Nabíjenie akumulátora...

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od spermin » 12 pro 2011, 13:25

předpokládám že to bude automat, klidně nabíjej a zjisti za jak dlouho vypne. u více nabité vypne dříve.
pokud kontroluje TZV pokles DELTA tak vypne, ale to dělají modelářské a né na PB aku.
tam by mohl být problém s tím, že při ,, přebíjení,, dochází k desulfataci, což Tvoje
asi neumí, není v návodu nic o PB aku :?
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Reklama
 

Hesty
Příspěvky: 146
Registrován: 09 úno 2011, 08:56
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od Hesty » 12 pro 2011, 13:35

ta nabíječka je jenom na PB baterie podle popisu - na žádný jiný. Jinak už nabíjím 4,5 hodiny - sem tam je slyšet bublinku ale baterie je na zaskleným balkóně, cca 6° a je studená - i tak by se by se mohla odpařit?
Astra G Kombi 1.7 CDTI 16V (Z17DTL) 59KW, 9/2007 - No EGR :)
ATV Bashan BS200S-7, 2007
Jawa 21, 1984 - s TP a v TOP stavu :)

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od spermin » 12 pro 2011, 13:51

neodpařuje se, to by byla teplá,
to bude dobré, jenom mně zaráží ten údaj o čase, pokud se ale bude sám měnit podle stupně vybití,
je to v pořádku.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od matozippi » 31 led 2012, 22:03

chcem sa spytat ohladne nabijania akumulatora:
mam profi nabijacku (iCharger 106B+) len nie som si na 100% isty parametrami nabijania tak mam par otazok :)
- vo vseobecnosti plati ze Pb aku sa nabija 0,1C - takze 71Ah je nabijaci prud 7,1A
- max. napatie 14,40V ?
- daju sa aku nabijat aj rychlejsie? ak ano kolko? alebo to plati/neplati pre PbCa?
- ak je aku nabity, aky mam pouzit udrziavaci prud (trickle)? 300mA, viac? menej?

niekde som cital ze sa nabijanim sa da "odvapit" akumulator - viete ako?
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od spermin » 01 úno 2012, 12:24

Pb baterie stačí nabíjet 14,4 V
baterie o konstrukci PbCa nabíjet min na 14,6 V a max 15 V
rychlejší nabíjení nedoporučuju, může dojít ke zkroucení desek.
nabíjení větším napětím i proudem se musí hlídat- plynování, hustota, teplota.
při doporučevých hodnotách toto prakticky odpadá.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

marwi
Příspěvky: 293
Registrován: 19 srp 2009, 12:21

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od marwi » 01 úno 2012, 14:52

Pri 14,4 V oloveny akumulator nie je plne nabity , plne nabity ma pri pripojenej nabijacke cca 16,5 V. 14,4 V je hranica plynovania .

csala
Příspěvky: 292
Registrován: 25 kvě 2010, 09:54
Bydliště: Snina

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od csala » 01 úno 2012, 15:02

Omega 2.2DTI Y22DTH
Fabia 1.4MPi
Diag. Op Com (EN v. 1.44)

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od matozippi » 01 úno 2012, 16:35

csala píše:Takmer všetko o akumulátoroch 8) http://www.cezeta487.ic.cz/Documents/akumulatory.pdf
jeeeej vdaka, pekne citanie na dlhe zimne vecery :D
k tomu napatiu - ja si na nabijacke mozem nastavit ake len chcem, preto sa pytam, ake je najvhodnejsie
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od spermin » 02 úno 2012, 11:05

bavili jsme se o nabíjení, né o stavu plně nabité- ta má mít cca 12,6 až 12,8 V
stav plně nabitého se kontroluje hustoměrem a stavem plynování, a účelem je
plynování co nejvíce omezit.
(šetrném nabíjení-né drancování, tu si klidně nabíjej na 16V),
Těch informací je tam fakt zbytečně mnoho, ale některé jsou užitečné.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od matozippi » 02 úno 2012, 14:31

no podla toho co som cital (a mozno aj spravne pochopil :) )
ak je baterka vporiadku, staci nabijanie na 14,4V ako max napatie, najprv prieha nabijanie omedzenim prudu, potom napatia
ak sa pouzije vyssie napatie, bateria zacne bublinkovat
v oboch pripadoch sa nabije na 100%
udrziavacie nabijanie je 0,001 az 0,0005 (0,035A az 0,071A pri 71Ah baterii) cize plusminus 50mA :)
ak je bateria starsia - sulfatovana, oplati sa niekedy nabijat aj vyssim napatim, kedy zacne "vriet" az nad 14,4V
z toho mi vychadza ze ak je ku koncu zivotnosti a bublinkuje aj na 14,4V
k tomu otazka, moze vobec dojst k prebijaniu na 14,4V? :)
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od vasekpetr1 » 02 úno 2012, 17:24

Napětí 14,4V odpovídá hodnotě 2,4V na článek, což je hodnota normálního stavu nabití. Můžeš jít klidně i na hodnotu 15V (2,5V na článek). K intenzivnímu plynování článků dochází při hodnotě 2,8V, což odpovídá hodnotě 16,8V na baterii. Při této hodnotě napětí už nedochází k nabíjení, ale pouze k vývinu vodíku a kyslíku z článku (stav 100% nabití). Samozřejmě v autě se udržuje hladina dobíjení na hodnotě do 14,5V z důvodu nižšího nabíjecího proudu při hlubokém vybití - alternátor láduje do baterky co to dá, než vyleze napětí k hodnotě okolo 14V a baterka neplynuje.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od spermin » 03 úno 2012, 12:21

vaření-bublinkování je už proces desulfatace-obnovení bat do původního stavu.
je vhodné jej mít co nejjemnější a po co nejdelší dobu. např 20 V ale 400 mA
a klidně i týden.
já nyní -20 baterka 5,5 roku stará 44Ah a start na brnk.
na pulsním nabíjení před týdnem po dobu 2 dní.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

matozippi
Příspěvky: 472
Registrován: 12 zář 2009, 19:48
Bydliště: Nitra

Re: Nabíjenie akumulátora...

Příspěvek od matozippi » 03 úno 2012, 14:25

spermin píše:vaření-bublinkování je už proces desulfatace-obnovení bat do původního stavu.
je vhodné jej mít co nejjemnější a po co nejdelší dobu. např 20 V ale 400 mA
a klidně i týden.
já nyní -20 baterka 5,5 roku stará 44Ah a start na brnk.
na pulsním nabíjení před týdnem po dobu 2 dní.
super, dik za info, toto nemam problem nastavit na nabijacke... mam v nissane starsiu baterku tak ju chcem dostat do optimalnej kondicii
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat) foto

Odpovědět