Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Zdary,
po výměně filtrů a rozvodů se mi ihned po prvním startu rozsvítila oranžová kontrolka motoru. Motor ale běžel bez slyšitelných problémů, tak jsme jej zkusili projet. Jakmile jsme však překročili 2000 otáček, zejména na stupeň tři, najednou jakoby vypadly dva válce, auto začalo cukat a celé se rozklepalo. Více než 50 km/h jsme nedali, nešlo to. Při nižší otáčkách zase naskočily všechny válce.
Zajeli jsme tedy na diagnostiku, kde nám to okamžitě vyhodilo chybu na snímači otáček klikové hřídele. Koupili jsme tedy nový, vyměnili jej, ale co se nestalo. Problém naprosto opačný. Po nastartování opět svítí kontrolka motoru, ale tentokrát při volnoběhu a nízkých otáčkách, a jakmile jsem nad cca 2000 otáček, uvede se do klidu. Nějak zvlášť jsem nezkoušel, kolik vydrží a jestli mohu jet více než ve městě povolených 50 km/h.
Pro jistotu jsme zase jeli na diagnostiku: chyba naprosto stejná, tj. vadný snímač otáček klikové hřídele.
Setkal se s tím někdo z vás? Příp. ví někdo, jak je možné, že se motor chová pokaždé jinak na stejný díl a hlásí stejnou závadu?
Můj postup nyní je takový, že zkusím dle pročtených témat vyčistit/zaslepit ERG ventil, vyčistit klapku... To asi svépomocí. Do autorizovaného servisu to dávat nechci (jsem z Plzně a dle zkušeností je tu servis nic moc), ale kdyby někdo věděl, na koho se obrátit, budu rád...
Díky,
Lu.
po výměně filtrů a rozvodů se mi ihned po prvním startu rozsvítila oranžová kontrolka motoru. Motor ale běžel bez slyšitelných problémů, tak jsme jej zkusili projet. Jakmile jsme však překročili 2000 otáček, zejména na stupeň tři, najednou jakoby vypadly dva válce, auto začalo cukat a celé se rozklepalo. Více než 50 km/h jsme nedali, nešlo to. Při nižší otáčkách zase naskočily všechny válce.
Zajeli jsme tedy na diagnostiku, kde nám to okamžitě vyhodilo chybu na snímači otáček klikové hřídele. Koupili jsme tedy nový, vyměnili jej, ale co se nestalo. Problém naprosto opačný. Po nastartování opět svítí kontrolka motoru, ale tentokrát při volnoběhu a nízkých otáčkách, a jakmile jsem nad cca 2000 otáček, uvede se do klidu. Nějak zvlášť jsem nezkoušel, kolik vydrží a jestli mohu jet více než ve městě povolených 50 km/h.
Pro jistotu jsme zase jeli na diagnostiku: chyba naprosto stejná, tj. vadný snímač otáček klikové hřídele.
Setkal se s tím někdo z vás? Příp. ví někdo, jak je možné, že se motor chová pokaždé jinak na stejný díl a hlásí stejnou závadu?
Můj postup nyní je takový, že zkusím dle pročtených témat vyčistit/zaslepit ERG ventil, vyčistit klapku... To asi svépomocí. Do autorizovaného servisu to dávat nechci (jsem z Plzně a dle zkušeností je tu servis nic moc), ale kdyby někdo věděl, na koho se obrátit, budu rád...
Díky,
Lu.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
- Reklama
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Ahoj
jen takl pro zajímavost, kliku ti to bude hlásit vždy při stojícím voze.
Pokud chceš kontakt na opravdu dobrého servismana v Plzni, písni mi na SZ pošlu tě kontat.
Jezdí kněmu oplíky ze širokého okolí
Chce to načíst live data ....
jen takl pro zajímavost, kliku ti to bude hlásit vždy při stojícím voze.
Pokud chceš kontakt na opravdu dobrého servismana v Plzni, písni mi na SZ pošlu tě kontat.
Jezdí kněmu oplíky ze širokého okolí
Chce to načíst live data ....
Už ne Opel ....
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Ex
Astra G Z17DTL 2x
Corsa B X10XE
Astra G Z14XE
Astra G X20XEV
Vectra B X18XE
Vectra A C20NE
Kadett E C16NZ
Monza 20NE
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Zaměřil bych se na ty rozvody. Jestli to dělá až po té opravě...Nech to zkontrolovat.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Ondro - a co poradit dobrej servis i nám ostatním Plzaňákům.Ondra B. píše:Ahoj
jen takl pro zajímavost, kliku ti to bude hlásit vždy při stojícím voze.
