Chcípání motoru při vyřazení

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 21 kvě 2011, 10:47

Tak myslím, že jsem na to přišel. Hlavně nevěřit, co vám v servise řeknou. Nedalo mi to a sundal jsem EGR a nestačil jsem se divit. Totálně zanesenej a klapka v egru se zasekávala (nevracela se zpět). Egr jsem vyčistil a klapku rozhejbal tak, aby lehce dojížděla do koncových poloh a namontoval zpět do auta. Udělal jsem několik jízd (způsobem, o kterým jsem věděl, že auto vždycky chcíplo) a vše ok. Ještě jsem ale nenajezdil tolik kiláků, abych mohl říct, že to opravdu pomohlo, ale zatím dobrý...
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Reklama
 

Uživatelský avatar
olio
Příspěvky: 3
Registrován: 14 dub 2011, 17:13

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od olio » 21 kvě 2011, 11:19

pokud to egr nepochopi to vycisteni, tak volnobezny ventil, a pokud i ten ne...tak odchazi vaha vzduchu :)

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 24 kvě 2011, 00:24

myslím, že to bylo opravdu egr ventilem, zatím mi to ani jednou nechcíplo. Ještě jsem teda zároveň prostříkl konkorem ukostření...
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 31 kvě 2011, 23:17

takže paráda, chcípání vyřešeno a po tejdnu kód 301, takže bezva... před chcípáním jsem měl kód 302 a nechal jsem si vyměnit lištu, pak ok... a teď tohle, nechce se mi věřit, že by to byla zase lišta, tak sem koupil nový svíčky a pokud ani to nepomůže, tak bych to viděl na dennyho a čištění ventilů... :cry:
to poteče asi krev, až povím manželce, kolik takový čištění stojí...
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 03 čer 2011, 13:43

tak v servise na na nic nepřišli, všechno dobrý a auto jezdí normálně. Já už to vůbec nechápu... Sem zvědavej, jak dlouho s tím budu jezdit, než na mě zase začne blikat kód 301...
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 13 čer 2011, 04:18

Už jsem psal v jiném topicu, čistil jsem vstřiky a od té doby je to OK. Jde mi o to, že při měření zapalovací lišty mechanici nic nezjistili (myslím závadu). Je možné, že za studena vykazuje normální hodnoty a při zahřátí začně blbnout?
Já už si totiž připadám jak idiot, když dojedu do servisu s něčím (např. chcípání nebo jízda na tři válce) a když si vezmou auto do parády, tak mu nic není. Ptám se proto, jestli si mám pořídit do rezervy novou lištu, i když mám v autě novou (asi 3 měsíce).
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 13 čer 2011, 18:15

Tak dneska mi přišel opcom a hned jsem to napíchl. Bohužel většině výpisu nerozumím. Když na to mrknete, je tam něco špatně?
Jediné, čeho jsme si všimli, tak když auto lehce zacukalo při jízdě, ve stejnou dobu se otevřel EGR asi na 50%. Tam předpokládám, že výměna EGR ventilu je nevyhnutelná, ale co ostatní hodnoty?
Výpis byl exportován při stání na místě při volnoběhu.

Selected model>,2003,Astra-G,Engine,Z 16 XEP

Control Unit:

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Normal timing parameter set.


Measuring blocks information:

Battery Voltage,14.1 V
Main Relay,Inactive
Fuel Pump Relay,Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.98 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.47 V
Calculated Pedal Position,0 %
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
TP Sensor 1 (Throttle Position),0.33 V
TP Sensor 2 (Throttle Position),4.69 V
Calculated Throttle Position,1 %
Throttle Position,Idle
Engine Speed,791 RPM
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),0.82 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),25 kPa
Coolant Temperature,2.22 V
Coolant Temperature,85 °C
Intake Air Temperature,1.92 V
Intake Air Temperature,35 °C
Tank Sensor,8.13 V
Tank Sensor,45 L
A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning),620 kPa
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive
Clutch Switch,Not Programmed
Vehicle Speed,0 km/h
Cruise Control Tip Switch,Not Programmed
Cruise Control,Not Programmed
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Not Programmed
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),0 %
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),5.00 V
Fuel Tank Ventilation Valve,20 %
Knock Control,Inactive
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1),Active
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1),182 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1),Lean
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2),Active
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2),672 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2),Lean
O2 Sensor Loop,Closed
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1),5
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1),1
A/C Relay (Air Conditioning),Not Programmed
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning),High Pressure
Fan Relay 1,Inactive
Fan Relay 2,Inactive
Malfunction Indicator (MI),Off
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator,Off
Engine Speed,791 RPM
Desired Idle Speed,775 RPM
Idle Speed Offset,Inactive
Ignition Dwell Angle,3.4 ms
Injector Time,1.7 ms
Ignition Spark Angle,6.7 °CA
Knock Retard Cylinder 1,0 °CA
Knock Retard Cylinder 2,0 °CA
Knock Retard Cylinder 3,0 °CA
Knock Retard Cylinder 4,0 °CA
Ignition Status,On 12V
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control),Reduced Power
Total Misfire,0
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration),Active
Fuel Tank Ventilation Valve,Active
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 14 čer 2011, 03:19

