svítí ABS, nejde servo atd...
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 28 kvě 2011, 19:12
- Bydliště: Praha
svítí ABS, nejde servo atd...
Ahoj měnil jsem svorky u baterky z důvodů že se utrhly šrouby při výměně baterky a od té doby občas problikne symbol baterky na palubce a už asi 10x praskla pojistka co je od ABS, nevím zda to souvisí s tou výměnou nebo ne. Někdy je to v poho a někdy hned praskne a tím nejde rychlost, servo, počítání kilometrů atd. Díky za rady jde o Zafiru r.v.99 1,8 elegance 85kw,jinak v servisu to proměřil a říkal že to dobíjí jak má. Ještě jsem chtěl říct že baterku jsem dával 74 za 55 co tam byla a na volnoběh to běží klidně hodinu bez probliknutí, to se děje jen za jízdy. Díky moc za pomoc a rady tomino tomino1978@email.cz
tomino1978
Omega b X25XE
Zafira a X18XE1
Omega b X25XE
Zafira a X18XE1
- Reklama
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
74Ah za 55Ah? Chudák alternátor...
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 28 kvě 2011, 19:12
- Bydliště: Praha
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
RomanK píše:74Ah za 55Ah? Chudák alternátor...
Myslíš tedy že chyba je v tý silnější baterii? Pak to ten altík nestíhá a problikává?Nejsem technik
tomino1978
Omega b X25XE
Zafira a X18XE1
Omega b X25XE
Zafira a X18XE1
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
Baterka bere proud dokud se nenabije,pokud je nabitá,tak si myslím je jedno kolik má Ah.Vždycky dobíjíš jen úbytek spotřebovaný při startu, plus nějaký běžný úbytek.S věkem baterie kapacita stejně klesá a třeba s pětiletou původně 55Ah jsi úplně jinde.Nechci teď střelit kde,ale pro představu: nová ti nastarovala třeba 20x za sebou a teď je po třetím startu KO.A do té pak poteče větší dobíjecí proud než do tvé 74Ah.
Takže v kapacitě bych tolik chybu nehledal,spíš altik,kontakty-přechodové odpory.Můžeš si udělat průběžné měření napětí(měřák někde v autě) a zkouknout hodnoty při poruše.
Takže v kapacitě bych tolik chybu nehledal,spíš altik,kontakty-přechodové odpory.Můžeš si udělat průběžné měření napětí(měřák někde v autě) a zkouknout hodnoty při poruše.
Astra 1,4 16V
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
Už se to tu řešilo vícekrát. Vyšší kapacita nežli výrobcem předepsaná je prostě nesmysl. Ledažeby jsi pravidelně dobíjel akumulátor externí nabíječkou.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
Vyšší kapacita je zbytečná,potud souhlas,ale proč dobíjet externí nabíječkou?Baterie má nějakou kapacitu a alternátor mi vždy dobíjí úbytek a ten je na jedno nastartování stejný ze silné i ze slabší.
Je to jako z nádrže mi na sto km ubyde cca.7l a je jedno jestli z 50 zbyde 43 nebo třeba z 82 zbyde 75.Vždy musím doplnit 7l.Stejné by to teoreticky mělo být i s chybějící elektrickou energií.
Jestli se mýlím OK,ale proč?
Je to jako z nádrže mi na sto km ubyde cca.7l a je jedno jestli z 50 zbyde 43 nebo třeba z 82 zbyde 75.Vždy musím doplnit 7l.Stejné by to teoreticky mělo být i s chybějící elektrickou energií.
Jestli se mýlím OK,ale proč?
Astra 1,4 16V
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
Zavzpomínal jsem na fyziku a jestli se nepletu:
I=C/t
I - nabíjecí proud
C - kapacita baterie
t - čas
Pokud bereme konstantní čas, tak je nabíjecí proud baterie přímo úměrný její kapacitě. V praxi čím je vyšší kapacita baterie, tím pro nabíjení potřebuje větší proud.
Alternátor má v sobě vinutí, diodový blok a regulátor. Tyto součástky jsou dimenzovány na nějaký proud a pokud je proud vyšší nemusí to některá z nich vydržet.