Pokud chceš kontakt na opravdu dobrého servismana v Plzni, písni mi na SZ pošlu tě kontat.
Jezdí kněmu oplíky ze širokého okolí
Chce to načíst live data ....
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Takže po 14 dnech ve dvou různých servisech (jeden autorizovaný, jeden neautorizovaný) je po
- kontrole rozvodů,
- kontrole i zkušební výměně snímače vačky i klikového hřídele,
- vyčištění EGR ventilu i škrtící klapky,
- vyzkoušení nové zapalovací lišty,
- proměření elekrikářem,
- vymazání údajů z ŘJ,
hlásí diagnostika chybné spalování na 1. a 3. válci. Auto stále v nízkých otáčkách cuká, nemá výkon, občas jede na tři válce.
Návrh dalšího postupu obou servisů: odeslání ŘJ na atestaci a event. opravu. Jedná se o Z18XE, která je zalitá v gelu. Dá se opravit i tady v ČR, aniž bych to musel posílat do Holandska?
PS: Neměl někdo podobnou zkušenost či návrh? Nejde mi do hlavy, že by se po výměně rozvodů náhodou porouchala řídicí jednotka.
- kontrole rozvodů,
- kontrole i zkušební výměně snímače vačky i klikového hřídele,
- vyčištění EGR ventilu i škrtící klapky,
- vyzkoušení nové zapalovací lišty,
- proměření elekrikářem,
- vymazání údajů z ŘJ,
hlásí diagnostika chybné spalování na 1. a 3. válci. Auto stále v nízkých otáčkách cuká, nemá výkon, občas jede na tři válce.
Návrh dalšího postupu obou servisů: odeslání ŘJ na atestaci a event. opravu. Jedná se o Z18XE, která je zalitá v gelu. Dá se opravit i tady v ČR, aniž bych to musel posílat do Holandska?
PS: Neměl někdo podobnou zkušenost či návrh? Nejde mi do hlavy, že by se po výměně rozvodů náhodou porouchala řídicí jednotka.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Asi byste nevěřili, čím to nakonec bylo... Prkotina, která mě stála 2,5 měsíce ve třech servisech a dohromady necelých 10 000 Kč za placený čas.
Popíšu to jako laik: u snímače kliky je jakési ozubené kolečko, které se otáčí různě rychle dle záběru. A toto kolečko mělo dva zoubky ohnuté, což mělo za příčinu špatné měření snímačem a následné cukání. Práce na dvě hodiny max., kdyby se na to přišlo hned. Ale jak se to stalo, to nikdo neví...
Popíšu to jako laik: u snímače kliky je jakési ozubené kolečko, které se otáčí různě rychle dle záběru. A toto kolečko mělo dva zoubky ohnuté, což mělo za příčinu špatné měření snímačem a následné cukání. Práce na dvě hodiny max., kdyby se na to přišlo hned. Ale jak se to stalo, to nikdo neví...
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
ale opět je vidět, že není snímač jako snímač. Zkusil jsi 2 a každý se choval jinak
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Zdravím,
tak jsem po čase zpět s podobnou chybou. Stalo se zajízdy, provoz na LPG: auto začalo ztrácet tah, klepalo se, až nakonec jelo na tři válce. Přepnutí na benzín nic nevyřešilo. Ujelo se takto cca 10 km (domů.), poté diagnostika - hlásí P303, chyba na třetím válci. Zkusili jsme:
1. změřit kompresní tlaky, všechny válce stejně - nic zásadního
2. vyměnit svíčky - beze změny
3. vyměnit zapalovací lištu - beze změny
4. vyměnit váhu vzduchu - beze změny
5. odpojit, očistit a znovuzapojit viditelnou kabeláž - beze změny
Jiskru to hází, jen prostě jede na tři válce. Ale je v nízkých otáčkách a na volnoběh - jak se motor vybudí nad 2000 ot. a udrží jízdu spíš ke 3000 ot., celkem se to i dá, jen to nesmí spadnout. Tzn. po startu motor kolísá a dost vibruje, při přidání plynu se to uklidní.
Vidíme to teď na dvě možnosti:
- rozebrat motor, prozkoumat ventily, při té příležtosti udělat GO hlavy motoru
- s autem k elekrikáři, nechat proměřit - podezření na ŘJ, která může (ale nemusí) být vadná
Jednotka Z18XE, najeto 230 tis. km, plyn montován ve 160 tis. km. Před půl rokem nové lambdy, před rokem výfuk. Nicméně už dva roky mi čas od času házela ŘJ chybu vykazující chudou či bohatou směs, v servisu diagnostikováno jako souvislost s LPG s tím, že to opravitelné není a mám se s tím smířit. Kontrolka občas sama zhasla, ujelo se třeba 100 km, pak se zase rozsvítila - zvykli jsme si na to. Nevím, jestli to má souvislost, ale pro jistotu to píšu.
