Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR
Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR
Takovej poznatek k zamyšlení pro všechny kteří máte tento motor v autě. Preventivně jsem měnil na svý Vectře rozvodovej řetěz (Y22DTR).
Protože jsem sehnal za dobré peníze komlet řetězy a vodíci lišty, dal jsem do výměny která není nijak složitá. Pokud bude zájem napíšu návod.
Auto má na tachometru 290 000km, ale kdoví kolikrát se to stáčelo v autobazarech. Oba napínáky byli skoro na konci napínacího rozsahu, ale za chodu ještě nic nerachtalo. Nový a starý řetěz jsem položil vedle sebe abych viděl o kolik je starý vytahaný. Koukněte na fotky. Na pohled je rozdíl v dělce v řádu milimetrů, ale na napínáku je cítit velký rozdíl. U starých řetězů se pružina opřela až na posledním závitu zátky napínáku. Nyní napínák tlačí hned od prvního závitu a je problém zátku vůbec chytit. Také na rozvodových kolech řetěz sedí pevně a nemá na kole vůle.
Zdar všem Oplákům.
Protože jsem sehnal za dobré peníze komlet řetězy a vodíci lišty, dal jsem do výměny která není nijak složitá. Pokud bude zájem napíšu návod.
Auto má na tachometru 290 000km, ale kdoví kolikrát se to stáčelo v autobazarech. Oba napínáky byli skoro na konci napínacího rozsahu, ale za chodu ještě nic nerachtalo. Nový a starý řetěz jsem položil vedle sebe abych viděl o kolik je starý vytahaný. Koukněte na fotky. Na pohled je rozdíl v dělce v řádu milimetrů, ale na napínáku je cítit velký rozdíl. U starých řetězů se pružina opřela až na posledním závitu zátky napínáku. Nyní napínák tlačí hned od prvního závitu a je problém zátku vůbec chytit. Také na rozvodových kolech řetěz sedí pevně a nemá na kole vůle.
Zdar všem Oplákům.
- Přílohy
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.
- Reklama
-
- Moderátor
- Příspěvky: 8697
- Registrován: 27 úno 2007, 00:08
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR
Co to vyjde?
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE
- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR
Kdyz posles navod bylo by to super, dikes. milosh zavinac centrum tecka cz
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Rozpis cen použitých dilů
Já jsem ještě zabrušoval ventily a vyměnil gufera ventilů (cca 950 kč). Preventivně jsem ještě vyměnil těsnění pod tělesem olejového filtru a výměníku olej-voda. Pak různý drobný věci, těsnění pod vakuovku, pod vstřiky, pod traverzy vstřiků, rovnání hlavy, filtry, olej atd...
Tady je seznam dilů pro kompletní výměnu rozvodových řetězů.
Řetěz duplex - 56 36 353 - 2706 kč
Řetěz simplex - 56 36 352 - 1514 kč
Napínák - 56 36 386 - 2658 kč
Napínák - 56 36 387 - 2649 kč
Vodící lišta - 06 36 816 - 433 kč
Vodící lišta - 06 36 817 - 412 kč
Napínací lišta - 06 36 703 - 730 kč
Napínací lišta - 06 36 704 - 730 kč
Těsnění víko ventilů - 56 07 442 - 752 kč
Těsnění pod vanu - 06 52 605 - 761 kč
Těsnění pod přední víko motoru - 06 38 176 - 982 kč
Těsnění pod hlavu - 56 07 856 - 2132 kč
Gufero na kliku (pod řemenici) - 06 38 196 - 330 kč
- 16789 kč
Po výměně je motor výrazně tižší ale jinak žádná změna. Vlastně jedno velké zlepšní tam je. Po srovnání hlavy již netlakuje motor do expanzky, to byl také jeden z důvodů proč jsem motor rozdělal. Další důvod bylo lehlé čerpadlo.
Tady je seznam dilů pro kompletní výměnu rozvodových řetězů.
Řetěz duplex - 56 36 353 - 2706 kč
Řetěz simplex - 56 36 352 - 1514 kč
Napínák - 56 36 386 - 2658 kč
Napínák - 56 36 387 - 2649 kč
Vodící lišta - 06 36 816 - 433 kč
Vodící lišta - 06 36 817 - 412 kč
Napínací lišta - 06 36 703 - 730 kč
Napínací lišta - 06 36 704 - 730 kč
Těsnění víko ventilů - 56 07 442 - 752 kč
Těsnění pod vanu - 06 52 605 - 761 kč
Těsnění pod přední víko motoru - 06 38 176 - 982 kč
Těsnění pod hlavu - 56 07 856 - 2132 kč
Gufero na kliku (pod řemenici) - 06 38 196 - 330 kč
- 16789 kč
Po výměně je motor výrazně tižší ale jinak žádná změna. Vlastně jedno velké zlepšní tam je. Po srovnání hlavy již netlakuje motor do expanzky, to byl také jeden z důvodů proč jsem motor rozdělal. Další důvod bylo lehlé čerpadlo.
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.
Re: Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR
docela mastné,zajímavější by byla servisová cena
zafira Y20DTH 2001 PP od davida +tempomat za 300,- :-)))
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
agila 1,2 2004 drahé polovice(pasé,teď ochcávka :D)
op-com 1.39 EN
Re: Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR
U Auto Staigeru si účtují za jedno AW 58 kč bez dph (69,6kč s dph). Pokud by naúčtovali jen demontáž skříně rozvodů a nastavení časování rozvodů (125AW) práce by měla stát 8700 kč s dph. Myslím že v reálu by práce by stála více protože by přiúčtovali další přídavné práce, režijní materiál a další ptákoviny.
- Přílohy
Diagnostika AB-COM - pro starší auta bez CAN-bus. Severní čechy, Ústecko.
-
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 01 srp 2009, 13:55
- Bydliště: červenomodrá TOTALITA. PO Vychod.
Re: Životnost rozvodového řetězu Y20DHT - Y22DTR
čumel som na tie ceny, ale aj tak ma napadlo, že či tie napinaky su maualky na pružinu alebo hydraulicke, pokial hydry tak, prečo to zbytočne meniť? Možno by za uvahu stalo len vymenit povedzme pri cca 300 až 350tkm napinacie lišty + voditka a samozrejme aj retaze, čo by vyslednu sumu znižilo o cca 1/3 resp asi o 5500,-kačanu.
ZA-22dtr mt6-f40 Silver Elegance m03 (aktuálne 393tkm) No-Kat No-EGR.Alzaf 285tkm,bolo AstraF-1,6 8V combi. Pokiaľ nie som tu tak, som určite niekde inde.. ešte sa nestalo, že by som nebol absolútne nikde.. Alfamobil +421 948 833 957 alebo Pevný 0905 833 957