Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
Zdravím,
jsem čerstvým majitelem astry, 2 týdny, 500km
pod kapotou mám X16XEL, se všemi jeho super vlastnostmi, trochu žere olej, kolísá na volnoběh. Jinak fajn, jede pěkně, spotřeba 6,7 dle PC. Nádrž jsem ještě nevyjezdil, takže to zatím nemůžu ověřit.
Můj problém:
Olej je v půlce mezi ryskami. Při studeným motoru, když je volnoběh, tak žádný problém. Ale jakmile se mi to ohřeje, od cca 85 a výš, tak při volnoběhu na mě začne pomrkávat kontrolka mazání (ta červená). Čím teplejší motor, tím víc bliká, a při teplotě cca 92-93 tak už na volnoběh trvale svítí, a i při 1000ot/min také. Takže radši i přišlápnu trochu plyn, ať to maže, nerad bych to zadřel. Mám v háji termostat, takže karton na chladiči, proto mi to vyleze přes těch 90, výměna bude také o víkendu.
Olej jsem zatím neměnil, neměl jsem teď čas. Moje podezření je, že je asi pěkně zahvízdanej filtr.
Ale jaktože to při studeným motoru do těch 85stupňů nezlobí.
Takže moje otázka, mohlo by to dělat ještě něco jinýho?
Lze nějak ověřit správnou funkčnost tlakového čidla oleje? Např. jaký odpor na něm naměřit.
No na tu výměnu mám přichystanej proplach motoru, samozřejmě nový filtr a olej.
Jo a původní majitel tam lil Texaco 10W40, já si od bráchy dolil litr Cinol 10W40, ale ještě nevím co tam naleju po té výměně. Má cenu dávat nějaký dražší, když mi to za těch 500km spapalo cca 2 deci oleje?
jsem čerstvým majitelem astry, 2 týdny, 500km
pod kapotou mám X16XEL, se všemi jeho super vlastnostmi, trochu žere olej, kolísá na volnoběh. Jinak fajn, jede pěkně, spotřeba 6,7 dle PC. Nádrž jsem ještě nevyjezdil, takže to zatím nemůžu ověřit.
Můj problém:
Olej je v půlce mezi ryskami. Při studeným motoru, když je volnoběh, tak žádný problém. Ale jakmile se mi to ohřeje, od cca 85 a výš, tak při volnoběhu na mě začne pomrkávat kontrolka mazání (ta červená). Čím teplejší motor, tím víc bliká, a při teplotě cca 92-93 tak už na volnoběh trvale svítí, a i při 1000ot/min také. Takže radši i přišlápnu trochu plyn, ať to maže, nerad bych to zadřel. Mám v háji termostat, takže karton na chladiči, proto mi to vyleze přes těch 90, výměna bude také o víkendu.
Olej jsem zatím neměnil, neměl jsem teď čas. Moje podezření je, že je asi pěkně zahvízdanej filtr.
Ale jaktože to při studeným motoru do těch 85stupňů nezlobí.
Takže moje otázka, mohlo by to dělat ještě něco jinýho?
Lze nějak ověřit správnou funkčnost tlakového čidla oleje? Např. jaký odpor na něm naměřit.
No na tu výměnu mám přichystanej proplach motoru, samozřejmě nový filtr a olej.
Jo a původní majitel tam lil Texaco 10W40, já si od bráchy dolil litr Cinol 10W40, ale ještě nevím co tam naleju po té výměně. Má cenu dávat nějaký dražší, když mi to za těch 500km spapalo cca 2 deci oleje?
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
- Reklama
Re: Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
No tak se mi ted povedlo pomocí funkce hledat najít pár nápadů. A něco je i v Jak na to.
Kontrola jestli olej při svítící kontrolce teče na vačkový hřídele.
Dále zkouknout přepouštěcí ventil u čerpadla, případně pročistit.
Kontrola čidla tlaku oleje.
Kontrola tlaku oleje, ale to asi doma nezměřím.
A ještě mě napadlo, jestli on ten olej nebyl přehřátej (pak prý taky nemaže), když jsem měl komplet zadělanej chladic. Motor se nemohl ochlazovat náporem vzduchu. Půlku chladiče jsem už odkryl, tak uvidím zítra až s tím pojedu. A pak se pustím do těch kontrol, výměnu udělám až potom. Přeci jen, když to není tak ohřáté, tak to maže. Takže filtr i kanály průchozí budou.
No olej tam byl prý nový před cca 1000km, ale veřte tomu, že
No když sem auto přivezl domu, tak hladina byla dost pod dolní ryskou. Nalil jsem asi litr a čtvrt oleje a byla ve třičtvrtě mezi ryskama. Po 500km je na půlce.
Pac pac
Kontrola jestli olej při svítící kontrolce teče na vačkový hřídele.
Dále zkouknout přepouštěcí ventil u čerpadla, případně pročistit.
