Doporučená autobaterie [Astra F]
- Mike.S
- Příspěvky: 8169
- Registrován: 28 zář 2007, 13:15
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
http://www.autobaterie.com vlevo vybrat Osazení a pak už jenom najít auto, do kterého to chcete
btw. mají tam docela dobrý pokec o baterkách, docela dobré stránky (pro laika)
btw. mají tam docela dobrý pokec o baterkách, docela dobré stránky (pro laika)
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
- Reklama
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
A ještě abyste mě neukamenovali. Ta nižší kapacita platí opravdu jen u takového toho "městského popojíždění", jinak se samo vyplatí kapacita větší.APiK píše:Kluci, já vím, že vám to přijde na první pohled nelogické. Mě by to také nenapadlo, kdybych nedostal přednášku od člověka, který se tím léta zabývá. Teoreticky čím větší kapacita, tím víc startů - to je pravda.
ALE
Klíčové slovo zní dobíjení akumulátoru. Akumulátor s nižší kapacitou (musíme se ale vždy pohybovat v mezích daných výrobcem pro daný typ vozu) se při kratších jízdách stihne dobít do 100% za kratší dobu. Akumulátor s výšší kapacitou se samozřejmě dobije také do 100%, ale za delší dobu.
Pokud vezmeme akumulátor s nižší kapacitou dobitý na 100%, bude startovat lépe, než akumulátor s vyšší kapacitou dobitý třeba jen na 75%.
Pokud mě teď někdo z vás bude argumentovat tím, že si raději koupí akumulátor s vyšší kapacitou s tím, že jezdí kratší trasy a akumulátor bude dobíjen na třeba 75% a při delší cestě ho alespoň dobije na 100% má sice pravdu, ale problém mu může nastat při startech hluboko pod nulou a také životnost akumulátoru se snižuje. Akumulátor by měl být vždy plně (téměř plně) nabitý.
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
- kabrioletak
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 30 pro 2007, 15:42
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
tak znelo to nelogicky ale APIK to upresnil a souhlasim snim,je treba brat co udava vyrobce jaky na dany objem davat min a max silnou baterii,kdyz je baterka silnejsi je dobra ale k nicemu kdyz se nemuze dobit tak aby byla v stoprocentni stavu.vyrobce vetsinou udava napriklad na 1.3 motor 44-55 baterii.
www.hairmarket.cz
www.tommutuning.cz
www.tommutuning.cz
-
- Příspěvky: 5540
- Registrován: 19 pro 2006, 23:37
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
No tak to je jasné, ale my jsmemu nenabízeli 75Ah, ale 55, takže šedesátkový Altík by to měl zvládat ne ?
Moje Astrina 1,7DTi
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
ANOFrydex píše:No tak to je jasné, ale my jsmemu nenabízeli 75Ah, ale 55, takže šedesátkový Altík by to měl zvládat ne ?
2x Opel Astra caravan 99/1,6 16V/X16XEL/Z147 - Italka a Švýcarka
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
APiK souhlas, ale jedna rada zkušených a taky následně z vlastní zkušenosti.
Pár let jsem jezdil taxíkem, hodně startů, jízdy na krátké vzdálenosti atd. S baterií o malé kapacitě bych asi neuspěl. Doporučuji baterii s větší kapacitou a každých 14 dní (stačí v zimním období, v letním není potřeba) připíchnout nabíječku a baterii takto dobít. NIKDY jsem neměl nejmenší problém, že bych nenastartoval nebo klekla baterka. Dělám to i teď u svýho auta a naprostá pohoda, ještě když jsem měl Escorta, tak mi baterka vydržela 7 let!
Pár let jsem jezdil taxíkem, hodně startů, jízdy na krátké vzdálenosti atd. S baterií o malé kapacitě bych asi neuspěl. Doporučuji baterii s větší kapacitou a každých 14 dní (stačí v zimním období, v letním není potřeba) připíchnout nabíječku a baterii takto dobít. NIKDY jsem neměl nejmenší problém, že bych nenastartoval nebo klekla baterka. Dělám to i teď u svýho auta a naprostá pohoda, ještě když jsem měl Escorta, tak mi baterka vydržela 7 let!