Navrhujete zkusit ještě něco jiného?
Díky.
EDIT: Ještě jeden poznatek: stane se, že má pár minut slabou chvilku a funguje stabilně i na nízké otáčky. Po nějaké době ale začne "blbnout", občas se vedle P303 přidá i P301 (dle příspěvků na fóru by to mělo vést na zapalovací lištu). Pořád si říkám, že to nebude mechanická záležitost, ale spíš mě to směřuje k elektrice či oné ŘJ. Vidíte to podobně?
tak jsem po čase zpět s podobnou chybou. Stalo se zajízdy, provoz na LPG: auto začalo ztrácet tah, klepalo se, až nakonec jelo na tři válce. Přepnutí na benzín nic nevyřešilo. Ujelo se takto cca 10 km (domů.), poté diagnostika - hlásí P303, chyba na třetím válci. Zkusili jsme:
1. změřit kompresní tlaky, všechny válce stejně - nic zásadního
2. vyměnit svíčky - beze změny
3. vyměnit zapalovací lištu - beze změny
4. vyměnit váhu vzduchu - beze změny
5. odpojit, očistit a znovuzapojit viditelnou kabeláž - beze změny
Jiskru to hází, jen prostě jede na tři válce. Ale je v nízkých otáčkách a na volnoběh - jak se motor vybudí nad 2000 ot. a udrží jízdu spíš ke 3000 ot., celkem se to i dá, jen to nesmí spadnout. Tzn. po startu motor kolísá a dost vibruje, při přidání plynu se to uklidní.
Vidíme to teď na dvě možnosti:
- rozebrat motor, prozkoumat ventily, při té příležtosti udělat GO hlavy motoru
- s autem k elekrikáři, nechat proměřit - podezření na ŘJ, která může (ale nemusí) být vadná
Jednotka Z18XE, najeto 230 tis. km, plyn montován ve 160 tis. km. Před půl rokem nové lambdy, před rokem výfuk. Nicméně už dva roky mi čas od času házela ŘJ chybu vykazující chudou či bohatou směs, v servisu diagnostikováno jako souvislost s LPG s tím, že to opravitelné není a mám se s tím smířit. Kontrolka občas sama zhasla, ujelo se třeba 100 km, pak se zase rozsvítila - zvykli jsme si na to. Nevím, jestli to má souvislost, ale pro jistotu to píšu.
Navrhujete zkusit ještě něco jiného?
Díky.
EDIT: Ještě jeden poznatek: stane se, že má pár minut slabou chvilku a funguje stabilně i na nízké otáčky. Po nějaké době ale začne "blbnout", občas se vedle P303 přidá i P301 (dle příspěvků na fóru by to mělo vést na zapalovací lištu). Pořád si říkám, že to nebude mechanická záležitost, ale spíš mě to směřuje k elektrice či oné ŘJ. Vidíte to podobně?
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Se hlásím se stejným problémem. X 1.6 XEL. Včera jsem odjel ze servisu,kde se řešila prkotina za 5k a cestou domů to taky začalo to samé. Cukání v malých ot.,kolem 2500-3000 se to probere a jede. Doma už mi to blafalo snad i na 2 válce. V motoru se nikdo nehrabal,jen byla občas odpojená baterka a auto stálo cca. 6 dní. Před tím to nedělalo. Jelikož to dělá i na benzín,tipuju na elektriku. Jelikož se v motoru někde na výfuku něco pálilo,tak jsem koukal,zkoumal,očuchával,ale asi to někdo něčím pobryndal,tak se to vypalovalo. Z výfuku nic cítit není,měl jsem nejdřív podezření na těsnění a vodu ve válcích. Ale z výfuku normální smrad,voda čistá,nesmrdí,nejdou bubliny. Tak nevím co tomu jeblo,když to nejezdilo ?
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Lambda tě opustí co nevidět
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Obě lambdy jsem měnil před dvěma měsíci před STK.hant píše:Lambda tě opustí co nevidět
Podle mě to bude buď nějaká kravina na elektrice (kabeláž, izolace, kontakty), nebo fakt tak ŘJ.
