Budík teplomeru
Re: Budík teplomeru
Oživím topic:
Když je doslova ledový motor a venkovní teplota pod -11 st., stalo se mi (2x jsem si toho všiml), že po nastartování motoru ručička teploměru stoupne přibližně do poloviny a zase hned sjede dolů. Pak už funguje jak má. Máte někdo podobnou zkušenost?
Když je doslova ledový motor a venkovní teplota pod -11 st., stalo se mi (2x jsem si toho všiml), že po nastartování motoru ručička teploměru stoupne přibližně do poloviny a zase hned sjede dolů. Pak už funguje jak má. Máte někdo podobnou zkušenost?
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
- Reklama
Re: Budík teplomeru
Takovou zkušenost nemám
Ale musím se přiklonit k verzi Trdla, motor se začne zahřívat vnitřně, aby posbíral rychle svoji vnitřní teplotu a dostal se na provozní přičemž to honí přes okruh topení, tam totiž není takovy odvod tepla jako z prednih chladiče, jakmile se teplota dostane na určitou mez, a je motor vnitřně relativně zahřán, otevírá velký okruh, který jde pres chladič vepredu pred motorem kde je také čidlo teploty vody, proto auto topí dřív než se ti zvedne rucicka
Me to topí uz po cca 3 kilometrech jizdy a to je venku -11
Jen se mi stane, ze kdyz t nechavam na volnobech, kdy chladim turbo napriklad, tak se teplota vysplha nahoru pres 90 jako prd a musí se až pustit sahara abyto schladila, to ale kamaradovi na VW Golfu 4 nedela, tomu to drzí pekelnejch 90 furt. a termostat mam novej, kvalitní
M.
Ale musím se přiklonit k verzi Trdla, motor se začne zahřívat vnitřně, aby posbíral rychle svoji vnitřní teplotu a dostal se na provozní přičemž to honí přes okruh topení, tam totiž není takovy odvod tepla jako z prednih chladiče, jakmile se teplota dostane na určitou mez, a je motor vnitřně relativně zahřán, otevírá velký okruh, který jde pres chladič vepredu pred motorem kde je také čidlo teploty vody, proto auto topí dřív než se ti zvedne rucicka
Me to topí uz po cca 3 kilometrech jizdy a to je venku -11
Jen se mi stane, ze kdyz t nechavam na volnobech, kdy chladim turbo napriklad, tak se teplota vysplha nahoru pres 90 jako prd a musí se až pustit sahara abyto schladila, to ale kamaradovi na VW Golfu 4 nedela, tomu to drzí pekelnejch 90 furt. a termostat mam novej, kvalitní
M.
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...
Re: Budík teplomeru
Apik:
JJ přesně tohle se mi tuhle taky stalo když jsem vyjimečně nastartoval v -12. cca po 20 km začala stoupat teplota cca k 70 stupňům. Pak jsem musel zvolnit tempo a teplota šla dolu a potom zase nahoru a už to tam zůstalo.
JJ přesně tohle se mi tuhle taky stalo když jsem vyjimečně nastartoval v -12. cca po 20 km začala stoupat teplota cca k 70 stupňům. Pak jsem musel zvolnit tempo a teplota šla dolu a potom zase nahoru a už to tam zůstalo.
Opel Astra Caravan G 1.7 TD 1999
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budík teplomeru
Jo to je v poradku, alespon co vim ja. Zahriva se ti maly okruh, tak stoupa teplota. Potom se ti otevre termostat (velky okruh) a voda se schladi a tim padem klesne i rucicka teplomeru.
Re: Budík teplomeru
Přesně tak,já to měl takhle v létě.Když jsem jel po městě tak byla teplota80-90 a když jsem se za městem rozjel,tak padla na nulu.Byl to termostat kterej zůstal otevřenej a hnal vodu jen přes velkej okruh....Vyměn termostat a bude to v poho.Ted jak jsou ty mrazy ale stejně teplota moc nejde.Tady máme ted-17 a teplota mi ráno začne stoupat až když dorazím do města,nebo těsně před ním.Je prostě moc zima.Topit to jinak začne hned po pár kilometrech.Mám to do práce15km a topí to tak po těch5ti...