Kontrola čidla tlaku oleje.
Kontrola tlaku oleje, ale to asi doma nezměřím.
A ještě mě napadlo, jestli on ten olej nebyl přehřátej (pak prý taky nemaže), když jsem měl komplet zadělanej chladic. Motor se nemohl ochlazovat náporem vzduchu. Půlku chladiče jsem už odkryl, tak uvidím zítra až s tím pojedu. A pak se pustím do těch kontrol, výměnu udělám až potom. Přeci jen, když to není tak ohřáté, tak to maže. Takže filtr i kanály průchozí budou.
No olej tam byl prý nový před cca 1000km, ale veřte tomu, že
No když sem auto přivezl domu, tak hladina byla dost pod dolní ryskou. Nalil jsem asi litr a čtvrt oleje a byla ve třičtvrtě mezi ryskama. Po 500km je na půlce.
Pac pac
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
Re: Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
záleží, kolik je skutečně najeto, vše zjistíš po výměně.
pokud bude i potom blikat, bude to po mechanické stránce výšeptalý motor
pokud bude i potom blikat, bude to po mechanické stránce výšeptalý motor
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
Takže olej vyměněn. No zatím se zdá, že je to lepší. Uvidím zítra, kdy pojedu delší trať a motor se pořádně ohřeje.
Dle cedulky v motoru byl olej měněn před cca 700km, když jsem to vypustil, tak z toho tekla pěkná černota. No moc těm kilometrům nevěřím. Na spojkovým pedálu prosvitá už kousek železa kolik by to tak odpovídalo.
Jo a dá se nějak zjistit pomocí diagnostiky skutečný nájez auta? Např u VW motorů to lze orientačně vyčíst z hodin provozu posilovače, když se to pak vynásobí průměrnou rychlostí. Není něco podobného i u oplových motorů?
Dle cedulky v motoru byl olej měněn před cca 700km, když jsem to vypustil, tak z toho tekla pěkná černota. No moc těm kilometrům nevěřím. Na spojkovým pedálu prosvitá už kousek železa kolik by to tak odpovídalo.
Jo a dá se nějak zjistit pomocí diagnostiky skutečný nájez auta? Např u VW motorů to lze orientačně vyčíst z hodin provozu posilovače, když se to pak vynásobí průměrnou rychlostí. Není něco podobného i u oplových motorů?
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
Re: Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
u oplu ne tato informacia je len v budikoch a tie sa daju vymenit/stocit....
Re: Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
Ak ti padla hladina po pár kilometroch, musí niekde dosť unikať. Buď niekde tečie von (gufero), alebo ho spaľuješ - krúžky.
Pozri sa, či nemáš mokrý spodok auta, alebo dym z výfuku - čierny výfuk.
Pozri sa, či nemáš mokrý spodok auta, alebo dym z výfuku - čierny výfuk.
Opel Astra Classic II 1,4 16V Twinport (Z14XEP) 5dv.
Re: Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
Tak dneska delší jízda (40km v kuse) a motor se pěkně ohřál. A jakmile jdou otáčky na volnoběh, tak opět mrkání kontrolky mazání. Takže teď přijde na řadu měření tlaku oleje, ale to musím nejdřív sehnat nějaký servis, kde mi to udělaj. Doma to asi sám nezměřím.
No ten olej mizí cca 0,4l na 1000km, ale to bylo před výměnou, teďkom nevím. Z výfuku to trochu kouří a je i cítit po spáleným oleji. No a taky mi to asi trochu prosakuje pod víkem co jsou vačkový hřídele, je to tam špinavý. Včera jsem to kolem toho víka pěkně očistil, tak uvidím jestli se tam znovu ten olej objeví.
Ale stejnak je mi pořád divný, proč to dělá až při zahřátým motoru. To ten olej tak výrazně mění viskozitu s teplotou? Že by byl potom tak řídkej že čerpadlo neudělá dostatečnej tlak.
Při nastartovaným motoru, když už se kontrolka rozbliká, tak kouknu pod víčko na vačky a tam se zdá že olej teče. Akorát to ještě musím porovnat při studeným motoru. to půjde ale až o víkendu. Ráno mám co dělat abych to stihnul na šestou do práce
Ještě mě čeká s Astrou asi pěkné pomazlení, to bude přítelkyně žárlit
No ten olej mizí cca 0,4l na 1000km, ale to bylo před výměnou, teďkom nevím. Z výfuku to trochu kouří a je i cítit po spáleným oleji. No a taky mi to asi trochu prosakuje pod víkem co jsou vačkový hřídele, je to tam špinavý. Včera jsem to kolem toho víka pěkně očistil, tak uvidím jestli se tam znovu ten olej objeví.
Ale stejnak je mi pořád divný, proč to dělá až při zahřátým motoru. To ten olej tak výrazně mění viskozitu s teplotou? Že by byl potom tak řídkej že čerpadlo neudělá dostatečnej tlak.