Kdybys to, kolego, řešil a vyřešil, dej vědět. Já na to teď nemám moc čas, takže si asi pár dní Zafira postojí... Díky za každý postřeh. Pokud to vyřeším, také dám echo.Mojmec11 píše:Se hlásím se stejným problémem.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Netvrdím že to nutně musí být ta sonda ale po výměně komplet výfuku jsem začal pozorovat ztrátu výkonu. Když jsem na to šlápnul a vytočil motor v tahu tak jsem cítil jak netahne a je přiškrcenej. V nižších otáčkách cukal. Starty a volnoběh naprosto v pořádku a kontrolky nic. Nastala výměna váhy a svíček včetně palivového filtru. Změna byla znát ale to cukání se projevovalo stále. Zaslepil jsem EGR a nic. Nakonec se po cca 14ti dnech rozsvátila diagnostika a hodilo to vadnou lambdu. Po výměně vše v poho. Tah i výkon. Cukání je pryč. Mám jen jednu sondu a tak to u tebe může být jiné.
OPEL ZAFIRA 1.8 16v 85kw - rok 2000 X18XE1
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
https://picasaweb.google.com/106136654297466934849/Zafira
Jsou jen dva druhy aut - Opel Zafira a ty ostatní
- Mojmec11
- Příspěvky: 1554
- Registrován: 20 zář 2009, 11:03
- Bydliště: Kdysi okolí Třebíče, teď Jižní Čechy,vesnice,okna na všecky strany
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Tak se dneska zadařilo.
Zkoušel jsem kde co,jinou lištu>> nic,nové svíčky místo Bosch Made in Russia tam šly náké francouzky za 400 kč>>lepší,ale furt to nebylo ono.
No a pak při kompletaci a chvilce s cigárem koukám a vidím jednu malinkou podtlakovou hadičku,tak jsem ji dal tam kam patří a bylo po problému
Zjistil jsem už před tím,že to dělá hlavně na LPG a slyšel jsem nějaké syčení při volnoběhu,chtěl jsem ještě kouknout do sání.
Je to taková krátká hadička,co vede ze sacího potrubí do toho placatýho nesmyslu,jak je chycenej nahoře pod gumou kapoty,na hraně stěny motorového prostoru.
Taky mi hned došlo,proč se mi hned po zhasnutí motoru ztratil podtlak v brzdách,už jsem myslel,že odchází membrána.
Ještě takový postřeh ke snímači na klikovce: někdy po zimě při přezouvání,když bylo pravé přední dole,koukám tam a vidím,že snímač je prasklej a lezou z něj dráty. Asi tam něco vlítlo a rozsekalo to ten plast. Nechápu jak,ale auto ještě dva dny jezdilo,než mi Bundeles poslal jinej a vyměnil jsem ho. Ale bylo to 200 km strachu,že to chcípne a už to nepojede. Mám ho na památku pověšenej v garáži. Nechápu jak mohl fungovat,když vinutí bylo rosekané,půlka plastu pryč,všude bordel ze silnice...... Byl to originál GM,tak asi zapracovala ta Německá kvalita.
Zkoušel jsem kde co,jinou lištu>> nic,nové svíčky místo Bosch Made in Russia tam šly náké francouzky za 400 kč>>lepší,ale furt to nebylo ono.
No a pak při kompletaci a chvilce s cigárem koukám a vidím jednu malinkou podtlakovou hadičku,tak jsem ji dal tam kam patří a bylo po problému
Zjistil jsem už před tím,že to dělá hlavně na LPG a slyšel jsem nějaké syčení při volnoběhu,chtěl jsem ještě kouknout do sání.
Je to taková krátká hadička,co vede ze sacího potrubí do toho placatýho nesmyslu,jak je chycenej nahoře pod gumou kapoty,na hraně stěny motorového prostoru.
Taky mi hned došlo,proč se mi hned po zhasnutí motoru ztratil podtlak v brzdách,už jsem myslel,že odchází membrána.
Ještě takový postřeh ke snímači na klikovce: někdy po zimě při přezouvání,když bylo pravé přední dole,koukám tam a vidím,že snímač je prasklej a lezou z něj dráty. Asi tam něco vlítlo a rozsekalo to ten plast. Nechápu jak,ale auto ještě dva dny jezdilo,než mi Bundeles poslal jinej a vyměnil jsem ho. Ale bylo to 200 km strachu,že to chcípne a už to nepojede. Mám ho na památku pověšenej v garáži. Nechápu jak mohl fungovat,když vinutí bylo rosekané,půlka plastu pryč,všude bordel ze silnice...... Byl to originál GM,tak asi zapracovala ta Německá kvalita.
