hrabo píše:caves mas motor Z14XEP?aky rocnik?
mam otazku,co sa tyka tempomatu a palubneho pocitaca=predpokladam ze si pouzil model od DAVIDA,vsetko ti ide OK,aj tempomat?zapajal si to ako motor Z14XE?asi nie ked to ma inu riadiacu jednotku...
ktore piny si pouzil prosim ta?na tempomat a na palubny pocitac...dik
Tak abych to uvedl na pravou míru. Palubní PC budu dělat formou DAVIDA a ohledně tempomatu to není tak jednoduché, vypadá to že to nakonec nebude možné
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
.
Na celorepublikovém srazu u Uherského Hradiště podrobně RomanK s Brna, který je na tyto věci machr podíval podrobně na zoubek řídící jednotce + schémata a na tu sběrnici, přes kterou to musí projít. Momentálně to ale nevypadá moc nadějně.
1) Řídící jednotka má blokovaný tempomat ( odblokovat to není těžké ).
2) Svorkovnice – zde je ten problém, o kterém víš i ty. Uvedené 3 piny, které právě jsou potřeba pro propojení tempomatu s řídící jednotkou, zde jsou prázdné a to je ta potíž. Podle RomanaK, se jedná o to že motory jsou stejné v Astře H i G, ale zcela jiné řídící jednotky, každá je upravena jinak. Je tu ale malá naděj, že by to šlo přesto i udělat, protože Opel Meriva má tempomat napojený pouze pomocí 2 drátů, oproti Astře, která má dráty 3. Podle RomanaK, by to mělo jít, jen je potřeba zjistit jak je to vše propojeno a když šlápneš na brzdu, tak přes který pin sběrnice jde signál + sešlápnutí plynu atd.
3) Pokud by se to potvrdilo, tak bychom si musely koupit páčku na tempomat pro Opel Merivu a ne na Astru G.
Tak uvidíme, jinak mam Astru 2006 / 12