Při nastartovaným motoru, když už se kontrolka rozbliká, tak kouknu pod víčko na vačky a tam se zdá že olej teče. Akorát to ještě musím porovnat při studeným motoru. to půjde ale až o víkendu. Ráno mám co dělat abych to stihnul na šestou do práce
Ještě mě čeká s Astrou asi pěkné pomazlení, to bude přítelkyně žárlit
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
Re: Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
Takže zdá se že jsem to dal do pořádku když trochu klesla hladina oleje, tak jsem do toho nalil jeden přípravek - konkrétně Winns Super Charge asi 300ml. To mi doporučil kluk, co dělá do závodních aut. No a světe div se, ono to přestalo zlobit. Teď se kontrolka rozsvítí jen při výrazně nízkých otáčkách, když už je motor na chcípnutí (cca 300 a míň). Uvidím jak se to bude chovat dál.
Teď jdu čistit klapku a EGR.
Teď jdu čistit klapku a EGR.
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG
Re: Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
dobrá volba, taky ho používám- preventivně
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Kontrolka mazání oleje - volnoběh nemaže
Tak po dlouhé odmlce se můžu znovu pochlubit co mi to dělá
Za prvé: kontrolka po zahřátí vesele bliká dál. Olej na horní rysce.
Za druhé: při plnění klimy mi servis zjistil vydřený ložiska na klice - takže jejich výměna, jedno z nich bylo opravdu v bídným stavu, jsem strojař a tohle byl opravdu hnus, uplně rozedraný, další tři celkem v pohodě. Klika prý v pohodě, ta to ještě přežila.
Za třetí: Po výměně ložisek, a čidla tlaku oleje kontrolka stále poblikává.
Za čtrté: Když otevřu víčko na dolévání oleje, tak na volnoběhu je vidět jak to tam pěkně "čvachtá" poprosil jsem mladou, ať mi šlápne na plyn a koukal co to udělá. Udělalo to samozřejmě to co by každý očekával, jen já ne. Olej z toho vyprsknul a mě to trochu zaneřádilo ale zjistil jsem, že kromě oleje z toho šel i kouř, normální spaliny co jsou z výfuku, pro jistotu několikrát zopakováno. A je to i cítit po těch spalinách.
Takže teďkom otázka, co to značí když mi to kouří z toho víčka. Špatný gufera, kroužky, těsnění hlavy? Nebo všechno naráz.
Jo a ještě jaký má vliv když mi to víčko oleje netěsní, olej tudy neutíká, ale volné je. Ne tolik aby se samo uvolnilo a upadlo ale asi tam milimetřík jo. Může to mít vliv na tlak/podtlak v prostoru vačkových hřídelů.
No jinak teď měřená spotřeba oleje 0,6l/1000km - olej Divinol 10W40, ale jen co ho vypotřebuju (to nebude trvat tak dlouho) tak koupím origo opel olej. Od koupě (únor 2012) najeto 4500km, a jinak spokojenost.
Za prvé: kontrolka po zahřátí vesele bliká dál. Olej na horní rysce.
Za druhé: při plnění klimy mi servis zjistil vydřený ložiska na klice - takže jejich výměna, jedno z nich bylo opravdu v bídným stavu, jsem strojař a tohle byl opravdu hnus, uplně rozedraný, další tři celkem v pohodě. Klika prý v pohodě, ta to ještě přežila.
Za třetí: Po výměně ložisek, a čidla tlaku oleje kontrolka stále poblikává.
Za čtrté: Když otevřu víčko na dolévání oleje, tak na volnoběhu je vidět jak to tam pěkně "čvachtá" poprosil jsem mladou, ať mi šlápne na plyn a koukal co to udělá. Udělalo to samozřejmě to co by každý očekával, jen já ne. Olej z toho vyprsknul a mě to trochu zaneřádilo ale zjistil jsem, že kromě oleje z toho šel i kouř, normální spaliny co jsou z výfuku, pro jistotu několikrát zopakováno. A je to i cítit po těch spalinách.
Takže teďkom otázka, co to značí když mi to kouří z toho víčka. Špatný gufera, kroužky, těsnění hlavy? Nebo všechno naráz.
Jo a ještě jaký má vliv když mi to víčko oleje netěsní, olej tudy neutíká, ale volné je. Ne tolik aby se samo uvolnilo a upadlo ale asi tam milimetřík jo. Může to mít vliv na tlak/podtlak v prostoru vačkových hřídelů.
No jinak teď měřená spotřeba oleje 0,6l/1000km - olej Divinol 10W40, ale jen co ho vypotřebuju (to nebude trvat tak dlouho) tak koupím origo opel olej. Od koupě (únor 2012) najeto 4500km, a jinak spokojenost.
Astra G 1.6 16V, X16XEL, rv.99 LPG