Astra 1.6 16v 74kW,X16XEL,Caravan sport,"stříbrná sršeň" z Itálie
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Astra 1.8 16V,Caravan,"stříbrná sršeň" z Německa - už jen jako zdroj náhradních dílů.
[color=#0000FF][b]Diagnostika OP-COM Dačice a okolí,ceny lidové,vytáhnu z vašeho auta všecky data- pak je na vás,co s nima uděláte[/b][/color] :lol:
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
Tak u mě to tak jednoduché nebylo - oprava za cca 17 tis. Kč.
- oprava hlavy motoru (výměna všech ventilů, vodítek, těsnění dříků ventilů, zabroušení ventilů, kontrola rovinnosti dosedací plochy hlavy)
- těsnění výfuku, sání, víka ventilů, gufera vaček, těsnění hlavy válců, čistič oleje, šrouby hlavy, snímač ot.vaček (má poškozené kabely)
Takže taková GO.
- oprava hlavy motoru (výměna všech ventilů, vodítek, těsnění dříků ventilů, zabroušení ventilů, kontrola rovinnosti dosedací plochy hlavy)
- těsnění výfuku, sání, víka ventilů, gufera vaček, těsnění hlavy válců, čistič oleje, šrouby hlavy, snímač ot.vaček (má poškozené kabely)
Takže taková GO.
Opel Zafira A 1.8 16 V, r. v. 2004, Z18XE, LPG
Re: Cukání - na každý snímač ot. klik. hřídele jinak
mojmec11, tak díky tomuto příspěvku jsem si ušetřil spoustu nervů a hlavně peněz - proto díky, neskutečně pomohlo !!!
Zafira mi vykazovala úplně stejné příznaky, škubání, volnoběh, brzdy... zajímavé bylo, že jsem úplně bez potíží a problémů přijel do servisu, vyměnit chladivo v klimě, pak jsem nastartoval a borec mi hned říkal, že mě to jede na 3 válce, že to může být svíčkami. Cestou domů (jen 10km) to škaredě škubalo a mimo jiné začala svítit kontrolka emisí. Proto jsem na ně doma koukl a bylo tam všude dost oleje, ten jsem odsál, vyčistil, vyměnil svíčky a pořád stejné. Mezitím jsem se modlil a brouzdal po netu na různých fórech a hledal, oč by mohlo jít. Auto jsem nedávno koupil od mechanika, po GO motoru, nová hlava, rozvody,... nechtěl tomu věřit, když jsem mu to volal, sám si lámal hlavu nad tím, co s tím může být. Mě poléval pot při pomyšlení, že po měsíci provozu, budu muset do auta rvát tisíce. Pak jsem pročítal tohle vlákno a najednou mi svitlo, běžel jsem k autu a ona to opravdu byla ta hadička. Borec ze servisu jak se chtěl dostat k ventilu od klimy, oddělával kryt toho vzduchového filtru, vyskočila mu právě ta hadička. Nasadím ji a díky Bohu opraveno!!! Po několika startech mi zhasla i ta oranžová kontrolka emisí.
Zafira mi vykazovala úplně stejné příznaky, škubání, volnoběh, brzdy... zajímavé bylo, že jsem úplně bez potíží a problémů přijel do servisu, vyměnit chladivo v klimě, pak jsem nastartoval a borec mi hned říkal, že mě to jede na 3 válce, že to může být svíčkami. Cestou domů (jen 10km) to škaredě škubalo a mimo jiné začala svítit kontrolka emisí. Proto jsem na ně doma koukl a bylo tam všude dost oleje, ten jsem odsál, vyčistil, vyměnil svíčky a pořád stejné. Mezitím jsem se modlil a brouzdal po netu na různých fórech a hledal, oč by mohlo jít. Auto jsem nedávno koupil od mechanika, po GO motoru, nová hlava, rozvody,... nechtěl tomu věřit, když jsem mu to volal, sám si lámal hlavu nad tím, co s tím může být. Mě poléval pot při pomyšlení, že po měsíci provozu, budu muset do auta rvát tisíce. Pak jsem pročítal tohle vlákno a najednou mi svitlo, běžel jsem k autu a ona to opravdu byla ta hadička. Borec ze servisu jak se chtěl dostat k ventilu od klimy, oddělával kryt toho vzduchového filtru, vyskočila mu právě ta hadička. Nasadím ji a díky Bohu opraveno!!! Po několika startech mi zhasla i ta oranžová kontrolka emisí.
Opel Zafira 1.8 16V, 92kW
r.v. 2003
km: 113***
r.v. 2003
km: 113***