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005
https://www.automilacek.cz
https://www.automilacek.cz
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
no jo někteří si neuvědomují že i baterie potřebuje servis, a né jenom pokud nenastartuje
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
To jsi uhodil hřebík na hlavičku!
ASTRA-G-1,6 -X16SZR,3dv.1999, ABS,4kotouč,4airbag,el.zrcátka,centrál,alarm, lité kola 16Allesio,křídlo Irmscher,Angel eyes,folie SunTek.
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261
------
ASTRA-H-1,7CDTI-ENJOY,2005,ABS,4kotouč,8airbak,el.zrcátka,okna,centrál,AAC,CD30MP3,
16 origo Opel,OPC křídlo.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=2261
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
Moje osobní skušenost je taková, že je leppší standartní, než větší. Jednou jsem koupil místo 44Ah 55Ah a šla do kytek hned po záruce... Takže já nevidím žádný důvod měnit za větší a vždy dám tu co tam má být...
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
Jsem taky proto aby se dávala baterie co udává výrobce a pokud to alespoň trochu jde (různé akce v servisu) tak jsem i pro originál
A samozřejmě že baterie také potřebuje serviovat, ale zase na druhou stranu, pokud parkujete několik bloků od místa bydliště na ulici, tak je to neproveditelný.
Takže origo, tu co udává výrobce a bez jediného zásahu by měla vydržet cca. 5 let (u mně původní tam byla 9 let a teď mám 1,5 roku novou z Opla)
A samozřejmě že baterie také potřebuje serviovat, ale zase na druhou stranu, pokud parkujete několik bloků od místa bydliště na ulici, tak je to neproveditelný.
Takže origo, tu co udává výrobce a bez jediného zásahu by měla vydržet cca. 5 let (u mně původní tam byla 9 let a teď mám 1,5 roku novou z Opla)
Mobil : 602318645
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
Zdavim vseci.Potrebuji vybrat baterii a nevim jakou.Tady v tom Konfigurátoru se me zdaji nejak velke kapacity pro moje auto OPEL ZAFIRA 1.8 16v Z18XE 92 kW r.v. 2001
Diky kamaradi
OPEL ZAFIRA 1.8 16v Z18XE 92 kW / 125 HP Selection r.v.2001 ,koupeno 19.6.2010
- Rabbit_Z22SE
- Příspěvky: 85
- Registrován: 28 zář 2011, 13:26
- Bydliště: Líbeznice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
Koukám že kapacita baterie je oblast kde koluje spousta mítů a polopravd (takhle nějak začínají pohádky od BESIPu )
Údaj kapacity akumalátoru se dá přirovnat k objemu láhve. Když budu pít z 2l láhve tak mi to stačí, ale 5l láhev je lepší protože se z ní můžu napít víckrát. To je jako se startováním, při starartu z baterky ucucnu energii a v průběhu jízdy jí dobíjím alternátorem zpět (dolívám vodu zpět do lahve). Rychlost dobíjení je víceméně konstantní (záleží na počtu zapnutých spotřebičů) protože v autě je pořád stejný alternátor (např.: alternátor s maximálním dobíjecím proudem 60A). Takže po dostatečně dlouhé jízdě (uvádí se cca 10km plynulé jízdy) do baterie zhruba vrátím to co jsem si vzal startem. (Plynulé jízdy protože na volnoběhu alternátor sice dobíjí ale zdaleka ne maximálním proudem který je schopen dodat.) Pokud jezdím kratší trasy (přískoky do supermarketu a do práce) tak se baterie prostě nedobije a je jedno jestli má velkou nebo malou kapacitu. (Když z 2l i 5l láhve upiju půl litru ale doleju do každé jen deci tak nebude plná ani jedna.)
