Doporučuji přečíst něco o olejích. Mýtus třetí - minerál, polosyntetika, syntetika
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... nky_mytus3
0W40, 5w40 znamaná lepší vlastnosti ZA STUDENA!. Tzn. kdo jezdí často v zimě je lepší použít třeba 5w, maximálně 10w. 15w už bych nedal. Po zahřátí maji oleje stejné vlastnosti. To vpodstatě udává to druhé číslo za w. Tedy w50 by měl být za tepla hustší než w40.
Pokud vám motor nežere olej, je zbytečné dávat hustší. Optimální i pro zimní i letní ježdění je tak 5w40, kdo nejezdí často v zimě může klidně dát 10w40. Já sem do starý Fiesty dával 10w40 i na zimu. Taky to jezdilo, ale ty studený starty nic moc. Bylo znát, že motor točí pomalejc při startu. Trvalo to chvíli, než se pořádně rozeběh.
Na pojmy syntetika, polosyntetika se dneska už nehraje. Můžu mít olej 5w40 a bude mít minerální základ, ale to neznamená, že by byl méně kvalitní. Je to úplně jedno.