavit.
Nemal si problem s turbom alebo selenoidom na turbe ? Moze byt ze prvy chip nebol optimalny, zalezi aky styl jazdy preferoval povodny majitel a ako si to dal nastavit.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Re: 2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
No sem to asi špatně napsal, původní majitel byl otec, auto kupoval jako nový, teď si koupil škodu yeti a ja dostal zafiru namísto fabieII se kterou jsem jezdil. Nechal si to chipnout v hospodě když byl nalitej Každopádě teď u přechipování tam hodili nejdřív originální software a pak přechipovali. Takže ty old hodnoty jsou jakože s originálním softwarem. Já nemam ponětí jak by měli ty křivky vypadat a jak by auto mělo jezdit, ale podle těch udajů co jsem našel na internetu, třeba ten druhy odkaz s tou křivkou a nebo že má být 230 Nm/1950 RPM mi to nesedí. Tak právě zjišťuju jestli něco neni špatně
Re: 2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
Nepozeraj na tie zidealizované krivky, je to len klamanie zákazníka, realita je úplne iná. Myslím, že ty to máš OK.
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: 2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
presne tak , ta krivka nieje realna, treba rozlisovat ci sa meria vykon na motore alebo na valcovej brzde kde to merias na kolesach uz.. preto ten rozdiel a v tom odkaze to je take ako pre deti malovane. Takisto tych 230Nm sa dosiahne len v urcitych otackach a treba respektovat rozptyl od samej vyroby, motory maju rozne vykony s urcitou pripustnou toleranciou.. ked ti hodili ten original soft tak si s tym jazdil aspon 50km alebo to rovno merali ?
podla mna nemusis mat strach, novy priebeh vyzera lepsie ale nezabudaj ze ostatne diely maju svoje limity tak sa treba ak autu aj chovat slusne aby sa neopotrebovalo vyrazne skor.
podla mna nemusis mat strach, novy priebeh vyzera lepsie ale nezabudaj ze ostatne diely maju svoje limity tak sa treba ak autu aj chovat slusne aby sa neopotrebovalo vyrazne skor.
Astra G - sportive, X20DTL, 1999, 3dv, spotreba 3,5-5 l/100km leto , 4,5-6 l/100km zima
Re: 2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
Tu sú nejaké krivky, ale je to motor 2.2DTI. http://www.moto-magazin.si/forum/viewtopic.php?t=348
Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)
Re: 2.0 DTI(74kW) Výkonová křivka
To nevim jestli s tim jezdili trvalo to cca 2 hodiny chipovani i s merenim + vymena vzduchovyho filtru.