Přispěju tedy svojí trochou do mlejna LPG. Kdysi jsem jezdil na plyn cca 9 let se Škodovkou, původně Š1000 MB, pak převložkováno na 1100 a nakonec blok ze 120., ročně 15 - 20.000 km, namontováno v LPG servisu na Praze 4, tehdy za 12.500,-Kč, tj.v roce 94.Ale záleží to na vstřikování a jestli máte plastové sací potrubí; potom se vám ta cena opravdu dostane na cca těch 40.000,-Kč,aby se vyloučil zpětný zážeh a roztržení sacího potrubí. A pokud jsem slyšel o problémech, tak to bylo se samovýrobou ( při prudkém zabrždění utržená nádrž a zlomený vaz, neodborné pospojování a výbuch ap.). Když jsem porovnal spotřebu, vyšla mi cena na polovičku. Pravda, nebylo to tak svižný, ale nechalo se s tím počítat a s patřičným předstihem reagovat. Jednou za 1/2 roku jsem z regulátoru vypustil nečistoty z LPG a na pročištění jsem vyjel 1/2 nádrže benzinu. Po pár návštěvách v LPG servisu v Horoměřicích jsem si dokázal pohrát i se seřízením aby to necukalo a aby spotřeba byla co nejlepší. To zmíněný cuknutí při přepnutí tam nebo tam je způsobeno absencí toho kterého paliva v sání. A startování v zimě bylo oproti benzinu úplně bezproblémové na 1. škrtnutí.Při dnešních výkonech motorů bych si z poklesu výkonu starosti asi nedělal, tehdy měla zmíněná škodovka 37, resp.47 kw, ale to už nevím přesně. A čerpání bylo na kapse znát. V začátcích se dokonce vozila ruční pumpa a když nebyla dostatečná síť čerp.stanic, tak se koupila 10.kg lahev a přečerpalo se a jelo se dál. Nádrž byla za zadníma sedačkama a nevozil člověk s sebou alespoň blbosti
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
. Dneska mám géčkovou Astřičku Caravan 1,6, 16V, 74 KW zatím bez LPG. Koupil jsem v listopadu s průměrnou spotřebou 7,7. Jezdíme převážně město a spotřebu jsme stahli na 7,5 (zatím
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
). Dokáže jet stabilně 170-180; Holandsko na otočku s průměrem 7,8 a spotřebou oleje na tu cestu 0,6 l. Před tím jsem měl ještě Octavku 1,6 74 Kw a můžu potvrdit že jezdila úsporněji a byla pružnější.
Tak zase někdy čaues.