Možná to někomu pomůže.Při jízdě do práce mi začala problikávat kontrolka "baterky"cca při 2000 ot.zhasla.Při měření voltmetrem na baterce jsem zjistil,že alternátor nedobíjí i když kontrolka zhasla (2000 ot.)No zkrátka závada byla v jedné prošlehlé diodě v diodovém můstku.Výměna můstku + obou ložisek 2000kč a už zas upaluju s větrem o závod.
Mělník,na kruháči u Maunfieldu pojedeš přes most směr Praha,za mostem do leva,pak do prava,pak přes starý most,no a hned na konci mostu po pravé straně pBrynych,má tam malou dílničku s prodejničkou,šikovnej to chlápek
Jinak pozor, u Aster se dost casto stava, ze alternator je v poradku, ale ukostreni neni v poradku. Stalo se mi to na Astre F.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015 http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J Moje astra https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=7&t=1704&start=0
jsem ted novy astrak (mesic). 1999, 1,6 Caravan. Super auticko a jsem spokojen. Ale stava se mi, ze pri jizde tak cca kolem 15 minut mi zacina svitit kontrolka baterky. Baterka je pry rok stara (startuje perfektne) a na prohlidce v servisu u znamyho mi rekl, ze je vse v poradku, jak baterka tak alternator. Nevite,co by to mohlo byt?
A vtip je v tom, ze jakmile zpomalim, tak kontrolka zasne, a pak se treba opet na chvili nekdy rozsviti. Kdyz jedu kratkou trasu do prace (7 min), tak se nic nerozsviti.....
Pozor na to, ať nedopadnete jako já. Před rokem sem řešil ten samej problém, problikávalo mi dobíjení. Tak jsme měřili na baterce při nízkých otáčkach i velkých ,ale hodnoty se furt měnily . Na volnoběch jednou 11.5V pak zas 13.5 . Prostě haluz. Takže jsme tam dali novej diod můstek , 2500.-Kč i s prací. Teď po roce když jsme se vraceli z dovolený tak to na mě zase začalo blikat, Grrrrr. Začeli mi zlostí praskat žilky v očích, ale dojel sem. Tak zas na novo tentokrát jsme typovali relé ,ale to když odejde tak dobíjení svítí furt a mě problikávalo , můstek byl skoro novej. Závada byla jen v tom , že mezi relem a altíkem byl špatnej kontakt , nejspíš galvanickej článek ,nebyla tam CuAl podložka.
Takže dat to někomu cizímu ,mohl by se na mě pěkně zahojit . takle jsem dal zbytečně jen nový diod můstek. )))
Kombajn 1.6 16V - 101 koní X16XEL
Srstka by řekl :ASTA -je hezká,přítulná a svého páníšška nezradí
Chtěl sem se zeptat, teď sem byl u jednoho soukromníka, s tím, že mám problém s autem, že blbne baterka a on že to bude nejspíš alternátorem a cenu za nový odhaduje cca 7,500-14,500 Kč, myslíte, že to může dělat i něco jiného?? Opela Astra Caravan 1.6 16 V. Díky za odpověď
Bacha na blikanie dobijania baterky opravit cim skor hlavne pri elektrickych servach (neviem ci vsetky ople maju elektricke serva ale moj ma) lebo ked nedobija altik tak sa automaticky odpaja aj servo cerpadlo a tak ked blika tak sa servo cerpadlo stale zapina a vypina a dostava dobre zabrat .
Ja som chcel usetrit tak som dal altika opravit ale marne potom som kupil noveho ale uz neskoro lebo uz bolo servo cerpadlo poskodene neustalim zapinanim a vypinanim (vydavalo strasne cudne zvuky ako srotovnik ) tak som musel vymenit aj to za nove
superj píše:Chtěl sem se zeptat, teď sem byl u jednoho soukromníka, s tím, že mám problém s autem, že blbne baterka a on že to bude nejspíš alternátorem a cenu za nový odhaduje cca 7,500-14,500 Kč, myslíte, že to může dělat i něco jiného?? Opela Astra Caravan 1.6 16 V. Díky za odpověď
Tak se mi včera objevil divný zvuk z motoru. Technikem mi bylo řečeno, že to jde z alternátoru a prý odchází do věčných lovišť. Co vy na to? Zaujal mě dennyho příspěvek tím výměnným způsobem z elitu. Vůbec ale nevím, jaký koupit altík (70A 100A atd). Je jich tolik druhů, že se v tom neorientuju. Prosím proto o jasný odkaz co koupit, případně jak zjistím jaký mám. Pokud budete potřebovat nějaké bližší údaje, tak je okamžitě napíšu.
Díky chlapi
U alternátoru jako takového se nemá moc co pokazit - odchází hlavně uhlíky, sběrné kroužky, ložiska (na toto vše má vliv hlavně materiál použitý při výrobě, prašnost), dále odchází diody v usměrňovacím bloku - to už ale není alternátor jako takový (na výdrž má opět vliv hlavně kvalita diod a hlavně regulátor napětí).
Takže pokud odejdou ložiska, je na vině asi prostředí, ve kterém se vozidlo používá a kvalita ložisek, uhlíky se obrušují taky prachem a různou "kvalitou" uhlíku atd...vše toto se ale dá repasovat, není třeba kupovat hned nový alternátor.
Opel Astra Caravan 2.0 DI (X20DTL) 16V/60 kW
(10/1998)