začlo to altikem ...

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Odpovědět
Konkys5
Příspěvky: 25
Registrován: 19 kvě 2010, 19:08
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

začlo to altikem ...

Příspěvek od Konkys5 » 27 pro 2011, 13:41

sme bezradnej .. přijel sem domu a svítila červená kontolka aku. auto nedobijí, vyměnil jsem uhlíky v altiku .. a při překročení cca 3tis ot se kontrolka zhasne a auto začne dobíjet .. po klesnutí zas ne ... asi 2km před domem mi přestalo jít servo, rozsvítila se kontrolka airbagu a abs ... Nevíte někdo co by to mohlo být ? .. Může to mít návaznost na ten altik ?
Děkuji moc. :(
Astřička hatchback 1.6 16V 74kW r.v 1999.. 250 000Km .. .. .. .. .. ... Za nic bych neměnil ... :)

Reklama
 

Uživatelský avatar
Luboš X17DTL
Příspěvky: 2216
Registrován: 03 črc 2007, 20:51
Bydliště: Slatina(NJ)

Re: začlo to altikem ...

Příspěvek od Luboš X17DTL » 27 pro 2011, 13:42

Dochází ti šťáva v baterce, proto ty stavy. Nech opravit altík, uhlíky nejsou vše.
Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583

Uživatelský avatar
langdon2
Příspěvky: 3784
Registrován: 17 led 2008, 10:48
Bydliště: Nitra SR
Kontaktovat uživatele:

Re: začlo to altikem ...

Příspěvek od langdon2 » 27 pro 2011, 13:44

Ano, je to kvoli altiku...Ked ti poklesne napätie pod 10V, tak sa tieto nedolezite veci proste vypnu, aby si prisiel co najdalej....
Opel Insignia 2,0 Cdti 2010
Opel Astra G 1,4 16V r.v. 1999 ex...
Opel Corsa B 1,2 16V r.v. 1999

Konkys5
Příspěvky: 25
Registrován: 19 kvě 2010, 19:08
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: začlo to altikem ...

Příspěvek od Konkys5 » 27 pro 2011, 14:00

Díky moc, a náhodou nevíte o něčem nebo někom v okolí Jablonecka ? Děkuji moc.
Astřička hatchback 1.6 16V 74kW r.v 1999.. 250 000Km .. .. .. .. .. ... Za nic bych neměnil ... :)

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 3292
Registrován: 06 pro 2008, 15:20
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: začlo to altikem ...

Příspěvek od denny » 27 pro 2011, 17:12

Zkus se domluvit se členem fora TRDLO.Je z Liberce.

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 09:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Re: začlo to altikem ...

Příspěvek od spermin » 27 pro 2011, 18:16

vypadá to na altík, ale nepozdává se mi, že nemá problém s řízením.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

Uživatelský avatar
hant
Příspěvky: 3538
Registrován: 27 srp 2010, 22:20
Bydliště: Plzeň

Re: začlo to altikem ...

Příspěvek od hant » 27 pro 2011, 18:19

vždyť píše že mu vysadilo servo
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1


https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira

Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní

Uživatelský avatar
Mike.S
Příspěvky: 8169
Registrován: 28 zář 2007, 13:15
Bydliště: Slovácko - Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: začlo to altikem ...

Příspěvek od Mike.S » 27 pro 2011, 20:41

servo je při potížích s altíkem odstavené jako první, má moc velký odběr 8)
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi

Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........

Uživatelský avatar
fredie1986
Příspěvky: 87
Registrován: 17 črc 2011, 22:33
Bydliště: Liberec

Re: začlo to altikem ...

Příspěvek od fredie1986 » 27 pro 2011, 20:59

V Liberci u Arény je jeden člověk, který dělá alternátory a startéry, jezdí k němu i autorizované servisy, číslo na něj: 482 772 248 jmenuje se Čeřovský, mám s ním osobní zkušenosti a vždy vše rychle a dobře uděláno...
Opel Astra G, 1,7 TD, 50 KW, X17DTL

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: začlo to altikem ...

Příspěvek od vasekpetr1 » 27 pro 2011, 21:08

Jako první se rožne kontrolka dobíjení, potom následuje díky nedobíjení pokles napětí, při určité hladině napětí jde do kopru servo, následují další odběry - rádio, ABS. Toto zažívám v nynějších dnech, kdy mě vystraší kontrolka dobíjení, leč hodnota napětí zobrazovaná na TIDu se stále drží na 14,5V, posilovač stále funkční. Po asi pěti vteřinách napětí spadne na 12,5V, při prošlápnutí plynu napětí místo vzrůstu poklesne až do hodnoty 11,8V, servo ukončí svou činnost a já jsem na nervy. Najednou kontrolka přátelsky zabliká a zhasne, údaj na TIDu vyskočí na 14,3V, servo zabere a já si utírám pot z čela. A zase je na dva dny pokoj. Nezbyde, než ten altík skutečně rozdělat a kouknout dovnitř.

Nejhorší ale je, když vám žena řekne: "co s tím děláš, že ti to svítí? Mně to neudělalo ještě ani jednou" :lol:
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: začlo to altikem ...

Příspěvek od vasekpetr1 » 20 led 2012, 16:50

Dnes jsem vyměnil svůj altik za druhý (díky bundeles :D ), takže jsem ten svůj mohl rozkuchat a zjistit příčinu občasného nedobíjení. No a asi jsem kořen problému objevil - silně sjetý mínusový kroužek na rotoru:
Alternátor kroužek.jpg
Zkusím sehnat samotný uhlíkový domek s novými uhlíky, pokud je dodáván jako náhradní díl. Jen bych chtěl nezávislý komentář, jestli se dá ještě takto sjetý kroužek stočit na soustruhu. Pokud je to moc sjeté (asi 0,5mm drážka), tak se ani o to nebudu pokoušet.
Krom toho je i vyhřátý hliník chladiče pod diodovým můstkem:
Alternátor chladič.jpeg.jpg
ale toto všechno se snad dá opravit.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Odpovědět