Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad

Palubní počítač, Tempomat, automatické nastavení sklonu světlometů, váha vzduchu, navigace, barevný displej
Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad

Příspěvek od vasekpetr1 » 16 pro 2011, 21:57

Zeptám se, než se pustím do rozebrání altíku (poblikává kontrolka dobíjení, někdy svítí po nastartování a až po delším čase zhasne). Vytažení alternátoru z motoru zvládnu (už jsem jej dělal před 90 tkm pro stejnou závadu - tenkrát mně to stálo skoro 5000,-Kč u profesionálů, proto přemýšlím nad vlastní opravou), ale jak je to s dalším rozebráním? Je na to potřeba nějaký speciální vercajk?
Je to regulátor i s diodovým můstkem, co budu potřebovat na výměnu? Díky za odpovědi.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Reklama
 

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad

Příspěvek od Alzafir » 17 pro 2011, 17:56

Můžu ti jen popsat, jak to bylo u mě, rozpůlení alternátoru je triviální věc, výměna regulátoru taky. S diodama si trochu musíš pohrát, nevím, jestli se dají koupit samostatně nebo jako celý blok ( v tom případě taky není co řešit).
U toho odkazu není fotka, ale píšou jen o regulátoru, takže bez diod. Ta cena by odpovídala.
Na altíku mám nápis MADE IN MEXICO :mrgreen:
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad

Příspěvek od vasekpetr1 » 17 pro 2011, 20:26

Alzafir díky, takže rozpůlení udělám běžným vercajkem :wink: . Můstek by snad špatný být nemusel, napětí mně drží, pouze občas nenajede dobíjení, takže to typuji na ten regulátor. Zkusím ty diody proměřit, jestli není některá přerušená (předpokládám, že je to pouze třífázový Gretz s pomocnými diodami na buzení). Přinejhorším vyměním i můstek.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad

Příspěvek od Alzafir » 17 pro 2011, 23:06

Je to jak píšeš. Ale není jisté, že bude stačit jen proměřit diody. Slyšel jsem i o případech, kdy to měřák zkousnul, ale pod zátěží už diody žily tak jako vlastním životem. Ale jestli bude nějaká hyn už při měření, tak je to jasné.
Nicméně se mi to jeví jako opotřebené uhlíky regleru. Nevím jaký k tomu máš přístup, ale možná půjde vyměnit i bez vymontování altíku ven.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 3106
Registrován: 24 led 2006, 08:33
Bydliště: Červená Hospoda u Třebíče

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad

Příspěvek od vasekpetr1 » 18 pro 2011, 03:00

No je fakt, že ten altík je repase a najezdil skoro 100 tkm od poslední opravy, ale ono mě to zablbne třeba jen jednou za týden na chvilku po startu a pak zase celou dobu v pohodě. Zlobí to hlavně v době, když je vlhko (déšť, sníh) a je studený motor, takže bych to tipoval na nějaký svod na tišťáku nebo vlhkost na čipu. Jak se altík ohřeje, tak je to v pohodě.
Dřívější srdcovka, prodaná na díly pro UA: Astra 1,6 G caravan 99, motor X16SZR, 55 kW, VIN: W0L0TGF35X20326xx, tmavě zelená metalíza,
Nynější mazlík: Opel Zafira B, 1,9 TDCI - Z19DT - 2008, černá, najeto 170 tkm.

A menuju se Petr a né Vašek a žiju v Hospodě -:)

Uživatelský avatar
Marťasek
Příspěvky: 3442
Registrován: 18 zář 2011, 08:30
Bydliště: Prostějov (TIR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozsvícená kontrolka dobíjení a smrad

Příspěvek od Marťasek » 18 pro 2011, 08:36

Přesně tohle mě dělal altík taky. Nechal jsem si zrepasovat původní altík (uhlíky + protikus měděný sběrač, ložiska, nová řeme.nice) po namontování po cca 50km ty samé příznaky - ze začátku nešel svítila kontrolka, pak ok jak bylo vlhko problémy. Po rozdělání jsem zkistil že ten "novej" měděnej sběrač je na hadry jelikož tam buď dali "tvrdé uhlíky" které ho totálně zbrousily, nebo prostě dali moc měkou měd na ty zbírací kroužky - reklamaci uznali bez problémů. po výměně vše v pohodě najeto přes 20tis.
Marťaskova Šmoulinka Z18XE - https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=21991&p=372504#p372504

Odpovědět