I=C/t
I - nabíjecí proud
C - kapacita baterie
t - čas
Pokud bereme konstantní čas, tak je nabíjecí proud baterie přímo úměrný její kapacitě. V praxi čím je vyšší kapacita baterie, tím pro nabíjení potřebuje větší proud.
Alternátor má v sobě vinutí, diodový blok a regulátor. Tyto součástky jsou dimenzovány na nějaký proud a pokud je proud vyšší nemusí to některá z nich vydržet.
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
Dovolím si částečně nesouhlasit:Čas není konstantní a u alternátoru probíhá jen regulace napětí a proud je omezen vlastní reaktancí alternátoru.A alternátory a diodové můstky,tedy silové části jsou-měly by být konstruovány tak,že jsou schopny odolat až zkratu.Další věc je vnitřní odpor baterie,ale to je spíše problém u vybitých akumulátorů,kam po nastartování teče maximální proud.A přesto to alternátor bez problému vydrží.O regulátor napětí bych se vůbec neobával,protože ten reguluje pouze budící proud(regulace napětí).
Pořád jsem přesvědčen,že v praxi je kapacita akumulátoru plus-mínus nepodstatná a pokud budeme uvažovat o úplném vybití,tak u akumulátoru s vyšší kapacitou se pouze prodlužuje dobíjecí čas do plného dobití.
Pořád jsem přesvědčen,že v praxi je kapacita akumulátoru plus-mínus nepodstatná a pokud budeme uvažovat o úplném vybití,tak u akumulátoru s vyšší kapacitou se pouze prodlužuje dobíjecí čas do plného dobití.
Astra 1,4 16V
-
- Příspěvky: 2642
- Registrován: 03 zář 2008, 09:15
- Bydliště: Metropole Libouň (na dohled Blaník)
- Kontaktovat uživatele:
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
To je zase téma, to bude zase polemika...
Já nejsem žádný velký fyzik, tahle věda mě nějak nechytla... Ale zdravým selským rozumem, když je větší kapacita, potřebuje baterie na udržení provozuschopnosti větší proud, alternátor má nějaké maximální možnosti, z toho jasně vyplývá, že bude muset pracovat podstatně déle. Tím dochází zcela jistě k jeho rychlejšímu opotřebení a zcela jistě také ke zvýšení spotřeby auta, možná zanedbatelnému, ale je tam. V praxi to potom vypadá tak, že když někdo nejezdí pravidelně dlouhé trasy, dojde k tomu, že předepsaná kapacita baterie se dobije za např. 20 minut jízdy, u větší kapacity je potřeba jízdy 35 minut. Takže silnější baterie při kratších trasách je stále více a více vybitá (aletrnátor jí nestíhá dobít do plné kapacity) a alternátor jede neustále naplno. Jednoho dne bude náhle baterie slabá nebo vybitá, bez zjevné příčiny, je nutné ji dobít nabíječkou, no a po několika takových vybití odejde altík (dřív nebo později) do věčných lovišť. Většina jízd je totiž kratšího charakteru. Ale je to jen můj selský rozum a mýlit se je lidské.
Jak píšu, nejsem fyzik a možná se mýlím v nějakém výrazu, proud a napětí a tak se mi dost plete, nicméně prakticky mám takovouhle výměnu za sebou také a průběh jsem popsal....
Jinak k tématu... Prošel jsi při té výměně všechny kabely? Jestli jsi při nenechal někde nějaký omylem viset nebo jsi nějaký neutrhnul třeba při vkládání nové baterky a teď ti to nejde někde do zkratu. Na volnoběh píšeš v pohodě a za jízdy to lítá, takže by to mohlo být. Drát se za jízdy klepe a dotkne se někde kostry a pojistka je v pr....