Taky je potřeba říct, že pokud chceme zachovat kapacitu akumulátoru můžeme z něho odebrat jen určité množství energie. Pokud odebereme více, dochází v akumulátoru k elektrochemickým reakcím které ho poškozují (nejsem chemik tak se mě neptejte co se tam děje). To je důvod proč baterku vycuclou celodenním svícením už nejde pořádně nabít. Samozřejmě taková baterie jde oživit a slouží ale potom se s takovou baterií musí nastartovat napoprvé protože u druhého startu už je problém. O takto zničenou baterii se člověk může starat sebelíp ale její stav už nezlepší. To je plus pro baterii s větší kapacitou protože snese týrání déle před tím než je bezpodménečně nutné jí dobít. (Třeba časté startování.)
Nehledě na to že se baterie samovolně vybíjí. Zde snad jedině chápu logiku častého ježdění a menší kapacity vs. občasného ježdění a velké kapacity. Při častém ježdění se baterie častěji dobíjí a proto se tolik neprojefuje efekt samovolného vybíjení. Nadruhou stranu pro ty co nejezdí tak často je lepší větší kapacita protože i po samovolném vybití části energie stále nastartují bez poškození akumulátoru. Ale stále platí že jízda musí být dostatečně dlouhá pro dobití baterie. Po jednom kilometru jízdy do práce se baterie opravdu nedobije.
Dalším důležitým parametrem baterie je MAXIMÁLNÍ startovací proud. Slůvko maximální je důležité protože je to maximální proud který je baterie schopna bezpečně dodat do obvodu startéru. V žádném případě to není proud který je z baterie odebírán při každém startu. (Jističem na kterém je napsaná hodnota 15A také stabilně neprotéká proud 15A. Jeto pouze mezní hodnota při jejímž dosažení jistič vypne.) Startovací proud je proud potřebný proto aby se startér začal točit. Závisí tedy na odporu který je startéru kladen motorem => komprese motoru. Motory s věším objemem (stejně jako diesely vůči benzínům) obecně mají větší kompresy. Proto se pro ně používají baterie s větší kapacitou. Baterie s větší kapacitou totiž obecně mají větší maximální startovací proud. (Ale není to pravidlem. Kvalitní 44Ah baterie může mít větší maximální startovací proud než levná 60Ah.) A startovací proud zase pouze udává kolik energie z beterie odebereme jedním stratem: proud (A) * délka startu (h) = odebraná "energie" v (Ah).
Takže obecně asi lze říci že pokud auto chytá na první škrtnutí a nejsem sváteční řidič tak mi stačí baterie s menší kapacitou. Pokud motor musím chvíli točit než naskočí tak je lepší větší kapacita. Stejně tak je lepší větší pokud rád někde postávám s vypnutým motorem a hulákajícím rádiem. (To je jako s velikostí palivové nádrže. Pokud jezdím často na benzínku tak mi stačí 10l kanystr. Pokud jezdím na benzínku jednou do měsíce tak potřebuji valkou nádrž.) A každou baterii je potřeba alespoň jednou do roka (spíš častěji) v rámci údřžby dobít nabíječkou ze sítě.
Já osobně jezdím pravidelně delší trasy (2x týdně cca 50km) ale i tak mám pro jistotu větší baterii. Člověk nikdy neví kdy se to bude hodit.