Mohl by mi někdo vysvětlit (všude tady čtu, že když se EGR odpojí, auto by mělo jet bez cukání apod.), když odpojím EGR, začnou ihned kolísat otáčky, ne zrovna málo. Pokud je EGR zapojen, otáčky jsou v pohodě, jen při jízdě auto začne cukat (jak jsem psal v předchozím příspěvku).
EGR dám nový, ale zajímalo by mě, proč začnou ihned kolísat otáčky při odpojení EGRu. To jsem nikde na fóru nenašel. Nebo jsem špatně hledal?
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 14 čer 2011, 13:48

Nikdo nenakoukne do toho výpisu? Taky mě zarazilo, že se na OpComu nedá zjistit okamžitá spotřeba. Nebo dá? Jestli ano, muselo mi to nějak uniknout...
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Alzafir
Příspěvky: 2908
Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Bydliště: Ostrava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Alzafir » 14 čer 2011, 15:16

Spotřebu nezjistíš. A z toho výpisu taky ne. EGR je v krajní poloze. Tobě to cuká, takže projeď auto a z livedat si ověř, jestli je to EGR. Když odpojíš konektor EGRu, tak se auto zblázní, to je jasné, musel bys zaslepit díru po EGRu , ale ventil nechat zapojený. Musí fungovat.
Snad jsem to nepomotal. Já dloubu spíš do nafťáků.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 14 čer 2011, 17:25

O tom odpojení EGRu jsem tady hodně četl a myslím, že většina si chválila, že auto jede daleko líp. To u mě neplatí.
Ale jsem si na 99% jistej, že je to EGRem. Zatím ještě vyčkávám až najezdím pár stovek km, abych neobjednával díly jednotlivě. Adam mi nabídl, myslím si, skvělou cenu EGRu, ale možná ještě dojde na lištu. Po vyčištění vstřiků zatím auto jede v pohodě až na to lehký cukání, ale vysledoval jsem, že když to zacuká, ve stejnou chvíli se otevře EGR (dle livedat). To jsem psal už dříve. Spíš si pokládám otázku, jestli to nebude stejný, ikdyž dám nový EGR ventil?
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 19 čer 2011, 13:08

Tak včera jsem na zkoušku zaslepil EGR, tak jsem zvědavej. Zatím to nevypadá vůbec špatně...
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Uživatelský avatar
Kexik12
Příspěvky: 112
Registrován: 04 říj 2009, 12:54
Bydliště: Kosice-Slovakia

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Kexik12 » 19 čer 2011, 13:37

zdravim mam dost podobny problem aj ked iny motor konkretne 2.0 16v turbo tiez mi to pri vyradeni zdochne.Kde najdem ten EGR ventil a cim ho vycustit a pripadne kde je ten volnobezny ventil dakujem za radu
Z20LET

Uživatelský avatar
rychlyradim
Příspěvky: 2619
Registrován: 07 čer 2006, 15:30
Bydliště: Jihomoravský kraj - Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od rychlyradim » 19 čer 2011, 14:47

Tak tchánova astra 1.4 16V r.v.2003 Z14XE se přidává k tomuto problému! ale aby toho nebylo málo k tomuto problému se přidávají další problémy, at. chcípání je tedy za studena.....ještě když už to chce chcípnout..a já to zachránm sešlápnutím spojky a přidáním plynu rozsvítí se kontrolka autička s klíčem! Další problém je to, že je špatné čidlo v předním levém ložisku - svítí kontrolka ABS - tato svítí jen někdy! Když svítí tak nejede rychloměr! a když nesvítí, tak je vše v naprostém pořádku! Dále jsem si všiml, že na origo palubním pc při nastavení aktuální spotřeby místo spotřeby svítí písemeno "F".
Prostě auto svítí jak Vánoční stromeček a tchán má radost... :(
Dnes jsem vyčistil klapku - byla šíleně špinavá a EGR to stejný...nic nepomohlo...
auto musí hold na diagnostiku

Uživatelský avatar
Marko
Příspěvky: 186
Registrován: 29 zář 2010, 20:23
Bydliště: Měšín, Jihlava

Re: Chcípání motoru při vyřazení

Příspěvek od Marko » 19 čer 2011, 20:08

denny mi poradil vyčistit vstřiky. Trochu jsem je vyčistil doma (ne ultrazvukem) a vypadá to, že to docela pomohlo...
S ABS jsem zatim neměl tu čest...
Sháním zásobník do CDC-601A * Už jsem to vyrval a dal si transmitter :-) *
Opel Astra G 1.6 Twinport Elegance Z16XEP (r.v. 2003) https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=49&t=20927 https://www.astra-g.cz/galerie/marko/
OpCom 2010 USB EN

Odpovědět