Opel Astra G 1.4 16V Sportive,3.dv.,r.v.1998
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
Re: Budík teplomeru
no, ale co na to říká řídící jednotka nedává bohatší směs, když není celkový oběh (dle budíku) na provozní teplotě a nebo klesá bohatost směsi již po dosažení teploty v krátkým chladícím okruhu? Jde mi o to, že dokud nemám na budíku aspon 80°C, tak je spotřeba vysoká a kouří jak lokomotiva.
Opel Astra g x16xel caravan
ex: Peugeot 309 1,3 green line, R.I.P. - rusted in peace
ex: Peugeot 309 1,3 green line, R.I.P. - rusted in peace
Re: Budík teplomeru
Řídící jednotka se přece neřídí teplotou ne.Připravuje směs na základě udajů z lambdy.Nejsem teda žádnej expert ale teplota na to asi nemá vliv.Když se motor trochu ohřeje tak asi dochází k lepšímu prohoření paliva,to jednotka zjistí podle změněním udaji z lamdy a ochudí směs.Takhle to cápu já.Jestli je to jinak tak se rád poučím...
Opel Astra G 1.4 16V Sportive,3.dv.,r.v.1998
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
Re: Budík teplomeru
Jenže vy mi nerozumíte. Mě IHNED po nastartování stoupla ručička teploměru na půlku a pak spadla dolů - to vše během 10vteřin. Motor byl zcela studený ba ledový -16st. Pak už vše OK. Stalo se mi to v jednom dnu 2x, pak už jsem si toho nevšiml (ani před tím).
To že po pár kilometrech termostat otevře velký okruh chlazení a ručička spadne a pak zpět vystoupá mi je samozřejmě jasné.
To že po pár kilometrech termostat otevře velký okruh chlazení a ručička spadne a pak zpět vystoupá mi je samozřejmě jasné.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: Budík teplomeru
Ahojte,
ja mam podobny problem s termostatom. Uz som za posledny rok vymenil asi 3 termostaty a stale pretrvala tento problem neverim ze stale kupim chybny termostat.
Po prejdeni cca 5-6km (v lete)rucicka teplomera zacne stupat a dosiahne cca 85°C a ako nahle auto ide konstantnou rychlostou teplota klesa dole akoby bol otvoreny velky ohruh. Alebo z cca 85°C teplota klesne na nulu a potom spat na pracovnu. Co s tym?
ja mam podobny problem s termostatom. Uz som za posledny rok vymenil asi 3 termostaty a stale pretrvala tento problem neverim ze stale kupim chybny termostat.
Po prejdeni cca 5-6km (v lete)rucicka teplomera zacne stupat a dosiahne cca 85°C a ako nahle auto ide konstantnou rychlostou teplota klesa dole akoby bol otvoreny velky ohruh. Alebo z cca 85°C teplota klesne na nulu a potom spat na pracovnu. Co s tym?
Re: Budík teplomeru
vyměň čidlo teploty
Zafira,1.8 16V X18XE1,r.v.1999
Diagnostika: OP-COM v. 1.44 En
Diagnostika: OP-COM v. 1.44 En
Re: Budík teplomeru
Prosim,nevite nekdo jakej termostat mam koupit v kelly na muj motor? Nejak me to mate,je tam vic druhu. Dekuju. Mam 2.0 dti rok 2000.
Astra G 2.0 DTi caravan
Re: Budík teplomeru
Nekupuj ho v Kelly, napiš členovi MirekG, pošli mu VIN, dá ti cenovou nabídku a neprodá něco, co odchází
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Budík teplomeru
Kluci,mam dotaz. Termostat novy cca tejden. Je to wahler a parada. Teplota drzi,topi. Ohriva se pekne. Az dnes na semaforu na volnobeh sem si vsiml,ze rucicka zlehka klesla. Po rozjezdu ok. I kdyz jedu z kopce a necham rychlost nebo tak. V praci jsem zastavil a nechal to vrcet a rucicka pomalicku klesala. Po cca 15min byla pod 80ti stupnema. Cim to? Myslite spatnej termostat? Foukle tesneni? Nevim Jo,to rano bylo 0 az 4 nad nulou venku. Diky moc za vase nazory.
Astra G 2.0 DTi caravan
Re: Budík teplomeru
Jeste jsem zapomel napsat,ze fukar valil porad na dvojku
Astra G 2.0 DTi caravan