Já nejsem žádný velký fyzik, tahle věda mě nějak nechytla... Ale zdravým selským rozumem, když je větší kapacita, potřebuje baterie na udržení provozuschopnosti větší proud, alternátor má nějaké maximální možnosti, z toho jasně vyplývá, že bude muset pracovat podstatně déle. Tím dochází zcela jistě k jeho rychlejšímu opotřebení a zcela jistě také ke zvýšení spotřeby auta, možná zanedbatelnému, ale je tam. V praxi to potom vypadá tak, že když někdo nejezdí pravidelně dlouhé trasy, dojde k tomu, že předepsaná kapacita baterie se dobije za např. 20 minut jízdy, u větší kapacity je potřeba jízdy 35 minut. Takže silnější baterie při kratších trasách je stále více a více vybitá (aletrnátor jí nestíhá dobít do plné kapacity) a alternátor jede neustále naplno. Jednoho dne bude náhle baterie slabá nebo vybitá, bez zjevné příčiny, je nutné ji dobít nabíječkou, no a po několika takových vybití odejde altík (dřív nebo později) do věčných lovišť. Většina jízd je totiž kratšího charakteru. Ale je to jen můj selský rozum a mýlit se je lidské.
Jak píšu, nejsem fyzik a možná se mýlím v nějakém výrazu, proud a napětí a tak se mi dost plete, nicméně prakticky mám takovouhle výměnu za sebou také a průběh jsem popsal....
Jinak k tématu... Prošel jsi při té výměně všechny kabely? Jestli jsi při nenechal někde nějaký omylem viset nebo jsi nějaký neutrhnul třeba při vkládání nové baterky a teď ti to nejde někde do zkratu. Na volnoběh píšeš v pohodě a za jízdy to lítá, takže by to mohlo být. Drát se za jízdy klepe a dotkne se někde kostry a pojistka je v pr....
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
EX The Golden Queen of Majesty --> EVOLUCE (str.21)
O nás
http://cardigan-bedwyr.blogspot.com/
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
Zdroj regulovatelného napětí, voltmetr, ampérmetr, pár kabelů a můžeš měřit.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
prma píše:...Je to jako z nádrže mi na sto km ubyde cca.7l a je jedno jestli z 50 zbyde 43 nebo třeba z 82 zbyde 75.Vždy musím doplnit 7l.Stejné by to teoreticky mělo být i s chybějící elektrickou energií.
Jestli se mýlím OK,ale proč?
Akumulátor 100Ah nabitý na 50% NENÍ totéž co akumulátor 50Ah nabitý na 100% !!!
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
Kdyby to tak bylo, tak by byly alternátory věčné.prma píše:...A alternátory a diodové můstky,tedy silové části jsou-měly by být konstruovány tak,že jsou schopny odolat až zkratu...
Astra 1.7 CDTI Caravan 2003 OPC line
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301[/color]
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
Ale to jsem také nenapsal.Já porovnával úbytek energie na jedno nastartovávání,nikoli % nabití.APiK píše:prma píše:...Je to jako z nádrže mi na sto km ubyde cca.7l a je jedno jestli z 50 zbyde 43 nebo třeba z 82 zbyde 75.Vždy musím doplnit 7l.Stejné by to teoreticky mělo být i s chybějící elektrickou energií.
Jestli se mýlím OK,ale proč?
Akumulátor 100Ah nabitý na 50% NENÍ totéž co akumulátor 50Ah nabitý na 100% !!!
Astra 1,4 16V
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
To samozřejmě netvrdím,mechanická součástka nemůže být věčná,ale má po dobu své životnosti určitou odolnost.RomanK píše:Kdyby to tak bylo, tak by byly alternátory věčné.prma píše:...A alternátory a diodové můstky,tedy silové části jsou-měly by být konstruovány tak,že jsou schopny odolat až zkratu...
Astra 1,4 16V
Re: svítí ABS, nejde servo atd...
Presne takAPiK píše:Akumulátor 100Ah nabitý na 50% NENÍ totéž co akumulátor 50Ah nabitý na 100% !!!
Taky pokud namontoval do auta silnejsi AKU, je velky predpoklad, ze ji ma trvale nedobijenou a teoreticky na tom muze byt ve finale hure, nez s origos AKU s vyrobcem predepsanou kapacitou a na tuto kapacitu serizenou dobijeci soustavou v aute. Samozrejme nejaka ta Ah navic zase tak nevadi, ale razantni navyseni uz asi ano (zejmena pri kratsich jizdach).
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)
(10/1998)