Budík teplomeru
Re: Budík teplomeru
Oživím topic:
Když je doslova ledový motor a venkovní teplota pod -11 st., stalo se mi (2x jsem si toho všiml), že po nastartování motoru ručička teploměru stoupne přibližně do poloviny a zase hned sjede dolů. Pak už funguje jak má. Máte někdo podobnou zkušenost?
Když je doslova ledový motor a venkovní teplota pod -11 st., stalo se mi (2x jsem si toho všiml), že po nastartování motoru ručička teploměru stoupne přibližně do poloviny a zase hned sjede dolů. Pak už funguje jak má. Máte někdo podobnou zkušenost?
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
- Reklama
Re: Budík teplomeru
Takovou zkušenost nemám ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale musím se přiklonit k verzi Trdla, motor se začne zahřívat vnitřně, aby posbíral rychle svoji vnitřní teplotu a dostal se na provozní přičemž to honí přes okruh topení, tam totiž není takovy odvod tepla jako z prednih chladiče, jakmile se teplota dostane na určitou mez, a je motor vnitřně relativně zahřán, otevírá velký okruh, který jde pres chladič vepredu pred motorem kde je také čidlo teploty vody, proto auto topí dřív než se ti zvedne rucicka![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Me to topí uz po cca 3 kilometrech jizdy a to je venku -11![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jen se mi stane, ze kdyz t nechavam na volnobech, kdy chladim turbo napriklad, tak se teplota vysplha nahoru pres 90 jako prd a musí se až pustit sahara abyto schladila, to ale kamaradovi na VW Golfu 4 nedela, tomu to drzí pekelnejch 90 furt. a termostat mam novej, kvalitní![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
M.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale musím se přiklonit k verzi Trdla, motor se začne zahřívat vnitřně, aby posbíral rychle svoji vnitřní teplotu a dostal se na provozní přičemž to honí přes okruh topení, tam totiž není takovy odvod tepla jako z prednih chladiče, jakmile se teplota dostane na určitou mez, a je motor vnitřně relativně zahřán, otevírá velký okruh, který jde pres chladič vepredu pred motorem kde je také čidlo teploty vody, proto auto topí dřív než se ti zvedne rucicka
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Me to topí uz po cca 3 kilometrech jizdy a to je venku -11
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jen se mi stane, ze kdyz t nechavam na volnobech, kdy chladim turbo napriklad, tak se teplota vysplha nahoru pres 90 jako prd a musí se až pustit sahara abyto schladila, to ale kamaradovi na VW Golfu 4 nedela, tomu to drzí pekelnejch 90 furt. a termostat mam novej, kvalitní
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
M.
Z20LET Coupe in Schwarz... One of my dream comes true...
Re: Budík teplomeru
Apik:
JJ přesně tohle se mi tuhle taky stalo když jsem vyjimečně nastartoval v -12. cca po 20 km začala stoupat teplota cca k 70 stupňům. Pak jsem musel zvolnit tempo a teplota šla dolu a potom zase nahoru a už to tam zůstalo.
JJ přesně tohle se mi tuhle taky stalo když jsem vyjimečně nastartoval v -12. cca po 20 km začala stoupat teplota cca k 70 stupňům. Pak jsem musel zvolnit tempo a teplota šla dolu a potom zase nahoru a už to tam zůstalo.
Opel Astra Caravan G 1.7 TD 1999
-
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 03 bře 2009, 20:57
- Bydliště: Frydek-Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budík teplomeru
Jo to je v poradku, alespon co vim ja. Zahriva se ti maly okruh, tak stoupa teplota. Potom se ti otevre termostat (velky okruh) a voda se schladi a tim padem klesne i rucicka teplomeru.
Re: Budík teplomeru
Přesně tak,já to měl takhle v létě.Když jsem jel po městě tak byla teplota80-90 a když jsem se za městem rozjel,tak padla na nulu.Byl to termostat kterej zůstal otevřenej a hnal vodu jen přes velkej okruh....Vyměn termostat a bude to v poho.Ted jak jsou ty mrazy ale stejně teplota moc nejde.Tady máme ted-17 a teplota mi ráno začne stoupat až když dorazím do města,nebo těsně před ním.Je prostě moc zima.Topit to jinak začne hned po pár kilometrech.Mám to do práce15km a topí to tak po těch5ti...