Údaj kapacity akumalátoru se dá přirovnat k objemu láhve. Když budu pít z 2l láhve tak mi to stačí, ale 5l láhev je lepší protože se z ní můžu napít víckrát. To je jako se startováním, při starartu z baterky ucucnu energii a v průběhu jízdy jí dobíjím alternátorem zpět (dolívám vodu zpět do lahve). Rychlost dobíjení je víceméně konstantní (záleží na počtu zapnutých spotřebičů) protože v autě je pořád stejný alternátor (např.: alternátor s maximálním dobíjecím proudem 60A). Takže po dostatečně dlouhé jízdě (uvádí se cca 10km plynulé jízdy) do baterie zhruba vrátím to co jsem si vzal startem. (Plynulé jízdy protože na volnoběhu alternátor sice dobíjí ale zdaleka ne maximálním proudem který je schopen dodat.) Pokud jezdím kratší trasy (přískoky do supermarketu a do práce) tak se baterie prostě nedobije a je jedno jestli má velkou nebo malou kapacitu. (Když z 2l i 5l láhve upiju půl litru ale doleju do každé jen deci tak nebude plná ani jedna.)
Taky je potřeba říct, že pokud chceme zachovat kapacitu akumulátoru můžeme z něho odebrat jen určité množství energie. Pokud odebereme více, dochází v akumulátoru k elektrochemickým reakcím které ho poškozují (nejsem chemik tak se mě neptejte co se tam děje). To je důvod proč baterku vycuclou celodenním svícením už nejde pořádně nabít. Samozřejmě taková baterie jde oživit a slouží ale potom se s takovou baterií musí nastartovat napoprvé protože u druhého startu už je problém. O takto zničenou baterii se člověk může starat sebelíp ale její stav už nezlepší. To je plus pro baterii s větší kapacitou protože snese týrání déle před tím než je bezpodménečně nutné jí dobít. (Třeba časté startování.)
Nehledě na to že se baterie samovolně vybíjí. Zde snad jedině chápu logiku častého ježdění a menší kapacity vs. občasného ježdění a velké kapacity. Při častém ježdění se baterie častěji dobíjí a proto se tolik neprojefuje efekt samovolného vybíjení. Nadruhou stranu pro ty co nejezdí tak často je lepší větší kapacita protože i po samovolném vybití části energie stále nastartují bez poškození akumulátoru. Ale stále platí že jízda musí být dostatečně dlouhá pro dobití baterie. Po jednom kilometru jízdy do práce se baterie opravdu nedobije.
Dalším důležitým parametrem baterie je MAXIMÁLNÍ startovací proud. Slůvko maximální je důležité protože je to maximální proud který je baterie schopna bezpečně dodat do obvodu startéru. V žádném případě to není proud který je z baterie odebírán při každém startu. (Jističem na kterém je napsaná hodnota 15A také stabilně neprotéká proud 15A. Jeto pouze mezní hodnota při jejímž dosažení jistič vypne.) Startovací proud je proud potřebný proto aby se startér začal točit. Závisí tedy na odporu který je startéru kladen motorem => komprese motoru. Motory s věším objemem (stejně jako diesely vůči benzínům) obecně mají větší kompresy. Proto se pro ně používají baterie s větší kapacitou. Baterie s větší kapacitou totiž obecně mají větší maximální startovací proud. (Ale není to pravidlem. Kvalitní 44Ah baterie může mít větší maximální startovací proud než levná 60Ah.) A startovací proud zase pouze udává kolik energie z beterie odebereme jedním stratem: proud (A) * délka startu (h) = odebraná "energie" v (Ah).
Takže obecně asi lze říci že pokud auto chytá na první škrtnutí a nejsem sváteční řidič tak mi stačí baterie s menší kapacitou. Pokud motor musím chvíli točit než naskočí tak je lepší větší kapacita. Stejně tak je lepší větší pokud rád někde postávám s vypnutým motorem a hulákajícím rádiem. (To je jako s velikostí palivové nádrže. Pokud jezdím často na benzínku tak mi stačí 10l kanystr. Pokud jezdím na benzínku jednou do měsíce tak potřebuji valkou nádrž.) A každou baterii je potřeba alespoň jednou do roka (spíš častěji) v rámci údřžby dobít nabíječkou ze sítě.
Já osobně jezdím pravidelně delší trasy (2x týdně cca 50km) ale i tak mám pro jistotu větší baterii. Člověk nikdy neví kdy se to bude hodit.