Opel Astra G 1.4 16V Sportive,3.dv.,r.v.1998
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
Re: Budík teplomeru
no, ale co na to říká řídící jednotka nedává bohatší směs, když není celkový oběh (dle budíku) na provozní teplotě a nebo klesá bohatost směsi již po dosažení teploty v krátkým chladícím okruhu? Jde mi o to, že dokud nemám na budíku aspon 80°C, tak je spotřeba vysoká a kouří jak lokomotiva.
Opel Astra g x16xel caravan
ex: Peugeot 309 1,3 green line, R.I.P. - rusted in peace
ex: Peugeot 309 1,3 green line, R.I.P. - rusted in peace
Re: Budík teplomeru
Řídící jednotka se přece neřídí teplotou ne.Připravuje směs na základě udajů z lambdy.Nejsem teda žádnej expert ale teplota na to asi nemá vliv.Když se motor trochu ohřeje tak asi dochází k lepšímu prohoření paliva,to jednotka zjistí podle změněním udaji z lamdy a ochudí směs.Takhle to cápu já.Jestli je to jinak tak se rád poučím...
Opel Astra G 1.4 16V Sportive,3.dv.,r.v.1998
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
OpelKadett E,1.6i GT,3.dv.,r.v.1989(mé první vozítkoOpel)
Re: Budík teplomeru
Jenže vy mi nerozumíte. Mě IHNED po nastartování stoupla ručička teploměru na půlku a pak spadla dolů - to vše během 10vteřin. Motor byl zcela studený ba ledový -16st. Pak už vše OK. Stalo se mi to v jednom dnu 2x, pak už jsem si toho nevšiml (ani před tím).
To že po pár kilometrech termostat otevře velký okruh chlazení a ručička spadne a pak zpět vystoupá mi je samozřejmě jasné.
To že po pár kilometrech termostat otevře velký okruh chlazení a ručička spadne a pak zpět vystoupá mi je samozřejmě jasné.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: Budík teplomeru
Ahojte,
ja mam podobny problem s termostatom. Uz som za posledny rok vymenil asi 3 termostaty a stale pretrvala tento problem neverim ze stale kupim chybny termostat.
Po prejdeni cca 5-6km (v lete)rucicka teplomera zacne stupat a dosiahne cca 85°C a ako nahle auto ide konstantnou rychlostou teplota klesa dole akoby bol otvoreny velky ohruh. Alebo z cca 85°C teplota klesne na nulu a potom spat na pracovnu. Co s tym?
ja mam podobny problem s termostatom. Uz som za posledny rok vymenil asi 3 termostaty a stale pretrvala tento problem neverim ze stale kupim chybny termostat.
Po prejdeni cca 5-6km (v lete)rucicka teplomera zacne stupat a dosiahne cca 85°C a ako nahle auto ide konstantnou rychlostou teplota klesa dole akoby bol otvoreny velky ohruh. Alebo z cca 85°C teplota klesne na nulu a potom spat na pracovnu. Co s tym?
Re: Budík teplomeru
vyměň čidlo teploty
Zafira,1.8 16V X18XE1,r.v.1999
Diagnostika: OP-COM v. 1.44 En
Diagnostika: OP-COM v. 1.44 En
Re: Budík teplomeru
Prosim,nevite nekdo jakej termostat mam koupit v kelly na muj motor? Nejak me to mate,je tam vic druhu. Dekuju. Mam 2.0 dti rok 2000.
Astra G 2.0 DTi caravan
Re: Budík teplomeru
Nekupuj ho v Kelly, napiš členovi MirekG, pošli mu VIN, dá ti cenovou nabídku a neprodá něco, co odchází ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Budík teplomeru
Kluci,mam dotaz. Termostat novy cca tejden. Je to wahler a parada. Teplota drzi,topi. Ohriva se pekne. Az dnes na semaforu na volnobeh sem si vsiml,ze rucicka zlehka klesla. Po rozjezdu ok. I kdyz jedu z kopce a necham rychlost nebo tak. V praci jsem zastavil a nechal to vrcet a rucicka pomalicku klesala. Po cca 15min byla pod 80ti stupnema. Cim to? Myslite spatnej termostat? Foukle tesneni? Nevim
Jo,to rano bylo 0 az 4 nad nulou venku. Diky moc za vase nazory.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Astra G 2.0 DTi caravan
Re: Budík teplomeru
Jeste jsem zapomel napsat,ze fukar valil porad na dvojku ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Astra G 2.0 DTi caravan